اخبار داغ

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه خبر داد؛

صدور 716 رأی قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کرمانشاه

صدور 716 رأی قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کرمانشاه
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از صدور 716 رای قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی این استان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پور مراد جانی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز با تاکید بر اینکه هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی خلاف قانون است، اظهار داشت: هر فردی در اراضی زراعی و باغ‌ها بدون اخذ مجوز قانونی از کمیسیون‌های مربوطه تبصره ماده یک نسبت به احداث بنا، ساخت و ساز و انجام مصادیق تغییر کاربری اقدام کند، با وی برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز ,

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: برداشت بی رویه، افزایش شن و ماسه در داخل اراضی کشاورزی، ایجاد بنا و تأسیسات، خاکبرداری و خاک ریزی، گودبرداری، احداث کوره‌های آجر پزی و گچ پزی، پی کنی، دیوار کشی و استقرار کانکس و آلاچیق، احداث جاده و دفع زباله‌های واحدهای صنعتی غیرمجاز از جمله مصادیق تغییر کاربری محسوب می‌شود.

,

این مسئول گفت: استان کرمانشاه از نظر موارد تغییر کاربری جایگاه خوبی در سطح کشور دارد و این حاصل اطلاع رسانی سریع از طریق سامانه ۱۳۱ و نیز تشکیل گشتهایی برای برخورد است.

,

وی با بیان اینکه با موارد پایش اراضی زراعی و باغ‌ها و هر نوع تغییر کاربری و اقدامی که مانع کشاورزی شود برخورد خواهد شد، ادامه داد: بر اساس تبصره یک و دو ماده ۱۰ قانون حفظ اراضی ملی، مدیر شهرستان موظف به برخورد با افراد خاطی است و در این راستا نیازی به حکم مقام قضائی نیست.

,

جانی خاطرنشان کرد: برای افرادی که به اخطار سازمان جهاد کشاورزی در این زمینه توجه نکنند پرونده قضائی تشکیل می‌شود.

,

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه مقوله تغییر کاربری اراضی کشاورزی عمدتاً مربوط به استان‌های خوش و آب و هوا است، گفت: با توجه به اینکه اولویت اصلی این سازمان تأمین امنیت غذایی و حفظ اراضی کشاورزی است، بناهای ساخته شده چند طبقه نیز در صورتی که به صورت غیرقانونی تغییر کاربری داده باشند، تخریب می‌شوند.

,

این مسئول افزود: در اراضی کم بازده کشاورزی، امکان اجرای طرح‌های کشاورزی، صنعتی و کارآفرینی وجود دارد و سازمان جهاد کشاورزی از متقاضیان حمایت می‌کند اما با هرگونه تغییر کاربری بی رویه مخالف هستیم.

,

جانی با تاکید بر اینکه جریمه‌ها بازدارنده است، بیان کرد: علاوه بر قلع و قمع و تخریب ملک، افرا خاطی باید سه برابر ارزش ملک جریمه بپردازند.

,

وی عنوان کرد: در مناطقی نظیر اورامانات تغییر اراضی کشاورزی زیاد نیست چرا که مردم بیشتر ارزش زمین را می‌دانند.
 

,
,

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اعلام اینکه اراضی ملی غیر جنگلی قابل واگذاری هستند، بنابراین مردم از تخریب اراضی کشاورزی بپرهیزند، خاطرنشان کرد: هر فردی طرحی را به سازمان جهاد کشاورزی در خواست دهد درخواست وی بررسی خواهد شد.

,

این مسئول تصریح کرد: از ابتدای سال تا پایان آبان ماه، سه هزار و ۷۲۵ اخطار توقف صادر شده و ۷۱۶ رأی منجر به قلع و قمع و تخریب شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه