اخبار داغ

ژست حمایت و همراهی با مردم ادامه دارد؛

اشک تمساح سلبریتی ها برای کولبران و بده بستان انتخاباتی آنها با دولت

اشک تمساح سلبریتی ها برای کولبران و بده بستان انتخاباتی آنها با دولت
سلبریتی ها در حالی برای کولبران رنج دیده اشک تمساح می ریزند و ژست مردمی به خود می گیرند که خود از دولت رانت می گیرند و بابت درآمدهای میلیاردی از پرداخت مالیات معاف هستند!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، به گفته سید احسن علوی یکی از نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی تعداد کوله بران در این استان به بیش از صدهزار نفر می رسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کردتودی,

کوله بران سلامتشان در مسیر هاى پر پیچ و خم در خطر است و بعضا در مسیر خود یا از صخره به پایین می افتند و یا در سرما و یخبندان جان خود را از دست می دهند، چیزی شبیه به مرگ آزاد و فرهاد خسروی دو نوجوان کولبر مریوانی که چند روز پیش در گردنه تته اتفاق افتاد.

,

دولت قبل از انتخابات ریاست جمهوری سال 96 وعده داد که از کولبران حمایت می کند و فکر اساسی برای معیشات آنها دارد. یکی از این وعده ها بیمه کردن کولبران بود، وعده ای که تنها سه ماه برای برخی کولبران اجرا شد و پس از پایان انتخابات، پرونده آن نیز بسته شد!

,

این روزها که مردم معترض عملکرد دولت هستند و دولتمردان را باعث و بانی شرایط سخت به وجود  آمده اقتصادی می دانند، دولت سعی دارد نظر سلبریتی ها و بازیگران را که از روحانی در انتخابات های ریاست جمهوری سال 96 حمایت کردند به خود جلب کند.

,

محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور موضوع معاف مالیاتی سلبریتی ها را مطرح کرده و به نظر می رسد دولت درصدد است هنرمندان را آرام کند که به موج اعتراض علیه دولت نپیوندند و قشری که به نوعی روی جامعه اثرگذار است را برای خود نگاه دارد. در این جا به نظر می رسد شاهد یک رانت سیاسی دولت به سلبریتی ها هستیم.

,

حذف مالیات سلبریتی ها درحالی است که کارگران با اینکه حقوق ناچیزی می گیرند باید 10 درصد مالیات بپردازند اما نورچشمی‌های دولت با اینکه درآمد نجومی دارند از این قاعده مستثنا می شوند.  جالب اینجاست که سلبریتی ها در این حوزه ژست حمایت و همراهی با مردم را می گیرند و بیانیه ای درباره حوادث اخیر بعد از سهمیه بندی بنزین صادر می کنند. حالا دیده می شود که سلبریتی ها هم کاسب انتخابات و فضای ملتهب از تصمیمات دولت و مشکلات معیشتی مردم شده اند.

,

 

,

با مالیاتی که از سلبریتی‌ها نمی‌گیریم، می‌توانیم به چند کولبر حقوق دهیم؟

, با مالیاتی که از سلبریتی‌ها نمی‌گیریم، می‌توانیم به چند کولبر حقوق دهیم؟,

کوله بران در تنگناهای اقتصادى به سر می‌برند اما متاسفانه دولت اقدامات کارآمدى براى بهبود شرایط اقتصادى آنان را در دستور کارقرار نمی دهد. در طرف مقابل هم سلبریتی ها در حالی برای این قشر رنج دیده اشک تمساح می ریزند و ژست مردمی به خود می گیرند که خود از دولت رانت می گیرند و بابت درآمدهای میلیاردی از پرداخت مالیات معاف هستند!

,

وحید یامین‌پور مجری و فعال رسانه‌ای در پاسخ به توییت نماینده اصلاح‌طلب مجلس در توییتی نوشته است: «با مالیاتی که از سلبریتی‌ها نمی‌گیریم می‌توان به بیش از ۱۰هزار کولبر ماهیانه بیش از دو و نیم میلیون تومان حقوق پایه را پرداخت کرد و این البته بسیار کمتر از مالیات میلیاردی است که از پزشک‌ها، دلال‌های مسکن و خودرو و... گرفته نمی‌شود».

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه