اخبار داغ

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان:

پروژه پست برق زکریا به ارزش 50 میلیارد در مشهد افتتاح شد

پروژه پست برق زکریا به ارزش 50 میلیارد در مشهد افتتاح شد
ریاحی با بیان اینکه پروژه 400 کیلوولت پست زکریا در رینگ جنوبی شهر مشهد واقع شده و قرار است بار عمده برق شهر مشهد را تامین کند گفت: ارزش این پروژه 50 میلیارد تومان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ رضا ریاحی، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان صبح امروز در مراسم افتتاح پست زکریا بیان کرد: پست ابوطالب سالها در مدار قرار گرفته و پروژه 400 کیلوولت پست زکریا در رینگ جنوبی شهر مشهد واقع شده و قرار است بار عمده برق شهر مشهد را تامین کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

با بیان این نکته که ارزش این پروژه 50  میلیارد تومان است، افزود: این پروژه طی سه سال گذشته با همت مهندسین این استان به بهره برداری رسیده است.

,

وی اضافه کرد: این پست قرار است چهار پست برق این شهر را تغذیه کند که پست امام رضا(ع) در شهر مشهد که بخش زیادی از تامین برق مشهد را برعهده دارد، یکی از این پست‌ها است.

,

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان تصریح کرد: در مشهد دو پست «ابوطالب» که در رینگ شمالی مشهد واقع شده و پست «زکریا» که در رینگ جنوبی واقع شده، نقش اساسی در تامین برق مشهد دارند.

,

ریاحی ابراز کرد: خوشبختانه در سال جاری به ظرفیت پست ابوطالب، یک خط 400 کیلو ولت به طول 7 کیلومتر اضافه و امسال به بهره برداری رسید که عمده مسیر این خط در بافت شهری است.

,

وی با بیان این نکته که به دلیل وجود میزان زیادی نخاله‌های ساختمان در منطقه بهره برداری به عمق چهار تا پنج متر، کار اجرایی این پروژه بسیا دشوار بود، ابراز کرد:  چنانچه در پست  400 کیلوولت «زکریا» که در تابستان امسال به بهره برداری رسید، تاخیر رخ می‌داد در شهر مشهد روزی 100 مگا وات خاموشی را تجربه می‌کردیم.

,

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان، پست «زکریا» را یکی از مهم‌ترین پروژه‌های برق  در مشهد به لحاظ ایجاد پایداری خواند و عنوان کرد: این پروژه در بلندهای منطقه زکریا در زمینی به وسعت 12 هکتاری از سال 96 آغاز و در تابستان 97 به پایان رسید.

,

ریاحی بهره گیری از دانش مهندسی به دلیل شیب زمین، ساخت دو سطحی پروژه و صرفه جویی در هزینه‌های خاک برداری و خاک ریزی را از جمله مزایای این پروژه برشمرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه