اخبار داغ

شهردار کلانشهر اراک:

آلودگی وسایل نقلیه اراک ۴۰۰ برابر استاندارد جهانی است/ فضای سبز نمی‌تواند مشکل آلودگی را حل کند

آلودگی وسایل نقلیه اراک ۴۰۰ برابر استاندارد جهانی است/ فضای سبز نمی‌تواند مشکل آلودگی را حل کند
شهردار کلانشهر اراک گفت: ۲۳۰ هزار وسایط نقلیه در شهر اراک تردد دارند که مصرفشان ۵ برابر استاندارد جهانی و آلودگی‌شان ۴۰۰ برابر استانداردهاست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد کریم شفیعی شهردار کلانشهر اراک در گفتگو با دیار آفتاب؛ در خصوص تأثیر ناوگان حمل‌ونقل عمومی اراک بر آلودگی هوا گفت: طرح جامع حمل‌ونقل ترافیک را در راستای کاهش آلودگی هوا در اختیار داریم و بر اساس مطالعات این طرح به آماری دست یافته ایم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

شفیعی افزود: طبق آمار ۲۰ هزار تردد وسایط نقلیه از کمربندی شمالی داریم و ۲۵ هزار تردد وسایط نقلیه از کمربندی جنوبی که به صورت روزانه از این مسیرها گذر می کنند.

,

وی عنوان کرد: ۲۳۰ هزار وسایط نقلیه در شهر اراک تردد دارند که مصرفشان ۵ برابر استاندارد جهانی و آلودگی شان ۴۰۰ برابر استانداردهاست.

,

شهردار کلانشهر اراک بیان کرد: ۱۵۰ اتوبوس در سطح شهر اراک فعال هستند که ۵۰ عدد از این اتوبوس ها گازوییل سوزند که این تعداد در مقابل آن آمار تردد عجیب و قریب قابل چشم پوشی است.

,

وی تاکید کرد: ۵۰ اتوبوس شهرداری علی رغم اینکه گازوییل سوز هستند معاینه فنی آنها هر سه ماه یک بار تمدید و کنترل می شود. فرض کنیم که این ۵۰ اتوبوس نیز گاز سوز شود چه تاثیری روی ۴۵ هزار وسیله نقلیه عبوری که اکثرا سنگین هم هستند، می گذارد؟

,

شفیعی اظهار کرد: حتی اگر فضای سبز کار بشود و اتوبوس های شهرداری نیز گازسوز شود تغییر آن چنانی رقم نمی خورد چرا که باید اصل موضوع را درست کرد. اصل موضوع یکی استاندارد شدن خودرو و دیگری استاندارد شدن سوخت است.

,

وی راه اندازی کنارگذر اراک را یکی دیگر از موارد اصلی و تاثیر گذار در هوای اراک برشمرد و تصریح کرد: این کنار گذر در حال حاضر خیلی خطرناک است و کسی نمی تواند از آن عبور کند بنابراین باید مسئله را حل کرد.

,

شهردار کلانشهر اراک گفت: این موارد اگر حل شود آن وقت فضای سبز هوا را تلطیف می کند ولی نمی تواند آلودگی را حل کند.

,

وی خاطر نشان کرد: علی رغم این موارد تمام تلاش را به کار می گیریم که طی ۶ ماهه آینده مشکل اتوبوس های گازوییل سوز شهر اراک را حل کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه