اخبار داغ

استاندار البرز به جای تسلیت، به پرونده رضا اسماعیلی ورود کند؛

نوش داروی شهردار کرج پس از فوت یک پاکبان در مهرشهر!

نوش داروی شهردار کرج پس از فوت یک پاکبان در مهرشهر!
در حالی که تمام نهادهای دولتی فوت پاکبان کرجی را تسلیت گفتند اما هیچ کسی همچنان به اداره آگاهی اعلام نکرده است شماره پلاک خودرویی که رضا اسماعیلی در اثر تصادف با آن فوت شده است را پیدا کند!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، نوش دارو پس از مرگ سهراب حکایت تصمیمی است که طی روزهای اخیر درباره نحوه نظافت خیابان های شهر، توسط شهرداری کرج وضع شده است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
داستان از این قرار است که پنج شنبه 21 آذر ماه سال جاری یک پاکبان شهرداری منطقه 4 کرج در محدوده چهارباندی کرج بر اثر تصادف جان خود را از دست داد در حالی که بر اساس قانون نباید پیمانکار ساعت 7 صبح پاکبان را وادار به کار کردن در خیابانی کند که مختص خودروهای مکانیزه است. 
,
 
,
به دنبال این فاجعه تلخ، روز 27 آذر علی کمالی زاده شهردار کرج در نشستی اعلام کرد تا آخر سال جاری جاروهای مکانیزه خدمات شهری برای تمام مناطق ۱۰ گانه شهرداری کرج، تامین و آنهایی که نیاز به تعمیر دارند باید بازسازی شوند!
,
 
,
تسلیت های مسئولین و تصمیمات دیرهنگام آنها برای پیشبرد امور، نه تنها آلام خانواده رضا اسماعیلی پاکبان کرجی فوت شده را نمی کاهد بلکه طی روزهای اخیر عدم پیگیری این اتفاق توسط مدیران خدمات شهری آنها را دلسرد نیز کرده است. 
,
 
,
ابراهیم اسماعیلی برادر پاکبان فوت شده در گفتگو با خبرنگار تیتریک درباره آخرین وضعیت اقدامات مسئولین برای پیدا کردن راننده اتوبوس فراری می گوید؛ "تمام نهادهای دولتی تسلیت گفتند اما هیچ کسی همچنان به اداره آگاهی اعلام نکرده است شماره پلاک خودرویی که برادرم در اثر تصادف با آن فوت شده است را پیدا کند!
, تیتریک,
 
,
دوربین ها تا چند روز می تواند تصاویر و فیلم مرتبط زمان حادثه را ضبط کند، فرمانداری، استانداری و شهرداری از پلیس آگاهی درخواست نکرده اند به موضوع فوت برادرم ورود کند، رئیس کلانتری به من می گوید مغازه ها را بررسی و شماره پلاک را پیدا کن! کسی توجه نمی کند که یک پاکبان جان خود را از دست داده است و ممکن این اتفاق برای شخص دیگری رخ دهد. 
,
 
,
 
,
, ,
 
,
 
,
تعجب می کنم که کلانتری هم برای پیدا کردن راننده فراری از پلیس آگاهی درخواست کمک نکرده است، تمام نهادها گویا منتظر مانده اند تا دوربین ها پاک شود! به شهردار منطقه 4 کرج مراجعه و اعلام کردم چرا یک نامه به پلیس آگاهی نداده اید؟ مگر چند اتوبوس سبز رنگ در کرج موجود است که نمی توانند راننده را پیدا کنند؟ 
,
 
,
اگر موضوع رسانه ای نشود خون برادرم پایمال خواهد شد، تصاویر تصادف برادرم بسیار فجیع است اما شهردار کرج دست روی دست گذاشته است در حالی که می تواند با نهادهای دیگر این مسئله را به سرانجام برسانند؟ سوال من این است که پس چه کسی وظیفه دارد با نامه نگاری راننده فراری را پیدا کند؟ 
,
 
,
می گویند شکایت کن اما تا روند شکایت طی شود دوربین ها پاک شده و دست من به جایی بند نخواهد بود! آیا یک مسئول نمی داند که باید با فرمانداری تماس گرفته و از آنها بخواهد تا اداره آگاهی و دستگاه های متولی پای کار بیایند؟ به نظر می رسد پاکبان برای مسئولین بی ارزش است چرا که اگر یکی از مدیران استانی کشته می شد تا کنون عامل فوت پیدا شده بود!
,
 
,
به شهردار منطقه 4 کرج گفتم اگر برادر خودت فوت می شد چه اقدامی انجام می دادی؟ همان اقدام را برای برادر من که پاکبان است هم انجام بدهید. رئیس خدمات شهری همین منطقه برای ملاقات می گوید نیستم یا وقت ندارم! وعده برپایی مراسم می دهد، مراسم به کار ما نمی آید به جای آن دوربین های محل سانحه را چک کنند!
,
 
,
میسئولین صرفا می توانند تسلیت بنویسند، استاندار البرز آیا جز پیام تسلیت با پلیس آگاهی هماهنگ کردید؟ خیر، چون یک پاکبان جان خود را از دست داده است، اگر یک مسئول جان خود را از دست می داد در کمتر از یک ساعت راننده اتوبوس را با خاندانش پیدا کمی کردند. 
,
 
,
سرنخ ها را پیدا کردم و با خانمی که شاهد صحنه تصادف بوده است تماس گرفتم، اما من یک شخص عادی هستم و مسلما مغازه ها دوربینشان را بدون نامه رسمی در اختیار من قرار نمی دهند، در حالی که استاندار می تواند با یک جلسه این موارد را سریعا پیگیری کند اما آنگونه که مشخص است یک پاکبان از نظر مسئولین ارزشی ندارد. 
,
 
,
مسئولین به جز نوشتن تسلیت اقدام عملی انجام ندادند! شهرداری اعلام می کند لباس پاکبان ها شبرنگ است اما آیا نمی دانند که یک پاکبان صبح برای آنکه در برابر سرما دوام بیاورد کاپشن می پوشد، در حالی که می توانستند در فصل سرما هم به پاکبان ها کاپشن شب رنگ تحویل دهند تا شاهد اتفاقات تلخ این چنینی نباشیم. 
,
 
,
در قانون شهرداری ها آمده است که خیابان های پر تردد را باید با ماشین آلات مکانیزه نظافت کرد نه اینکه یک پاکبان را بدون هیچگونه حفاظی آنجا وادار به کار کنند و پس از فوتش تنها به خانواده اش تسلیت بگویند.
,
 
,
آیا مسئولین چاره ای اندیشیده اند تا پاکبان های بعدی جان خود را از دست ندهند یا همچنان خواب هستند؟ آیا به همه کاپشن شبرنگ داده شده تا اول صبح  در هوای مه آلود در معرض دید رانندگان باشند؟"
,
 
,
ختم کلام اینکه ... 
,
 
,
متاسفانه آنچه مسئولین در انجام دادن آن تبحر لازم را دارند پیام های تسلیتی است که این روزها نه تنها بین مدیران استان البرز بلکه در دستگاه های اجرایی کشور نیز به یک اپیدمی مبدل شده است!.  
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه