اخبار داغ

کلانشهر جنوب شرق همچنان غرق در مشکلات؛

گلایه شهروندان زاهدانی از ارائه خدمات شهری/مدیریت پسماند و آسفالت معابر زاهدان زیرخط فقر است

گلایه شهروندان زاهدانی از ارائه خدمات شهری/مدیریت پسماند و آسفالت معابر زاهدان زیرخط فقر است
در حالی بسیاری از مردم زاهدان از وضعیت نامناسب شهری گلایه دارند که این روزها با خیابان هایی پر از چاله، دست اندازهای غیراستاندارد، زباله های پراکنده، معتادانی با کوله باری از ضایعات کارتنی و آهنی یا اشغال پیاده روها توسط برخی دست فروشان و کسبه مواجه هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، این روزها حواشی پیرامون عملکرد شهرداری زاهدان و گلایه مردم از این نهاد پایان ندارد به گونه ای که هر روزه شاهد تماس تعدادی از شهروندان با این پایگاه خبری برای پیگیری مشکلاتی چون، آسفالت خیابان ها، عدم جمع آوری زباله ها، روان آب ها، نبود سطل های زباله در گوشه و کنار شهر و بسیاری دیگر از اینگونه معضلات هستیم.

به طور کلی زاهدان از معدود شهرهای ایران است که همچنان با معضل جمع‌آوری زباله‌های شهری رو به رو بوده و نه تنها این مشکل هنوز حل نشده، بلکه روزبه‌روز بر عمق آن افزوده می‌شود به گونه ایکه به عقیده برخی کارشناسان، مدیریت پسماند و جمع آوری زباله در این کلانشهر زیر خط فقر بوده و انگار کسی به فکر حل این مشکل نیست.

از سوی دیگر تاکنون اراده و همت خاصی از سوی سازمان‌های مردم‌نهاد (سمن‌ها) استان نیز مشاهده و شنیده نشده و تنها در برخی مناسبت های خاص و موارد اندک تعدادی از آنها زباله‌های ریخته‌شده روی زمین توسط شهروندان را به منظور فرهنگسازی عمومی و نیز پاک‌سازی شهر جمع می‌کنند؛ اقدامی که به نفسه در خور تحسین است، اما باید گفت که این گونه اقدامات اندک و جرئی اثرگذاری سطحی داشته و تاکنون نتوانسته مسئولان و شهروندان را تحت‌ تاثیر قرار بدهد.

در این میان، بسیاری از شهروندان تصور می‌کنند که این مسئله واقعا لاینحل است، غافل از این‌که بسیاری از شهرها از پس مدیریت آن برآمده‌اند.
  

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
, ,

اقدامات شهرداری زاهدان مناسب نیست
در همین رابطه محمدرضا دهمرده در گفت و گو با خبرنگار ما، با گلایه از عدم توجه شهرداری به جمع آوری زباله های بلوار ثارالله،  بیان کرد: اگر حداقل یک بار یکی از مسئولین شهرداری به بلوار ثارالله سری بزنند خواهند دید که مردم این منطقه با چه مشکلاتی رو به رو هستند.

وی افزود: چاله چوله های موجود در این خیابان در کنار کوه زباله های انباشته شده در اطراف مسجد ثارالله چهره زشتی به این محله داده و موجب نارضایتی شهروندان شده است.

این شهروند زاهدانی با تاکید بر اینکه کوچه های این محله کاملا خاکی است، گفت: متاسفانه با اند بارندگی در زاهدان این محله به باتلاقی از گل و زباله تبدیل می شود که در کنار خطرات بهداشتی، موجب بروز مشکلات بسیاری برای ساکنین می شود.

وی ادامه داد: نداشتن فضای سبز و پارک از دیگر مشکلاتی است که ساکنین بلوار ثارالله با آن مواجه هستند که امیدواریم مورد توجه مسئولین شهرداری زاهدان قرار گیرد.
 
,
, اقدامات شهرداری زاهدان مناسب نیست,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,

بلوارثارالله به محل تجمع معتادین تبدیل شده است
یکی دیگر از ساکنین این منطقه در گفت و گو با خبرنگار ما، اذعان کرد: شاید هفته ای یک بار هم خودروی حمل زباله در این منطقه پیدایش نشود و اندک سطل های موجود نیز تبدیل به کوهی از آشغال می شود که توسط معتادین دوره گرد کاوش می شود.

داریوش خمر خاطرنشان کرد: همین حضور معتادین در اطراف زباله های تلنبار شده موجب شده تا دیگر زنان و کودکان جرات خرج از منزل را نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه چندین بار به همراه دیگر ساکنین منطقه به شهرداری مراجعه کرده، تصریح کرد: دیگر از گلایه کردن نیز خسته شده ایم چرا که انگار هیچ گوش شنوایی در شهرداری و دیگر نهادهای خدماتی وجود ندارد که به درددل ما گوش کند و اقدامی برای رفع مشکلات انجام دهد.
 
,
, بلوارثارالله به محل تجمع معتادین تبدیل شده است,
,
,
,
,
,
,
, ,

پارکی که زباله دان شد
علیرضا پشگیزی نیز در گفت و گو با خبرنگار ما، بیان کرد: سالهاست که در اطراف مسجد ثارالله محلی برای فضای سبز و پارک مشخص شده اما اقدامی برای کشت گل و گیاه در این نقطه انجام نگرفته و حتی یک تاب و یا نیمکت نیز نصب نشده است.

وی افزود: شاید اگر هر منطقه دیگری از شهر بود پس از گذشت این همه سال پارکی زیبا در آنجا ساخته می شد اما ما باید با مصیبت های ناشی از تجمع زباله ها، گرد و خاک و حضور معتادین در این نقطه زندگی کنیم و کسی نیز برای حل این مشکلات اقدامی نکند.

این شهروند زاهدانی خاطرنشان کرد: با همکاری ساکنین محله، جنب مسجد ثارالله چند باغچه کوچک احداث کردیم اما به دلیل مشکلات آبیاری و نداشتن نهال و کود نتوانستیم این باغچه های کوچک را گسترش داده و خودمان مشکل را حل کنیم که در صورت همکاری شهرداری ما ساکنین نیز از توانمان برای ایجاد فضای سبز دریغ نخواهیم کرد.
 
,
, پارکی که زباله دان شد,
,
,
,
,
,
,
, ,


بلوار ثارالله در زمان بارندگی به رودخانه تبدیل می شود
مهدی جهانتیغ هم در گفت و گو با خبرنگار ما، گفت: پس از حفاری شرکت گاز علاوه بر اینکه آسفالت بلوار ثارالله پر از چاله و ترک شده، تخلیه خاک و سنگ در جوی آب حاشیه بلوار موجب مسدود شدن این آب راه شده است که در طی بارندگی های چند روز گذشته در زاهدان شاهد سیلابی شدن بلوار شدیم به گونه ای که بسیاری از خودروها یا در چاله های پنهان شده در زیر آب افتاده و یا به دلیل حجم آب خاموش می شدند.

وی ادامه داد: نداشتن پارکینگ یکی دیگر از معضلاتی است که در زمان برپایی چهارشنبه بازار گریبانگیر ساکنین می شود به گونه ای که سرتاسر بلوار و حتی پیاده روها پر می شود از خودروهای پارک شده ای که بدون توجه به ساکنین محله در هر نقطه ای پارک می شود.

جهانتیغ با درخواست از شهرداری برای رسیدگی بیشتر به حاشیه شهر زاهدان، تصریح کرد: نباید شهرداری و دیگر ارگان های خدمات رسان شهری همه انرژی خود را صرف رسیدگی به خیابان های خاص شهر بکنند.
 
انتهای پیام/

,
, بلوار ثارالله در زمان بارندگی به رودخانه تبدیل می شود,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه