اخبار داغ

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی:

گنجایش سد ابیورد سالیانه 43 میلیون متر مکعب است

گنجایش سد ابیورد سالیانه 43 میلیون متر مکعب است
محمد علایی گفت: سد ابیورد که از 4 بخش بند انحرافی زنگلانلو، تونل انحرافی زنگلانلو بند انحرافی و کانال اسپیان و سد مخزنی ابیورد تشکیل‌شده دارای گنجایش سالیانه 43 میلیون مترمکعب و ظرفیت تنظیمی حدود 30 میلیون مترمکعب است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ محمد علایی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی ظهر امروز در حاشیه مراسم افتتاح سد ابیورد گفت: عملیات ساخت این سد در سال 1385 و در مسیر رودخانه زنگلانلو واقع در ضلع جنوب شرقی درگز آغاز شد و امروز پس از گذشت 13 سال به افتتاح و بهره‌برداری رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: سد ابیورد که از 4 بخش بند انحرافی زنگلانلو، تونل انحرافی زنگلانلو بند انحرافی و کانال اسپیان و سد مخزنی ابیورد تشکیل‌شده دارای گنجایش سالیانه 43 میلیون مترمکعب و ظرفیت تنظیمی حدود 30 میلیون مترمکعب است؛ این طرح از  این سد برای تأمین آب شرب، بهداشت و صنعت مردمان مرزنشینی ساخته شده که امروز امنیت خود را مدیون حضور مؤثر آن‌ها در منطقه هستیم.

,

این مقام مسئول تصریح کرد: با توجه به فاصله بسیار کم شهرستان درگز با کشور ترکمنستان و بحث ذخیره آبی که در این منطقه صورت گرفته، دیگر پسندیده نخواهد بود که مواد غذایی ترکمنستان از کشورهای دیگر تأمین شود.

,

علایی در پایان خطاب به مسئولین دستگاه‌های اجرایی درگز تأکید کرد: از این به بعد و با بهره‌برداری از سد ابیورد، به هیچ عنوان قابل ‌قبول نیست که شهر بزرگ درگز یا روستاهای آن مشکل تأمین آب شرب و بهداشت داشته باشد؛ همچنین امیدواریم بتوانیم با راه‌اندازی گلخانه در درگز، شاهد شهرستانی سرسبز و آباد و مردمانی دارای رفاه و آسایش باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه