اخبار داغ

پیگیری یک نامه به استاندار؛

اظهارات آقای مدیرکل درباره تغییر کاربری زمین‌های زراعی چیتاب

اظهارات آقای مدیرکل درباره تغییر کاربری زمین‌های زراعی چیتاب
مدیرکل جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد به درخواست اهالی چیتاب برای تغییر کاربری زمین های زراعی این منطقه واکنش نشان داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس؛ هفته گذشته جمعی از اهالی چیتاب در خصوص تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی این منطقه به دلیل هزینه زیاد کشاورزی با روش دیم، نامه‌ای به استاندار کهگیلویه و بویراحمد نوشتند و از طریق این رسانه منتشر شد.( اینجا بخوانید )

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس, اینجا,

در بخشی از این نامه آمده است:

,

.... ما اهالی شهر چیتاب که مدت زمان مدیدی است با استفاده از کشاورزی  و کاشت گندم و جو ،در زمینهای دیم روزگار گذرانده‌ایم و اکنون به سبب مشکلات اقتصادی که گریبانگیرمان شده است و هزینه های سرسام آور کشاورزی، این حرفه دیگر جوابگوی هزینه های تحمیل شده بر کشاورزان این دیار نیست.

,

لذا با توجه به موضوعات بالا و  مستعد بودن زمین هایمان در زمینه کاشت درختان دیم ،بالاتفاق خواهان ایجاد باغ های دیم  مانند بادام و انجیر در سطح منطقه و در زمینهای دیم  خود هستیم و هم اکنون بیش از ۲۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی خود را برای این طرح در نظر گرفته ایم  و این نیازمندی خود را به  حضور شما مسئولین نظام اسلامی عرضه می داریم و از شما خواهشمندیم در سال رونق تولید، اقدامات لازم را جهت کاشت این  گونه درختها به عمل آورید که هم در اقتصاد مردم موثر است و هم سبب حفظ خاک می گردد  و هم به واسطه اشتغال سبب مهاجرت معکوس به این دیار شده و درآمدی پایدار برای اهالی فراهم می آورد.

,

مدیرکل جهادکشاورزی استان در گفتگو با صبح زاگرس در خصوص این موضوع گفت: مدیر باغبانی اداره کل را به منطقه فرستادیم و جلسه ای با حضور امام جمعه، اعضای شورا و اهالی در خصوص این مساله برگزار شد.

,

الیاس تاج‌الدینی بیان کرد: در این نشست مقرر شد زمین‌هایی که مورد نظر اهالی است از طریق جی پی اس مورد بررسی قرار گیرد تا اگر بر اساس ماده 56 جزء منابع طبیعی نباشد در اسرع وقت کارهای لازم برای درخواست اهالی انجام می شود.

,

وی تاکید کرد: در صورتی که اداره منابع طبیعی اعلام کند این زمین‌ها جزء منابع ملی نیستند ما کار خود را انجام می دهیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه