اخبار داغ

یک خبرگزاری فلسطینی مطرح کرد:

دیدار هنیه با امیر سابق قطر / حمله هوایی صهیونیستها به غزه

دیدار هنیه با امیر سابق قطر / حمله هوایی صهیونیستها به غزه
رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با امیر سابق قطر در شهر دوحه دیدار و درباره مسائل فلسطین گفت‌وگو کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرگزاری فلسطینی "معا"، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در دیدار با شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی امیر سابق قطر از تلاش های دوحه در حمایت و پشتیبانی از ملت فلسطین در دوره های مختلف و در قدس و کرانه باختری و نوار غزه و نیز نقش قطر در اجرای پروژه های امداد رسانی حیاتی برای فلسطینی ها تقدیر کرد که بسیاری از این پروژه ها در دوره زمامداری شیخ حمد در جریان سفر تاریخی او به غزه آغاز شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

هنیه در این دیدار تحولات اخیر مربوط به پرونده انتخابات فلسطین و امتیازهای ارایه شده از طرف حماس برای موفقیت برگزاری این انتخابات را با امیر سابق قطر بررسی و بار دیگر برلزوم برگزاری انتخابات در شهر اشغالی قدس و نوار غزه و کرانه باختری تاکید کرد.

,

هنیه همچنین امیر سابق قطر را از آخرین تحولات مربوط به مسئله فلسطین در سطح سیاسی و خطراتی که حقوق ملی مشروع ملت فلسطین را تهدید می کند و توطئه ها برای از بین بردن این حقوق مطلع کرد و گفت که این وضعیت نیازمند حمایت عربی و منطقه ای است.

,

در این دیدار صالح العاروری معاون رئیس جنبش حماس و ماهر صلاح رئیس حماس در خارج و نزار عوض الله و سامی خاطر دو عضو دفتر سیاسی این جنبش حضور داشتند.

,

حمله هوایی اشغالگران به مواضع مقاومت در غزه

,

هواپیماهای رژیم اسرائیل پنجشنبه شب چند موضع مقاومت فلسطین در شمال و جنوب نوار غزه را هدف قرار دادند.

,

این هواپیماها موضع عسقلان در شمال نوار غزه را با دستکم دو فروند موشک هدف گرفتند. موضع عین جالوت در غرب شهر خانیونیس نیز هدف قرار گرفت.

,

این هواپیماها همچنین به اراضی بایر نزدیک مرز نوار غزه و مصر حمله کردند.

,

به گفته منابع فلسطینی، در این حمله به کسی آسیبی نرسید.

,

اشغالگران مدعی شدند که این حملات در واکنش به شلیک یک موشک از نوار غزه انجام شد اما مقاومت فلسطین شلیک چنین موشکی را تایید نکرده است.

,

اتحادیه عرب: قدس خطر قرمز است

,

اتحادیه عرب در جریان نشست اضطراری خود در سطح نمایندگان برای بحث درباره گشوده شدن دفتر تجاری برزیل در شهر اشغالی قدس تاکید کرد: قدس نماد مسئله فلسطین است و همچنان خط قرمز باقی خواهد ماند.

,

این اتحادیه در بیانیه خود اقدام برزیل را تحولی خطرناک و مردود و محکوم دانست و افزود : برخی مواضع و اظهارات رسمی برزیل و تکمیل روند گشودن دفتر تجاری در قدس و انتقال سفارت برزیل به آن به چالش کشیدن آشکار موضع و اراده جهان عرب است که برای منصرف کردن برزیل از این اقدامِ مردود و محکوم، تلاش کرد.

,

این بیانیه تاکید کرد: قدس قلب مسئله ملت فلسطین و موضوع محوری و اولویت اول جهان عرب باقی خواهد ماند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه