اخبار داغ

درد و دل های مدیر کل محیط زیست استان مرکزی؛

از وکیل ۴۸ میلیاردی آلومینیوم تا عوارض آلایندگی ای که صرف خرید سهام شرکت هواپیمایی شد

از وکیل ۴۸ میلیاردی آلومینیوم تا عوارض آلایندگی ای که صرف خرید سهام شرکت هواپیمایی شد
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: بحث آلودگی هوا یکی از دغدغه هایی است که در کلانشهر های کشور ایجاد شده است و متاسفانه یک سری از افراد در فضای مجازی به این موضوع دامن می زنند و هواشناسی در تهران برای سایر شهرها تصمیم گیری می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ رضا میرزایی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی شامگاه دوشنبه با حضور در صحن رسمی شورای اسلامی کلانشهر اراک در خصوص وضعیت آب و هوای شهر اراک به بیان جزییاتی پرداخت و گفت: بحث آلودگی هوا یکی از دغدغه هایی است که در کلانشهر های کشور ایجاد شده است و متاسفانه یک سری از افراد در فضای مجازی به این موضوع دامن می زنند و هواشناسی در تهران برای سایر شهرها تصمیم گیری می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

میرزایی با اشاره به پاکی هوای اراک در روز دوشنبه علی رغم وجود آلودگی در بیشتر کلانشهر های کشور، بیان کرد: اراک با تهران چه از نظرمساحت و چه از نظر ساختمان های بلند و چه از نظر سایه باد و تمرکز و جزیره حرارتی اصلا قابل قیاس نیست و خوشبختانه شرایط هوا در اراک با انجام تکالیف دستگاه ها به یک شرایط نرمالی رسیده است. باید گفت که آلودگی هوای اراک به دلیل ثابت بودن آلودگی در حال انتشار قابل کنترل است.

ذرات کم تر از ۲.۵ میکرون علت اصلی آلودگی شهر اراک

وی با اشاره به تعطیلی و یا نیمه فعال بودن کارخانه ها و صنایع بزرگ داخل و اطراف شهر، عنوان کرد: دو سال پی در پی است که علت آلودگی هوای اراک ذرات کم تر از ۲.۵ میکرون بود غیر از سه روز قبل که دی اکسید گوگرد نیز اضافه شد.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان مرکزی تعداد روزهای ناسالم اراک طی سال جاری را ۳۲ روز برشمرد با تاکید بر اینکه دو روز نیز هوای ناسالم برای تمام گروه ها داشتیم اظهار کرد: خیلی راحت می شود آلودگی ها را کنترل کرد. عمده ترین عامل آلودگی شهر اراک خودرو ها هستند البته واحد آلاینده خاص نیز فعالیت هایی دارند که مصرف ۵ تن در ساعت مازوت توسط پالایشگاه به علت قطعی گاز در شب گذشته، نمونه ای از آن بوده است. البته با پیگیری محیط زیست این موضوع مرتفع شد.

اتوبوس های دیزلی بلای جان اراک

وی وجود ۴۵ اتوبوس دیزلی و غیر استاندارد در سیستم حمل و نقل شهر اراک را یکی از معضلات آلودگی هوا عنوان کرد و افزود: حالت سکون و اینورژن متفاوت است. وقتی حالت سکون داریم یعنی منبع انتشار همان جا که تولید می شود، باقی می ماند. که نمونه ای از این سکون در امتداد محل عبور اتوبوسهای دیزلی شهرداری قابل رویت است. باید بدانیم که ترمیم ناوگان فرسوده هزینه برای سلامت مردم است.

میرزایی با تاکید بر استفاده صد در صدی نیروگاه شازند از گاز طبیعی عنوان کرد: متاسفانه خودروهای ما قابلیت سوخت یورو ۴ را ندارند. البته این مسئله در استان مرکزی در حال کنترل است و به عنوان نمونه در تهران گازوئیل بالای PPM۱۸۰۰ گوگرد توزیع می شود که این عدد در اراک زیرPPM۲۰۰ است و این را مطمئن می گوییم. و براساس نمونه برداری اما خودروهای قابلیت سوزاندن را ندارند.

آلودگی برای مردم تبدیل به باور شده است

وی با اشاره به اینکه آلودگی باور مردم شده است اظهار کرد: متاسفانه حتی وقتی شهر آلوده نیست هم از طرف مردم تماس داریم.

مدیرکل محیط زیست استان تصریح کرد: باید گفت که هواشناسی دستگاه های لازم را ندارد. دستور العمل اضطرار آلودگی هوا می گوید که ۹۲ ساعت قبل باید هواشناسی پیش بینی کند و بعد از اینکه اعلام کرد دانشگاه علوم پزشکی ۲۴ ساعت قبل به کارگروه اعلام کند و بعد کارگروه به تعطیلی تصمیم بگیرد. متاسفانه تا پارامترها بالا می رود یکی از رسانه های مجازی می گوید ۳۰ هزار نفر کامنت گذاشته اند که فردا تعطیل شود. من که با کامنت کسی، شهر را تعطیل نمی کنم. این کار دستور العمل و قانون دارد. عده ای تلاش می کنند که مخاطب خودشان را بالا ببرند و فضا را کمی متشنج می کنند. البته به آنها گفته شد که تشویش افکار عمومی انجام می دهید. امروز هوای شهر پاک بود ولی همه به دنبال تعطیلی اراک بودند.

فعالیت ۱۸۵ کوره ذوب ضایعات در حاشیه اراک

وی غیر فعال کردن کوره های آجر پزی و کاهش ۲۵ درصدی ظرفیت آند سازی ایرالکو را از مصوبات کاهش آلودگی هوا عنوان کرد و افزود: متاسفانه ۱۸۵ کوره ذوب ضایعات در حاشیه شهر اراک هست و نیاز است که شورا نگاهی به این ماجرا داشته باشد، چرا که هر روز با این ها درگیر هستیم و یکی از معضلات شهر اراک است.

میرزایی ضمن بیان اینکه انتظار داریم بین دستگاه ها هم افزایی باشد و نمی خواهیم کسی را متهم کنیم و همه باید به مطالباتشان عمل کنند، تصریح کرد: یکی از مطالبات اصلی پیگیری تقاطع غیر هم سطح کمربند شمالی اراک است که نیازمند دو پل است، یکی نزدیک مالک آباد و دیگری نزدیک به پتروشیمی است هستیم که انجام آن می تواند حجم تردد را به کمربند شمالی انتقال دهد.

وی به آلودگی های آبی و خاکی و سیگنالی پرداخت و گفت: اولین دستگاه سنجش برای پارامتر های موبایل در کشور را خریداری کردیم. سازمان محیط زیست فضایی نظارتی حاکمیتی است و تکالیف را در محیط طبیعی صد در صد انجام می دهیم ولی در بحث محیط انسانی ما نظارت می کنیم. یک سری اشکالات وجود دارد و چندین مکاتبه به همه نهاد ها و همه دستگاه هایی که متولی بودند داشتیم تا آمار  ایستگاه های بی تی اس را بدهند که رصد کنیم اما دریافت نشده است.

انتقال ۴ هزار تن پسماند کاتالیستی از استان

مدیرکل محیط زیست استان در خصوص آلودگی خاک نیز بیان کرد: در حوزه خاک پسماند هایی در مجموعه ایرالکو، پالایشگاه و پتروشیمی دپو شده که نمونه برداری و مدیریت آن در دستور کار محیط زیست است. همچنین سالی ۴ هزار تن پسماند کاتالیست ها که از این استان در حال انتقال است ما را به استانی پیشرو در این زمینه تبدیل کرده است. متاسفانه اینها برای مردم  نمود نمی کند و فقط آلودگی هوا دیده می شود.

وی ادامه داد: در ۱۳۰ متری در شازند آلودگی نفتی داشتیم و با کلنجار و تحقیق، مشخص شد یکی از چاه های پتروشیمی دچار مشکل شده است که در حال حاضر دیگر این اتفاق نمی افتد.

معاینه فنی ها صوری است

میرزایی به حوزه معاینه فنی پرداخت و گفت: معاینه فنی هایی که ما می گیریم صوری است. اگر قرار باشد معاینه فنی درست انجام شود، ۹۵ درصد خودروهای ما استاندارد لازم را طی نمی کنند.

وی به تاثیر فضای سبز در آلودگی هوا اشاره کرد و ادامه داد: فضای سبز چقا چه تاثیری در آلودگی هوای اراک داشته است؟ یک درخت کلانی در شهر بریده می شود و هیچ کس صدایش در نمی آید در حالی که اگر صد تا نهال را کنار یکدیگر بگذاریم ارزش زیستی یک درخت را ندارند. ما که نمی توانیم اقلیم را تغییر دهیم. درصد سرانه فضای سبز تکلیف درستی است اما در این شرایط دردی را درمان نمی کند. مثلا فضای سبزی که در نخاله های ساختمانی کاشته شد چه تاثیری دارد؟

عوارض آلایندگی ای که صرف خرید سهام شرکت هواپیمایی شد

مدیرکل محیط زیست استان به ظرفیت های موجود در بحث عوارض آلایندگی اظهار کرد: عوارض آلایندگی آیا صرف بهبود وضع موجود شده است؟ نشده است. ما هیچ نظارتی در حوزه مصرف عوارض آلایندگی نداریم و در حال حاضر لایحه دادیم که امید است در مجلس به این نتیجه برسند. باید این یک درصد سهم را با نظارت دستگاهی، صرف بهبود وضعیت زیست محیطی شود. این در حالی است که فلان دهیاری با همان عوارض رفته و شرکت هواپیمایی را سهام دار شده است. به همین دلیل آنها نمی خواهند که کارخانه ای از آلایندگی خارج شود و اگر خروج کارخانه ای از آلایندگی اعلام شود اعتراض می کنند.

وی با اشاره به استاندارد شدن برخی از پارامتر های آلومینیوم اراک اضافه کرد: همچنان این شرکت به دلیل برخی دیگر از پارامترها و بخش آند سازی در لیست صنایع آلاینده هست.

آلومینیوم و وکیل ۴۸ میلیاردی اش

میرزایی با انتقاد از عدم همکاری سایر دستگاه ها برای مقابله با آلومینیوم عنوان کرد: جلوی ایرالکویی که وکیلش تا به حال ۴۸ میلیارد تومان دریافت کرده است باید یک تنه بایستیم در آن حال شورا و شهر کجاست که حمایت کند. هفت صد برگ پرونده را بررسی کردیم و یافتیم که در خود هیئت دولت دو مصویه خلاف هم یکدیگر در یک روز صادر شده است اما هیچ کس کمک ما نکرد و هیچ دستگاهی مستندات نداد. چه کسی در پرونده آلومینیوم به ما کمک کرد. الان پای میز مذاکره آمدند چرا که در تمام محاکم محکومشان می کنیم. حتی رئیس شعبه ای که در تهران رای داده بود خودش را بازخرید کرد. خوشبختانه آقای مجیدی از خود شهر است و دغدغه های خیلی بهتری دارد و اصلا اعتقادی به وکیل ندارد ولی این موضوعات را پیش رو داریم و کسی کمک ما نمی کند.

وی با تاکید بر اینکه در حال تهیه ی سیاهه ی انتشار هستیم تصریح کرد: این سیاهه بر اساس مصرف سوخت گاز، مازوت و هر سوخت مایع مدل سازی می کند. اصلی ترین موضوع در شهر اراک عدم وجود اطلاعات درست است که تهیه این سیاهه انتشار می تواند در بحث بازنگری طرح جامع کاهش آلودگی هوا تاثیر گذار باشد.

صنعت کارش را به درستی انجام داده، فکری به حال اگزوز ها کنید

مدیرکل محیط زیست استان با تاکید دوباره بر اینکه صنعت اطراف شهر ما در آلودگی سهم اندکی دارد اظهار کرد: صنعت ما کارش را به درستی انجام داده است و پارامتر های ما در اراک ذرات کم تر از ۲.۵ میکرون است. دستگاه های سنجش که ما در استان مرکزی داریم هیچ کجای کشور ندارد. پارامتر آلاینده ما ذراتی است که از اگزوز خودروهاست و به خاطر سوخت ناقص است. آلودگی دیگر دی اکسید نیترات ها هستند. امید است به مدلی برسیم که سهم هر بخش را مشخص کنیم.

چرا هواشناسی دستگاه سنجش باران اسیدی را فعال نمی کند؟

وی با اشاره به مطرح شدن مباحثی پیرامون باران های اسیدی نیز گفت: سازمان هواشناسی استان مرکزی دستگاه سنجش باران اسیدی را گرفته است ولی یک سال است که به کار نیفتاده و باید راه اندازی اش مطالبه شود. برخی اظهار نظر می کنند که وقتی هوای اراک این است حتما باران اسیدی می آید که باید گفت که چنین اتفاقی نمی افتد. با سیاه نمایی دنبال چه چیز هستیم.

میرزایی به تاخیر در اعلام تعطیلی ها پرداخت و عنوان کرد: هواشناسی اعلام کرد که تا آخر هفته آلودگی داریم آیا امروز هوا آلوده بود؟ ۹۲ ساعت قبل طبق دستور العمل باید پیش بینی صورت گیرد و بعد دانشگاه علوم پزشکی اعلام کند که منفعل است و اظهار نظری نمی کنند. در حال حاضر وقتی عدد ها استاندارد است چگونه فردا را تعطیل اعلام کنیم بر چه مبنایی این اتفاق می افتد. عدد اگر بالای ۱۵۰ برسد می توانیم درخوات برقراری جلسه اضطرار کنیم.

وی بیان کرد: ارتفاع سطح شهر اراک ۵۰۰ متر از تهران بیشتر است و در تخلیه جریان های بالایی جو قرار گرفته ایم و یعنی اگر شرایط یکسان باشد ما تخلیه داریم.

مخالفت با افزایش ظرفیت شرکت املاح

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی در خصوص تالاب میقان نیز از مخالفت رئیس سازمان محیط زیست کشور با افزایش ظرفیت و برداشت شرکت املاح خبر داد و اظهار کرد: با هیچ گونه افزایشی موافق نیستیم و تلاش می کنیم و برنامه ریزی کردیم تا چاله ها پر شود و توزیع آب همگن صورت گیرد.

وی جدا کردن روان آب های سطحی از فاضلاب را یکی از نیازها دانست و خاطر نشان کرد: کوچک ترین بارندگی داخل شبکه فاضلاب می شود و منجر به ورود بدون تصفیه آب به تالاب می شود. همچنین پسماندهای صنعتی که در اطراف اراک ریخته می شود نیز مورد پیگیری است و برای تمامشان پرونده تشکیل شده است.

انتهای پیام/

,

میرزایی با اشاره به پاکی هوای اراک در روز دوشنبه علی رغم وجود آلودگی در بیشتر کلانشهر های کشور، بیان کرد: اراک با تهران چه از نظرمساحت و چه از نظر ساختمان های بلند و چه از نظر سایه باد و تمرکز و جزیره حرارتی اصلا قابل قیاس نیست و خوشبختانه شرایط هوا در اراک با انجام تکالیف دستگاه ها به یک شرایط نرمالی رسیده است. باید گفت که آلودگی هوای اراک به دلیل ثابت بودن آلودگی در حال انتشار قابل کنترل است.

,

ذرات کم تر از ۲.۵ میکرون علت اصلی آلودگی شهر اراک

, ذرات کم تر از ۲.۵ میکرون علت اصلی آلودگی شهر اراک, ذرات کم تر از ۲.۵ میکرون علت اصلی آلودگی شهر اراک,

وی با اشاره به تعطیلی و یا نیمه فعال بودن کارخانه ها و صنایع بزرگ داخل و اطراف شهر، عنوان کرد: دو سال پی در پی است که علت آلودگی هوای اراک ذرات کم تر از ۲.۵ میکرون بود غیر از سه روز قبل که دی اکسید گوگرد نیز اضافه شد.

,

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان مرکزی تعداد روزهای ناسالم اراک طی سال جاری را ۳۲ روز برشمرد با تاکید بر اینکه دو روز نیز هوای ناسالم برای تمام گروه ها داشتیم اظهار کرد: خیلی راحت می شود آلودگی ها را کنترل کرد. عمده ترین عامل آلودگی شهر اراک خودرو ها هستند البته واحد آلاینده خاص نیز فعالیت هایی دارند که مصرف ۵ تن در ساعت مازوت توسط پالایشگاه به علت قطعی گاز در شب گذشته، نمونه ای از آن بوده است. البته با پیگیری محیط زیست این موضوع مرتفع شد.

,

اتوبوس های دیزلی بلای جان اراک

, اتوبوس های دیزلی بلای جان اراک, اتوبوس های دیزلی بلای جان اراک,

وی وجود ۴۵ اتوبوس دیزلی و غیر استاندارد در سیستم حمل و نقل شهر اراک را یکی از معضلات آلودگی هوا عنوان کرد و افزود: حالت سکون و اینورژن متفاوت است. وقتی حالت سکون داریم یعنی منبع انتشار همان جا که تولید می شود، باقی می ماند. که نمونه ای از این سکون در امتداد محل عبور اتوبوسهای دیزلی شهرداری قابل رویت است. باید بدانیم که ترمیم ناوگان فرسوده هزینه برای سلامت مردم است.

,

میرزایی با تاکید بر استفاده صد در صدی نیروگاه شازند از گاز طبیعی عنوان کرد: متاسفانه خودروهای ما قابلیت سوخت یورو ۴ را ندارند. البته این مسئله در استان مرکزی در حال کنترل است و به عنوان نمونه در تهران گازوئیل بالای PPM۱۸۰۰ گوگرد توزیع می شود که این عدد در اراک زیرPPM۲۰۰ است و این را مطمئن می گوییم. و براساس نمونه برداری اما خودروهای قابلیت سوزاندن را ندارند.

, PPM, PPM,

آلودگی برای مردم تبدیل به باور شده است

, آلودگی برای مردم تبدیل به باور شده است, آلودگی برای مردم تبدیل به باور شده است,

وی با اشاره به اینکه آلودگی باور مردم شده است اظهار کرد: متاسفانه حتی وقتی شهر آلوده نیست هم از طرف مردم تماس داریم.

,

مدیرکل محیط زیست استان تصریح کرد: باید گفت که هواشناسی دستگاه های لازم را ندارد. دستور العمل اضطرار آلودگی هوا می گوید که ۹۲ ساعت قبل باید هواشناسی پیش بینی کند و بعد از اینکه اعلام کرد دانشگاه علوم پزشکی ۲۴ ساعت قبل به کارگروه اعلام کند و بعد کارگروه به تعطیلی تصمیم بگیرد. متاسفانه تا پارامترها بالا می رود یکی از رسانه های مجازی می گوید ۳۰ هزار نفر کامنت گذاشته اند که فردا تعطیل شود. من که با کامنت کسی، شهر را تعطیل نمی کنم. این کار دستور العمل و قانون دارد. عده ای تلاش می کنند که مخاطب خودشان را بالا ببرند و فضا را کمی متشنج می کنند. البته به آنها گفته شد که تشویش افکار عمومی انجام می دهید. امروز هوای شهر پاک بود ولی همه به دنبال تعطیلی اراک بودند.

,

فعالیت ۱۸۵ کوره ذوب ضایعات در حاشیه اراک

, فعالیت ۱۸۵ کوره ذوب ضایعات در حاشیه اراک, فعالیت ۱۸۵ کوره ذوب ضایعات در حاشیه اراک,

وی غیر فعال کردن کوره های آجر پزی و کاهش ۲۵ درصدی ظرفیت آند سازی ایرالکو را از مصوبات کاهش آلودگی هوا عنوان کرد و افزود: متاسفانه ۱۸۵ کوره ذوب ضایعات در حاشیه شهر اراک هست و نیاز است که شورا نگاهی به این ماجرا داشته باشد، چرا که هر روز با این ها درگیر هستیم و یکی از معضلات شهر اراک است.

,

میرزایی ضمن بیان اینکه انتظار داریم بین دستگاه ها هم افزایی باشد و نمی خواهیم کسی را متهم کنیم و همه باید به مطالباتشان عمل کنند، تصریح کرد: یکی از مطالبات اصلی پیگیری تقاطع غیر هم سطح کمربند شمالی اراک است که نیازمند دو پل است، یکی نزدیک مالک آباد و دیگری نزدیک به پتروشیمی است هستیم که انجام آن می تواند حجم تردد را به کمربند شمالی انتقال دهد.

,

وی به آلودگی های آبی و خاکی و سیگنالی پرداخت و گفت: اولین دستگاه سنجش برای پارامتر های موبایل در کشور را خریداری کردیم. سازمان محیط زیست فضایی نظارتی حاکمیتی است و تکالیف را در محیط طبیعی صد در صد انجام می دهیم ولی در بحث محیط انسانی ما نظارت می کنیم. یک سری اشکالات وجود دارد و چندین مکاتبه به همه نهاد ها و همه دستگاه هایی که متولی بودند داشتیم تا آمار  ایستگاه های بی تی اس را بدهند که رصد کنیم اما دریافت نشده است.

,

انتقال ۴ هزار تن پسماند کاتالیستی از استان

, انتقال ۴ هزار تن پسماند کاتالیستی از استان, انتقال ۴ هزار تن پسماند کاتالیستی از استان,

مدیرکل محیط زیست استان در خصوص آلودگی خاک نیز بیان کرد: در حوزه خاک پسماند هایی در مجموعه ایرالکو، پالایشگاه و پتروشیمی دپو شده که نمونه برداری و مدیریت آن در دستور کار محیط زیست است. همچنین سالی ۴ هزار تن پسماند کاتالیست ها که از این استان در حال انتقال است ما را به استانی پیشرو در این زمینه تبدیل کرده است. متاسفانه اینها برای مردم  نمود نمی کند و فقط آلودگی هوا دیده می شود.

,

وی ادامه داد: در ۱۳۰ متری در شازند آلودگی نفتی داشتیم و با کلنجار و تحقیق، مشخص شد یکی از چاه های پتروشیمی دچار مشکل شده است که در حال حاضر دیگر این اتفاق نمی افتد.

,

معاینه فنی ها صوری است

, معاینه فنی ها صوری است, معاینه فنی ها صوری است,

میرزایی به حوزه معاینه فنی پرداخت و گفت: معاینه فنی هایی که ما می گیریم صوری است. اگر قرار باشد معاینه فنی درست انجام شود، ۹۵ درصد خودروهای ما استاندارد لازم را طی نمی کنند.

,

وی به تاثیر فضای سبز در آلودگی هوا اشاره کرد و ادامه داد: فضای سبز چقا چه تاثیری در آلودگی هوای اراک داشته است؟ یک درخت کلانی در شهر بریده می شود و هیچ کس صدایش در نمی آید در حالی که اگر صد تا نهال را کنار یکدیگر بگذاریم ارزش زیستی یک درخت را ندارند. ما که نمی توانیم اقلیم را تغییر دهیم. درصد سرانه فضای سبز تکلیف درستی است اما در این شرایط دردی را درمان نمی کند. مثلا فضای سبزی که در نخاله های ساختمانی کاشته شد چه تاثیری دارد؟

,

عوارض آلایندگی ای که صرف خرید سهام شرکت هواپیمایی شد

, عوارض آلایندگی ای که صرف خرید سهام شرکت هواپیمایی شد, عوارض آلایندگی ای که صرف خرید سهام شرکت هواپیمایی شد,

مدیرکل محیط زیست استان به ظرفیت های موجود در بحث عوارض آلایندگی اظهار کرد: عوارض آلایندگی آیا صرف بهبود وضع موجود شده است؟ نشده است. ما هیچ نظارتی در حوزه مصرف عوارض آلایندگی نداریم و در حال حاضر لایحه دادیم که امید است در مجلس به این نتیجه برسند. باید این یک درصد سهم را با نظارت دستگاهی، صرف بهبود وضعیت زیست محیطی شود. این در حالی است که فلان دهیاری با همان عوارض رفته و شرکت هواپیمایی را سهام دار شده است. به همین دلیل آنها نمی خواهند که کارخانه ای از آلایندگی خارج شود و اگر خروج کارخانه ای از آلایندگی اعلام شود اعتراض می کنند.

,

وی با اشاره به استاندارد شدن برخی از پارامتر های آلومینیوم اراک اضافه کرد: همچنان این شرکت به دلیل برخی دیگر از پارامترها و بخش آند سازی در لیست صنایع آلاینده هست.

,

آلومینیوم و وکیل ۴۸ میلیاردی اش

, آلومینیوم و وکیل ۴۸ میلیاردی اش, آلومینیوم و وکیل ۴۸ میلیاردی اش,

میرزایی با انتقاد از عدم همکاری سایر دستگاه ها برای مقابله با آلومینیوم عنوان کرد: جلوی ایرالکویی که وکیلش تا به حال ۴۸ میلیارد تومان دریافت کرده است باید یک تنه بایستیم در آن حال شورا و شهر کجاست که حمایت کند. هفت صد برگ پرونده را بررسی کردیم و یافتیم که در خود هیئت دولت دو مصویه خلاف هم یکدیگر در یک روز صادر شده است اما هیچ کس کمک ما نکرد و هیچ دستگاهی مستندات نداد. چه کسی در پرونده آلومینیوم به ما کمک کرد. الان پای میز مذاکره آمدند چرا که در تمام محاکم محکومشان می کنیم. حتی رئیس شعبه ای که در تهران رای داده بود خودش را بازخرید کرد. خوشبختانه آقای مجیدی از خود شهر است و دغدغه های خیلی بهتری دارد و اصلا اعتقادی به وکیل ندارد ولی این موضوعات را پیش رو داریم و کسی کمک ما نمی کند.

,

وی با تاکید بر اینکه در حال تهیه ی سیاهه ی انتشار هستیم تصریح کرد: این سیاهه بر اساس مصرف سوخت گاز، مازوت و هر سوخت مایع مدل سازی می کند. اصلی ترین موضوع در شهر اراک عدم وجود اطلاعات درست است که تهیه این سیاهه انتشار می تواند در بحث بازنگری طرح جامع کاهش آلودگی هوا تاثیر گذار باشد.

,

صنعت کارش را به درستی انجام داده، فکری به حال اگزوز ها کنید

, صنعت کارش را به درستی انجام داده، فکری به حال اگزوز ها کنید, صنعت کارش را به درستی انجام داده، فکری به حال اگزوز ها کنید,

مدیرکل محیط زیست استان با تاکید دوباره بر اینکه صنعت اطراف شهر ما در آلودگی سهم اندکی دارد اظهار کرد: صنعت ما کارش را به درستی انجام داده است و پارامتر های ما در اراک ذرات کم تر از ۲.۵ میکرون است. دستگاه های سنجش که ما در استان مرکزی داریم هیچ کجای کشور ندارد. پارامتر آلاینده ما ذراتی است که از اگزوز خودروهاست و به خاطر سوخت ناقص است. آلودگی دیگر دی اکسید نیترات ها هستند. امید است به مدلی برسیم که سهم هر بخش را مشخص کنیم.

,

چرا هواشناسی دستگاه سنجش باران اسیدی را فعال نمی کند؟

, چرا هواشناسی دستگاه سنجش باران اسیدی را فعال نمی کند؟, چرا هواشناسی دستگاه سنجش باران اسیدی را فعال نمی کند؟,

وی با اشاره به مطرح شدن مباحثی پیرامون باران های اسیدی نیز گفت: سازمان هواشناسی استان مرکزی دستگاه سنجش باران اسیدی را گرفته است ولی یک سال است که به کار نیفتاده و باید راه اندازی اش مطالبه شود. برخی اظهار نظر می کنند که وقتی هوای اراک این است حتما باران اسیدی می آید که باید گفت که چنین اتفاقی نمی افتد. با سیاه نمایی دنبال چه چیز هستیم.

,

میرزایی به تاخیر در اعلام تعطیلی ها پرداخت و عنوان کرد: هواشناسی اعلام کرد که تا آخر هفته آلودگی داریم آیا امروز هوا آلوده بود؟ ۹۲ ساعت قبل طبق دستور العمل باید پیش بینی صورت گیرد و بعد دانشگاه علوم پزشکی اعلام کند که منفعل است و اظهار نظری نمی کنند. در حال حاضر وقتی عدد ها استاندارد است چگونه فردا را تعطیل اعلام کنیم بر چه مبنایی این اتفاق می افتد. عدد اگر بالای ۱۵۰ برسد می توانیم درخوات برقراری جلسه اضطرار کنیم.

,

وی بیان کرد: ارتفاع سطح شهر اراک ۵۰۰ متر از تهران بیشتر است و در تخلیه جریان های بالایی جو قرار گرفته ایم و یعنی اگر شرایط یکسان باشد ما تخلیه داریم.

,

مخالفت با افزایش ظرفیت شرکت املاح

, مخالفت با افزایش ظرفیت شرکت املاح, مخالفت با افزایش ظرفیت شرکت املاح,

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی در خصوص تالاب میقان نیز از مخالفت رئیس سازمان محیط زیست کشور با افزایش ظرفیت و برداشت شرکت املاح خبر داد و اظهار کرد: با هیچ گونه افزایشی موافق نیستیم و تلاش می کنیم و برنامه ریزی کردیم تا چاله ها پر شود و توزیع آب همگن صورت گیرد.

,

وی جدا کردن روان آب های سطحی از فاضلاب را یکی از نیازها دانست و خاطر نشان کرد: کوچک ترین بارندگی داخل شبکه فاضلاب می شود و منجر به ورود بدون تصفیه آب به تالاب می شود. همچنین پسماندهای صنعتی که در اطراف اراک ریخته می شود نیز مورد پیگیری است و برای تمامشان پرونده تشکیل شده است.

,

انتهای پیام/

,

 
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه