اخبار داغ

لاریجانی:

مجلس باید نارسایی‌های بودجه را رفع کند

مجلس باید نارسایی‌های بودجه را رفع کند
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه نارسایی‌هایی دارد و می‌شود در مجلس آن نارسایی‌ها را رفع کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز(دوشنبه) در آیین تودیع و معارفه روسای سابق و فعلی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آقای جلالی یکی از نیروهای خوش‌فکر و فعال و سرزنده در کار بود و در مجلس و مرکز پژوهش‌ها همت عالی داشت؛ برای آقای جلالی در مأموریت جدید آرزوی توفیق می‌کنیم و البته آقای قاسمی هم از نیروهای بارز مرکز بودند و ایشان را صاحبنظر و منصف و دارای ایده های خلاق می دانم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی افزود: مرکز پژوهش‌ها امروز از  یک پختگی برخوردار است و این جاافتادگی یک سرمایه است؛ در برخی سیاست‌گذاری ها و مراکز گزارش‌های مرکز قابل توجه است.
,
 
,
رئیس مجلس ضمن تاکید بر اینکه باید برای دوره بعد افقی را در نظر بگیریم چون انتظارات از این مرکز به دلیل  بیشتر بودن نیازها بالاست، گفت: درگیری های سیاسی کشور را گاها از پژوهش های علمی محروم می کند ولی باید مهمترین هدف مرکز پژوهش‌ها هدف توسعه کشور باشد.
,
 
,
**بودجه نارسایی‌هایی دارد و می شود در مجلس آن نارسایی‌ها را رفع کرد
, **بودجه نارسایی‌هایی دارد و می شود در مجلس آن نارسایی‌ها را رفع کرد,
 
,
وی با بیان اینکه بودجه نارسایی های دارد و می شود در مجلس آن نارسایی ها را رفع کرد، گفت: گاهی دردها را می‌گوییم و پاسخ های روشن برای حل مشکلات نمی‌گوییم و در لابلای اوراق پژوهش ها باید راه‌حل باشد.
,
 
,
لاریجانی با تاکید بر اینکه رتبه ما در سهل کردن سرمایه‌گذاری خوب نیست و باید رویه‌ها را سهل کنیم، گفت: تا زمانی که سیستم دیوانی بر تولید کشور حاکم است مشکلات فعلی را در تولید داریم. 
,
 
,
**باید شفافیت در کار باشد
, **باید شفافیت در کار باشد,
 
,
رئیس مجلس ضمن تاکید بر اینکه سیستمی باید درست کنیم که امکان اختصاص ارز۴۲۰۰تومانی برای کالای های اساسی در حداقل های ممکن دست مردم برسد، گفت: باید شفافیت در کار باشد و معلوم باشد که بودجه چگونه نوشته شده است. 
,
 
,
لاریجانی با بیان اینکه باید الگوهایی برای ایجاد شرایط تنفسی برای کشور در دوران تحریم بوجود بیاید تصریح کرد: برخی جراحی ها مفید این حال است که موضوع نقدینگی ها و بانک ها و صندوق‌ها از آن جمله است و مشکلی ندارد برای شرایط تحریم ضوابط قانونی خاص برای رفع مشکلات مردم بگذاریم.
,
 
,
 رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این تنازعات سیاسی بلاوجه در کشور فرهیختگان و اساتید دانشگاه را آزرده می‌کند، تصریح کرد: بعد از سالهای طولانی کار در کشور، اگر همه نیروهای مستعد کنار هم قرار گیرند امیدواری برای حل مشکلات وجود دارد اما اگر وقت‌شان را صرف این سایش‌‌ها بکنند و همدیگر را بکوبند سعادت کشور را به دنبال ندارد.
,
 
,
وی با بیان اینکه برخی اوقات مشاهده می‌شود که حتی نهاد مجلس را نیز می‌کوبند، اظهار داشت: خیلی از حرف‌هایی که نحله‌های مختلف سیاسی می‌زنند تقریبا مشابه است؛ حرف این گروه‌های سیاسی این است که خودشان سیاست‌ها را پیاده کنند و کارها را انجام دهند و این مشکل سر وجود خودشان است.
,
 
,
**چرا مجلس را تخریب می‌کنید؟! 
, **چرا مجلس را تخریب می‌کنید؟! ,
 
,
لاریجانی در ادامه بیان داشت: یکی از مصادیق تحقق مردم‌سالاری، نهاد مجلس است؛ پس چرا مجلس را تخریب می‌کنید؟! این نشان می‌دهد که تخریب هنر نیست و کسی که نهادی را تخریب می‌کند، هنر نکرده است.
,
 
,
وی با تاکید بر اینکه توسعه بدون امیدواری در کشور رخ نمی‌دهد، گفت: اول باید مردم به شرایط کشور امیدوار شوند، توسعه بخشنامه‌ای و دستورالعملی نیست بلکه باید به پیشرفت علاقه داشته باشند.
,
 
,
لاریجانی با بیان اینکه تخریب‌ها امیدها را از بین می‌برد، خاطرنشان کرد: توسعه در خلاء رخ نمی‌دهد بلکه باید بسترهایی که اراده جمعی را ایجاد می‌کند، به وجود آید که مرکز پژوهش‌های مجلس هم می‌تواند در این زمینه گام بردارد.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
,
 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه