اخبار داغ

با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان؛

پیکر مرحوم آیت‌الله خلخالی در مشهد تشییع شد

پیکر مرحوم آیت‌الله خلخالی در مشهد تشییع شد
پیکر مرحوم آیت الله سید محمدمهدی خلخالی از مهدیه مشهد به سمت حرم امام رضا(ع) تشییع شد و آیت الله مصطفی اشرفی شاهرودی از اساتید درس خارج حوزه علمیه مشهد بر پیکر ایشان نماز خواند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ در این مراسم جمعی از مسئولان استانی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، تولیت آستان قدس رضوی، خدام و زائران بارگاه منور رضوی، دوستداران و شاگردان این استاد شاخص حوزه علمیه مشهد حضور پیدا کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

پیکر آن مرحوم از مهدیه مشهد به سمت حرم امام رضا(ع) تشییع شد و آیت الله مصطفی اشرفی شاهرودی از اساتید درس خارج حوزه علمیه مشهد بر پیکر ایشان نماز خواند و سپس  مرحوم خلخالی در دارالزهد حرم امام رضا (ع) به خاک سپرده شد.

, .,

, ,

آیت الله موسوی خلخالی در سال ۱۳۰۴ شمسی در شهر رشت متولد شد او پس از گذراندن دوران کودکی در سال ۱۳۲۰ شمسی برای تحصیل علوم حوزوی عازم نجف اشرف شد و پس از طی مراحل مقدماتی، در درس خارج فقه و اصول شرکت و از محضر آیات عظام شیخ حسین حلی و آیت الله خویی استفاده کرد.

, .,

مرحوم خلخالی پس از ۱۸ سال تحصیل و تدریس در نجف، در سال ۱۳۳۹ شمسی به ایران بازگشت و در تهران به انجام برنامه های علمی و تبلیغی پرداخت.

, .,

آیت‌الله خلخالی در دوران انقلاب اسلامی همواره از مدافعین نهضت امام خمینی (ره) و از مشاوران تدوین قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بود. او سپس در سال ۱۳۸۵ به درخواست جمعی از فضلا و طلاب مشهد عازم این شهر شد و به تدریس درس خارج اصول در مدرسه آیت الله العظمی خویی مشغول شد. آن مرحوم شامگاه روز نخست دی ماه در سن ۹۴ سالگی در بیمارستان رضوی با دار فانی وداع کرد.

, .,

, , ,

آیات عظام نوری همدانی، علوی گرگانی و صافی گلپایگانی از مراجع عظام تقلید و همچنین نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با صدور پیام، این ضایعه را تسلیت گفتند.

, .,

تقریرات کامل دوره اصول و همچنین دوره فقه الشیعه (تقریر دروس خارج فقه آیت الله خویی) حاکمیت در اسلام، شریعت و حکومت از جمله تألیفات آن مرحوم است.

,

, ,

در ادامه آیت‌الله سید احمد علم الهدی در پی درگذشت آیت‌الله سید محمدمهدی خلخالی، پیامی صادر کرد و  این ضایعه دردناک را تسلیت گفت.

,

متن پیام به شرح زیر است:

,

خبر درگذشت یکی از استوانه‌های حوزه علمیه خراسان، آیت‌الله آقای حاج سید محمد مهدی خلخالی رضوان الله تعالی اینجانب را بسیار متاثر کرد.

, .,

این عالم وارسته که یادگار بزرگان حوزه‌ی علمیه شیعه بود و از تلاشگران در جریان انقلاب اسلامی آثار ارزشمند و خدمات کم نظیری در راستای اعتلای منهاج تشیع داشت.

, .,

این فقدان دردناک را به حوزه علمیه خراسان، شاگردان و بازماندگان ایشان تسلیت عرض نموده و برای او از خدای منان تعالی درجات مسئلت می‌نمایم.

,

پیکر آیت الله سید محمد مهدی خلخالی از اساتید درس خارج حوزه علمیه مشهد با حضور جمعی از مردم و مسئولان استانی روز دوشنبه در مشهد تشییع شد.

, .,

مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله خلخالی از سوی استاندار، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و تولیت آستان قدس رضوی و حوزه علمیه خراسان امشب بعد از نماز مغرب و عشا در رواق امام خمینی (ره) حرم رضوی برگزار می‌شود.

, .,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه