اخبار داغ

گفت و گوی دانا با عضو سابق شورای شهر تهران درباره طرح جدید شهرداری تهران:

ساخت آپارتمان های 25 متری ممنوع!؛ اقبال شاکری: حداقل کاری نمی کنید، خرابکاری نکنید

ساخت آپارتمان های 25 متری ممنوع!؛ اقبال شاکری: حداقل کاری نمی کنید، خرابکاری نکنید
اقبال شاکری، عضو سابق شورای شهر تهران با توصیه تامل بیش تر در این طرح از سوی مسئولان شهری و دعوت از کمک کارشناسان شهری گفت: حداقل کاری نمی کنید، خرابکاری نکنید.
[

اقبال شاکری، عضو سابق شورای شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا  با اشاره به طرح معاون شهرسازی شهرداری مبنی بر ساخت و ساز آپارتمان های 25 متری، اظهار داشت:  تصمیم گیری در پایتخت می تواند در تمام کشور تاثیر بگذارد و در واقع در انجام طرح های  بلند مدت و مسائل ملی نباید عجله کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی تصریح کرد: وظیفه شهرداری، خانه سازی نیست و در حقیقت وظیفه شهرداری ارائه زیرساخت های  لازم برای ساخت و ساز ایمن و با اطمینان است.

,

شاکری خاطر نشان کرد: در گذشته هم طرح سازمان نوسازی شهرداری مبنی بر احیاء بافت فرسوده با شکست مواجه شد؛ در طی این طرح، در جنوب شهر  مجتمع هایی ساخته شد اما متاسفانه چون با شرایط فرهنگی ، اجتماعی و اقلیمی مردم سازگار نبود، روی دست شهرداری ماند.

,

عضو سابق شورای شهر تهران با تاکید بر این که نباید به تجربه های ناموفق ورود کرد، گفت: برای توسعه و گسترش نوسازی باید تسهیلاتی را در اختیار مالکین املاک گذاشت تا خود مالکین تشویق به نوسازی و توسعه املاکشان شوند

,

شاکری با بیان این که طرح ساخت خانه های 25 متری به نوعی ترویج زندگی مجردی است، بیان داشت: به جای این که جهتی را ایجاد کرد تا مردم متناسب با نیازشان تصمیم بگیرند می خواهند این جهت را تحمیل کنند؛ این مداخله گری تاثیر خیلی سنگینی در زندگی مردم ساکن در پایتخت خواهد داشت.

,

وی افزود: شایستگی مردم ما خیلی بیش تر از این حرف ها است که یک فضای تحمیلی و بسته ای را به آنها توصیه شود.

,

عضو سابق شورای شهر تهران با اشاره به اینکه خانه های 25 متری بیش تر شبیه خوابگاه های دانشجویی است، گفت: به نظر می رسد این طرح بیشتر جنبه تبلیغاتی و سیاسی داشته باشد و تحت تاثیر فضای عمومی و این که تا حالا هیچکاری انجام نشده است، طراحی شده است.

,

شاکری با توصیه تامل بیش تر در این طرح از سوی مسئولان شهری و دعوت از کمک کارشناسان شهری گفت: حداقل کاری نمی کنید، خرابکاری نکنید.

,

عبدالرضا گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران  صبح دیروز (چهارشنبه) در نشست خبری به منظور تشریح علمکرد یک ساله‌ معاونتش برگزار شد با بیان این که یکی از برنامه‌های اصلی معاونت شهرسازی موضوع خانه‌های کوچک اندازه است اظهار کرد: ما در حال برداشتن موانع ساخت خانه‌های ۲۵ تا ۴۰ متر هستیم چرا که این مسئله نیازمند رای کمیسیون ماده ۵ است.

,

مردادماه سال جاری بود که سخنگوی دولت از احداث خانه‌های کوچک متراژ برای مردم شهر تهران خبر داد. او گفت: با بحث رئیس جمهور، شهرداری‌های کلانشهر و در پیشگام آنها حناچی در جلسه مسکن اعلام کرد که خانه‌های کوچک برای افراد به خصوص افرادی که تازه ازدواج کرده‌اند ایجاد می‌شود.

,

هرچند اجرای این طرح منوط به تغییراتی در ضوابط طرح تفصیلی است و تصمیم‌گیری درخصوص آن به نتایج آسیب‌شناسی مربوط می‌شود که یکی از دانشگاه‌های تهران در حال بررسی آن است.

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه