اخبار داغ

پیکار همزمان نمایندگان آذربایجان در لیگ برتر/ تراکتور به گل‌محمدی رسید، ماشین به گل‌گهر

پیکار همزمان نمایندگان آذربایجان در لیگ برتر/ تراکتور به گل‌محمدی رسید، ماشین به گل‌گهر
دو نماینده فوتبال آذربایجان فردا (سه‌شنبه) به صورت همزمان در دیدارهایی معوقه از هفته یازدهم لیگ برتر به میدان می‌روند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج؛ سه دیدار معوقه از هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال قرار است فردا (سه‌شنبه) برگزار شود و طبق برنامه، دو نماینده دیار آذربایجان در دیدارهایی همزمان برابر رقبای خود قرار می‌گیرند. طی این بازی‌ها، ماشین‌سازان راس ساعت 15 در سیرجان به مصاف گل‌گهر این شهر می‌روند و تراکتوری‌ها از ساعت 15:30 در جدالی حساس در تبریز میزبان شهر خودرو مشهد خواهند بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

تراکتور - شهر خودرو؛ بازگشت یحیی به تبریز

, تراکتور - شهر خودرو؛ بازگشت یحیی به تبریز, تراکتور - شهر خودرو؛ بازگشت یحیی به تبریز,

تیم محبوب پرشورها پس از تغییراتی که در کادرفنی این تیم بوقوع پیوست، با کسب دو پیروزی مشابه توانست خود را از بحران خارج کند. سرخ‌پوشان دیار آذربایجان با هدایت ساکت الهامی درحالی سومین بازی پیاپی خود را در تبریز برگزار خواهند کرد که در بازی قبلی خود و در آغاز دور برگشت موفق شدند با یک گل تیم بی‌شکست نفت مسجدسیمان را مغلوب و طلسم این تیم را باطل کنند. 

,

اما شهر خودرو با یحیی گل‌محمدی کماکان خود را در قواره یک مدعی حفظ کرده است. تیم یحیی به لحاظ فنی یکی از بهترین‌های لیگ نوزدهم محسوب می‌شود و مطمئناً حریف سرسخت و گردن‌کلفتی برای تراکتوری‌ها خواهد بود. مشهدی‌ها نیز در هفته گذشته در زمین خود به برد اقتصادی دست یافته و با یک گل پیکان را شکست دادند تا با شرایط مناسب به استقبال این بازی عقب افتاده بیایند.

,

وضعیت دو تیم در جدول بدین صورت است که تراکتور با کسب 7 برد، 3 مساوی و 4 باخت و مجموع 24 امتیاز در مکان ششم حضور دارد و شهر خودرو با یک بازی بیشتر و عملکرد 8 برد، 4 مساوی و 3 باخت و 28 امتیاز چهارم است. سرخ‌ها اگر بتوانند از امتیاز میزبانی استفاده کرده و 3 امتیاز را کسب کنند به رده پنجم خواهند رسید و اناری‌پوشان نیز در صورت پیروزی می‌توانند جای استقلال را در رده سوم بگیرند. 

,



 

,
, ,
,

از وجه تشابه‌های دو تیم در جدول نیز می‌توان به ضعف در گلزنی اشاره کرد جایی که میانگین گل‌های زده آن‌ها به یک گل در هر بازی نمی‌رسد. این درحالی است که شهر خودرو با 6 گل خورده به همراه سپاهان بهترین خط دفاعی را در اختیار دارد و تراکتور نیز با 10 کلین‌شیت از این حیث در رتبه دوم است. ناگفته نماند، ساسان انصاری و امین قاسمی‌نژاد  با 3 گل زده برترین گلزنان دو تیم محسوب می‌شوند.

,

نکته‌ جالب توجه درباره مصاف دو تیم، رویارویی یحیی گل‌محمدی با تیم و همکار سابقش است. مربی جوان و باآتیه فوتبال کشورمان در لیگ هفدهم و در زمان محرومیت تراکتور از نقل و انتقالات هدایت این تیم را بر عهده گرفت که عمر مربیگری او در تبریز بیشتر از نوزده هفته قد نداد و وی به دنبال نتایج ضعیف در دور برگشت از روی نیمکت سرخ‌پوشان اخراج شد تا رزومه‌ای ناکام در دوران مربیگری‌اش به ثبت برسد.  

,

از سویی، گل‌محمدی درحالی رودرروی الهامی قرار می‌گیرد که این دو در تیم شهر خودرو سابقه همکاری با یکدیگر را داشته‌اند. الهامی سال گذشته دستیار گل‌محمدی در این تیم مشهدی بود و بنابراین مربیان دو تیم با شناخت کامل از تفکرات هم تیم‌های خود را روانه میدان خواهند کرد. باید دید مصاف این دو همکار سابق چه نتیجه‌ای خواهد داشت و آیا الهامی روی نیمکت تراکتور موفق به هتریک می‌شود یا خیر؟  

,

گل‌گهر - ماشین‌سازی؛ آزمون آقا معلم برای شگفتی‌سازان

, گل‌گهر - ماشین‌سازی؛ آزمون آقا معلم برای شگفتی‌سازان, گل‌گهر - ماشین‌سازی؛ آزمون آقا معلم برای شگفتی‌سازان,

نماینده سیرجان در اولین فصل حضورش در لیگ برتر فوتبال اوضاع جالبی ندارد و با گذشت 15 بازی همچنان در حسرت پیروزی به سر می‌برد. وضعیت این تیم حتی با استخدام مجید جلالی سرمربی نام آشنای فوتبال کشور ملقب به «آقا معلم» هم تغییری نکرده است. گل‌گهر در آخرین بازی خود با یک گل نتیجه را به میزبانش نساجی واگذار کرد تا دور برگشت را با شکست آغاز کنند.

,

در آن سوی میدان اما تیم آماده و جوان رسول خطیبی قرار دارد، تیمی که در فصل جاری فراتر از انتظارات بوده و با نتایج خوبش بخصوص در مواجهه با تیم‌های پرطرفدار اهالی فوتبال را غافلگیر کرده است. سبزقبایان تبریزی در اولین بازی خود در نیم‌فصل دوم دست به کار بزرگی زده و با کامبک فوق‌العاده در زمین استقلال تهران که با نتیجه 2 بر یک رقم خورد، شگفتی دور رفت را تکرار کردند. 

,

در جدول لیگ برتر فوتبال، ماشین‌سازی با کارنامه 6 برد، 4 مساوی و 4 باخت و 22 امتیاز نهم و گل‌گهر با عملکرد بدون برد، 7 مساوی و 8 باخت و 7 امتیاز پانزدهم است. میزبان سیرجانی برای امیدواری به بقا در لیگ برتر، در بازی فردا محکوم به شکستن طلسم نبردن‌هایش بوده و میهمان تبریزی نیز برای تداوم بخشیدن به روند اوج‌گیری خود حساب ویژه‌ای روی 3 امتیاز باز کرده است.

,



 

,
, ,
,

در این جدول، 4 عدد صفر در کارنامه تیم‌های حاضر دیده می‌شود که 2 مورد آن متعلق به گل‌گهر و ماشین‌سازی است؛ با این تفاوت که این عدد در پرونده تیم کرمانی همانطور که در فوق بدان اشاره شد، میزان بردهای این تیم است اما برای تبریزی‌ها به تفاضل گل مربوط می‌شود و بر این اساس، ماشین‌سازی تنها تیم لیگ نوزدهم است که تعداد گل‌های زده و خورده‌اش برابری می‌کند. 

,

دیگر نکته جدولی از مصاف دو تیم، آمار ناامیدکننده سیرجانی‌ها در فاز تهاجمی است و گل‌گهر با 5 گل زده یعنی میانگین هر سه بازی یک گل زده، از این نظر ضعیف‌ترین تیم مسابقات محسوب می‌شود. همچنین احمدرضا زنده‌روح، هافبک ماشین‌سازان که با 7 گل زده سورپرایز جدول گلزنان است، اصلیت کرمانی داشته و فردا در بازگشت به کرمان در برابر هم‌استانی‌های خود به میدان می‌رود.

,

افزودنی است؛ مهرداد بایرامی، مهاجم اردبیلی و خوش‌استیل گل‌گهر با سابقه بازی در تیم‌های تراکتور و ماشین‌سازی یار مشترک دو تیم بوده و چهره ویژه این بازی قلمداد می‌شود. از سویی، فردین عابدینی، مدافع راست و بومی ماشین‌سازان که در اواخر بازی با استقلال از زمین مسابقه اخراج شد، با اعلام کمیته مسابقات سازمان لیگ از همراهی تیمش در این بازی محروم است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه