اخبار داغ

ستاد عالی عابربانک!

اما و اگرهای پرداخت حقوق به مربیان المپیکی؛ پاداش قبل از ماموریت

اما و اگرهای پرداخت حقوق به مربیان المپیکی؛ پاداش قبل از ماموریت
ستاد عالی بازی‌های 2020 در حالی برای مربیان المپیکی حقوق در نظر گرفته که به نظر می‌رسد فاقد منطق مشخص و قابل دفاع است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرانجام بعد از چند ماه آیین‌نامه پرداخت حقوق به ورزشکاران المپیکی در نشست روز دوشنبه ستاد عالی بازی‌ها به تصویب رسید و اعلام شد از پایان این ماه، حقوق آنها پرداخت می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, چند ماه,

آنچه در این آیین‌نامه دیده شده و اهمیت دارد، حقوقی است که برای سرمربیان ایرانی تیم‌های ملی و المپیکی در نظر گرفته شده که با وجود حمایت وزیر ورزش از مربیان ملی، نقدهایی هم به این مسئله وارد است.

, حقوقی است که برای سرمربیان ایرانی, سرمربیان,

*دو حقوق برای یک مربی

, *دو حقوق برای یک مربی, *دو حقوق برای یک مربی,

تمام مربیان تیم های ملی رشته های مختلف، با فدراسیون های متبوع خود قرارداد دارند و بر طبق این قرارداد دستمزد به آنها تعلق می گیرد. از این رو پرداخت حقوق جداگانه به آنها با هر متر و معیاری چندان منطقی نیست. قطعا ستاد عالی بازی های المپیک و در راس آنها وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک با نگاه حمایتی از مربیان ملی برای آنها حقوق ماهیانه در نظر گرفته اند اما این مبلغ را می توان به گونه ای دیگر و در قالبی دیگر به این مربیان پرداخت کرد. در نظر گرفتن پاداش ویژه برای مربیان در ازای کسب نتایج مطلوب در المپیک یکی از راهکارهایی است که می توان برای مربیان در نظر گرفت تا از تلاش آنها به شکل بهتری تقدیر شود. اگرچه وزارت ورزش و جوانان برای مربیان مدال آور المپیکی همپای ورزشکاران پاداش در نظر می گیرد اما می توان با افزایش این پاداش انگیزه ای بیشتر و بالاتر برای مربیان بوجود آورد تا پرداخت این مبلغ توجیه منطقی و بهتری داشته باشد.

,

* نگاه کوتاه مدت و مقطعی

, * نگاه کوتاه مدت و مقطعی, * نگاه کوتاه مدت و مقطعی,

پرداخت پاداش و نگاه ویژه به سرمربیان تیمهای ملی که پابه پای ورزشکار زحمت می‌کشند، فی النفسه اقدام مثبتی محسوب می شود اما روش اجرای آن چندان منطقی نیست. تصویب پرداخت دستمزد ویژه و خاص به مربیان تیم های ملی در فاصله قریب به 6 ماه مانده به المپیک برتافته از یک نگاه کوتاه مدت و بر حسب نیاز است. در حقیقت متولیان ورزش با این مصوبه این ذهنیت را متبادر می کنند که پهلوان زنده همیشه عشق است. در حالیکه به فدراسیون های ورزشی، مربیان و ورزشکاران در طول سال کمتر توجهی می شود و همه آنها از کمبود امکانات و مشکلات گلایه دارند، نگاه و توجه ویژه درست در بزنگاه المپیک ناشی از یک تفکر نتیجه گراست که تنها در کوتاه مدت و به شکل مقطعی به بدنه ورزش توجه دارد و  از برنامه درازمدت و آینده نگری در ورزش خبری نیست.

, سرمربیان,

* بار روانی منفی بعد از المپیک

, * بار روانی منفی بعد از المپیک,

به نظر می‌رسد ستاد عالی بازی‌های 2020 با تصویب حقوق برای سرمربیان ملی در فاصله باقی‌مانده به این بازیها، نگاه مقطعی به آنها داشته و توجهی به بار روانی منفی بعد از مسابقات ندارد. اینکه برای مربیان در طول یک سال منتهی به المپیک حقوق 60 میلیونی در نظر گرفته شود و بعد از المپیک مربیان به شرایط سابق بازگردند و در صورت تداوم همکاری حتی برای دریافت حقوق ماهیانه خود از فدراسیون متبوع، مشکل داشته باشند، قطعا بار روانی منفی روی آنها خواهد داشت.

, سرمربیان,

فراموش نکنیم بسیاری از مربیان بعد از بازی‌های مهم مثل المپیک و آسیایی فراموش شده و حتی با آنها قطع همکاری می شود آنچه از عدم آینده نگری و دوراندیشی در بدنه ورزش حکایت دارد. درصورتیکه می‌توان با چشم‌انداز بلندمدت حمایت بهتری از آنها داشت و نتیجه مطلوب تری کسب کرد.

,

منبع: فارس

, منبع: فارس,

انتهای پیام/

, انتهای]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه