اخبار داغ

گزارش رهیاب از آخرین وضعیت آبگرفتگی ها؛

اهواز همچنان غرق در بی تدبیری

اهواز همچنان غرق در بی تدبیری
با وجود گذشت بیش از 48 ساعت از پایان بارش باران در اهواز، بسیاری از مناطق این شهر همچنان زیر آب هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رهیاب ؛ روز دوشنبه بارش شدید باران در اهواز موجب آبگرفتگی وسیع اغلب معابر شهری شد و تردد شهروندان را به کلی مختل کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رهیاب , رهیاب ,
نبود سیستم دفع آبهای سطحی و عدم وجود ظرفیت لازم در شبکه فرسوده فاضلاب، سبب پس زدگی و تلاقی آب و فاضلاب در برخی نقاط شد.
,
 
,
همچنین خاموش بودن پمپ های دفع فاضلاب و میزان بالای بارش باران، موجب ورود آب به منازل مسکونی مردم شد و به لوازم زندگی آنها خسارت وارد کرد.
,
 
,
فرسودگی شبکه فاضلاب در سطح استان و نشست‌های متعدد در بخش‌های مختلف صفوف شبکه فاضلاب و از سوی دیگر بالا آمدن آب رودخانه‌های کارون و کرخه که از وسط شهرهای اهواز و دشت آزادگان عبور می کند، باعث تجمع آب در سطح شهرها شده است.
,
 
,
درحال حاضر با وجود گذشت بیش از 48 ساعت از پایان بارش باران در اهواز، بسیاری از مناطق این شهر همچنان زیر آب هستند و تردد مردم به سختی امکان پذیر است. مدارس نیز برای سومین روز متوالی تعطیل بودند.
,
 
,
اسکان اضطراری 320 خانوار
, اسکان اضطراری 320 خانوار,
 
,
ابراهیم قنبری، رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: ۱۹۶ نفر که درآبگرفتگی در مناطق مختلف سطح شهر اهواز گرفتار شده بودند به کمک امدادگران آتش نشانی نجات داده شدند.

وی افزود: از شامگاه دوشنبه تاکنون بعد از بارش باران و آبگرفتگی معابر در اهواز هفت هزار و ۶۵۰ مورد تماس از سوی مردم اهواز به آتش نشانی انجام گرفت.

قنبری گفت: در این مدت در مجموع ۴۵۴ مورد عملیات امداد و نجات از سوی آتش نشانی در اهواز انجام گرفت و ۶ قایق در سطح شهر اهواز برای کمک رسانی به مردم گرفتار در آبگرفتگی استفاده شد.

همچنین علی پهلوان معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: در عملیات‌های متوالی ۴۲۰ خانوار امداد رسانی شده و ۳۲۰ خانواده از شهرهای اهواز ، آبادان و خرمشهر اسکان اضطراری شدند.

وی افزود: بارندگی شهرهای خرمشهر، آبادان، باوی، اهواز، شادگان، شوشتر، رامهرمز و هفتکل دچار مشکل شده بودند که 40 تیم امدادی از ساعات اولیه در کنار مردم حاضر و مشغول به امداد رسانی شدند.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
 
,
قوه قضاییه مشکل فاضلاب کوت عبدالله را پیگیری می‌کند

سخنگوی قوه قضاییه طی تماسی تلفنی با رئیس کل دادگستری استان خوزستان که در حال بازدید از منطقه کوت عبدالله بود، گفت: مشکل به وجود آمده در این منطقه با جدیت از سوی قوه قضاییه در حال پیگیری است.

غلامحسین اسماعیلی شامگاه، ۲۵ آذرماه در جریان پیگیری مشکلات منطقه کوت عبدالله طی تماس تلفنی خطاب به مردم این منطقه ضمن ابلاغ سلام رئیس قوه قضاییه، خواستار اهتمام همه جانبه مسئولان محلی برای رفع سریعتر مشکل به وجود آمده در منطقه شد.
, قوه قضاییه مشکل فاضلاب کوت عبدالله را پیگیری می‌کند, قوه قضاییه مشکل فاضلاب کوت عبدالله را پیگیری می‌کند,
,
,
,
,

انتهای پیام/
 
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه