اخبار داغ

استاندار یزد:

از ظرفیت مردم در مدیریت بحران غافل شده ایم

از ظرفیت مردم در مدیریت بحران غافل شده ایم
محمد علی طالبی گفت: متاسفانه از ظرفیت مردم در مدیریت بحران غافل شده ایم و نتوانستیم فضای را برای حضور تشکل های مردم نهاد باز کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، استاندار یزد شب گذشته در نشست شورای مدیرت بحران استان یزد با بیان اینکه حوادث طبیعی ممکن است در هر نقطه کشور اتفاق بیفتد، گفت: ویرانی حوادث یک وجه اتفاق است، اما تبعات بعد از آن به مراتب شدیدتر و خطرناک تر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,
وی افزود: شاید وقوع حوادث و بلایای توانایی قابل جلوگیری نباشد اما آمادگی و تامین امکانات لازم قبل و بعد از حادثه ضروری است؛ باید تبعات و ضعف های حوادث کشور بررسی و تبیین شود تا در حوادث مشابه تکرار نشود.
,
 
,
استاندار یزد با بیان اینکه شورای مدیریت بحران متشکل از کمیته هایی است که تمام این کمیته ها باید برای وقوع بحران و حادثه سناریو داشته باشند، ابراز داشت: جنس مسائل مختلف مرتبط با این ستاد مدیریت بحران به گونه ای هست که باید در کنار خود مردم را داشته باشیم به گونه ای که مشارکت مردم در فعالیت ستاد بحران باید به اشکال مختلف عینیت پیدا کند.
,
 
,
وی در ادامه اظهار داشت: جلب مشارکت مردم باید به عنوان یک شاخص مهم در عملکرد هر کارگروه در نظر گرفته شود یعنی باید مشخص شود هر کارگروه و دستگاه متولی چقدر از ظرفیت مردم استفاده کرده و توانسته مشارکت نهاد های غیر دولتی و مردم نهاد را جذب کند.
,
 
,
استاندار یزد در پایان با اشاره به اینکه متاسفانه از ظرفیت مردم در مدیریت بحران غافل شده ایم و نتوانستیم فضای را برای حضور تشکل های مردم نهاد باز و زمینه لازم را برای حضور علاقه مندان در این عرصه فراهم کنیم، اذعان داشت: امروز اگر ما در حوزه محیط زیست یا سلامت بخواهیم از مشارکت مردم  آماری بگیریم می توانیم لیست بلند بالایی از حضور تشکل های مردم نهاد ارائه کنیم اما در حوزه مدیریت بحران نیازمند حضور تشکل و سازمان های غیردولتی هستیم تا یک هم افزایی را از جانب دستگاه دولتی و نهاد عمومی مانند هلال احمر و شهرداری فراهم کنیم.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه