اخبار داغ

کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا مطرح کرد؛

موج‌سواری‌آمریکایی‌هابرمطالبات‌مردم‌عراق‌و‌لبنان

موج‌سواری‌آمریکایی‌هابرمطالبات‌مردم‌عراق‌و‌لبنان
صدرالحسینی گفت: امریکایی ها سعی کردند براساس مطالبات بر حق مردم موج سواری کنند و به دنبال سقوط نظام سیاسی عراق بودند اما آگاهی توسط مردم، حشدالشعبی و مرجعیت یعنی سه ضلع بسیار موثر در اتمسفر سیاسی عراق، توطئه و تیر آمریکایی ها به سنگ خورد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با پایگاه تحلیل و اطلاع‌رسانی صبح زاگرس؛ در خصوص تحولات دو کشور عراق و لبنان در هفته های گذشته گفت: هفته گذشته وضعیت عراق در مقیاس با هفته های قبل تر که حوادث و رخدادهایی وجود داشت، آرام بود یعنی آرامشی پس از نماز جمعه به وسیله توصیه های مرجعیت عالی عراق به وجود آمد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

سیدرضا صدرالحسینی بیان کرد: در هفته های گذشته خشونت در این کشور بسیار دیده می شد، اما در این هفته آرامش نسبی حاکم بود به طوری که آمریکایی ها سعی داشتند با تبلیغات و رسانه های خود بر روی آشوب ها بنزین بریزند، اما با توجه به اینکه فرایند انتخاب نخست وزیر در  یک روند آرام صورت گرفت  و یک اجماع عمومی در جریان بود، میادین  بخش های مختلف عراق بسیار خلوت بود و فقط تجمعات بسیار کوچکی در میدا التحریر مشاهده شد، که این تجمع هم بسیار مسالمت آمیز بود و از طرفی اقدام اساسی در این رابطه در پارلمان و بین گروه های سیاسی در حال انجام است.

,

صدرالحسینی  افزود: از 6 فرد که احتمال کاندیداتوری آنها وجود داشت، مسوولان عراقی توانستند تعداد آنها را به سه نفر کاهش دهند، برخی از این افراد شانس بیشتری برای انتخاب شدن دارند اما در بین این افراد جریان هایی هستند که مخالفت با این موضوع داشتند بنابراین باید منتظر ماند که پارلمان نتیجه را اعلام کند و مشاهده شود نخست وزیر آینده چه کسی خواهد بود.

,

وی، عنوان کرد: باید به نقش آمریکایی ها که در سال 2006 میلادی توسط مردم عراق اخراج شدند و  تلاش داشتند  ساختار سیاسی عراق را برهم بزنند اشاره کرد، آنها سعی کردند براساس مطالبات بر حق مردم موج سواری کنند و به دنبال سقوط نظام سیاسی عراق بودند اما آگاهی توسط مردم، حشدالشعبی و مرجعیت یعنی سه ضلع بسیار موثر در اتمسفر سیاسی عراق، توطئه و تیر آمریکایی ها به سنگ خورد.

,

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: در فضای عمومی عراق این مساله مسجل شد که اگر کشور بی دولت باشد، کشور بی امنیت خواهد بود بنابراین یک درک عمومی نسبت به ضرورت وجود دولت ایجاد شد.

,

صدرالحسینی ادامه داد: در تحولات سیاسی و اجتماعی لبنان باید گفت تصور بر این بود در این کشور از سه هفته پیش و به دنبال استعفای سعد حریری، بهم ریختگی زیادی در اوضاع سیاسی کشور به وجود آید اما آرامش نسبی به وجود آمد و تقریبا حدود 80 درصد میادین اصلی از مردم خالی شد و مردم متوجه شدند حضور یا عدم حضور مسوولان نمی تواند در زندگی آنها تاثیر مستقیمی داشته باشد.

,

صدرالحسینی در پایان گفت: هر چند دو نفر برای نخست وزیری لبنان انتخاب شده بودند اما در شب معرفی به پارلمان آنها استعفا دادند، و در شرایط حاضر انگشت نخست وزیری به سمت سعدحریری اشاره دارد و با صحبت های سید حسن نصرالله مبنی بر پذیرش هر شخصیت سیاسی که بتواند لبنان را از بحران خارج کند؛ بنابراین مردم لبنان  به این آگاهی رسیدند که اتفاق ویژه ای رخ نخواهد داد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه