اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار خبر داد؛

رها سازی 52 هزار قطعه ماهی گرمابی در رشتخوار

رها سازی 52 هزار قطعه ماهی گرمابی در رشتخوار
حمیدرضا رضایی گفت: از ابتدای امسال تاکنون تعداد 52 هزار و 500 قطعه ماهی گرمابی در استخر و بنده‌های ذخیره آب کشاورزی در رشتخوار رهاسازی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  حمیدرضا رضایی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشتخوار صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار صبح توس؛ با اشاره به استقبال و افزایش آمار رهاسازی ماهی‌های گرمابی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی در رشتخوار، گفت: با توجه به روی‌آوری کشاورزان بهروش‌های آبیاری نوین و افزایش میزان استخرهای ذخیره آب کشاورزی در سطح رشتخوار هم‌اکنون 18 استخر ذخیره آب کشاورزی به همراه یک‌بند آبی در روستای نوق این شهرستان درزمینهٔ پرورش ماهی گرمابی فعالیت دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,
,
, ,

رضایی با تأکید بر اینکه در سال گذشته تعداد 30 هزار قطعه ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی این شهرستان رهاسازی شده است، افزود: امسال با استقبال کشاورزان این رقم به تعداد 52 هزار 500 قطعه ماهی گرمابی افزایش پیداکرده است.

,

وی در ادامه، مطلب و در جهت حمایت از طرح‌های پرورش ماهی، تصریح کرد: مدیریت جهاد کشاورزی و شیلات این شهرستان در قالب طرح‌های مثلث اقتصادی با همکاری معین‌های اقتصادی این شهرستان به دنبال ایجاد شرایط مطلوب پرورش ماهی خاویاری و آب شورطلب به خصوص در بخش جنگل این شهستان برای دارندگان استخرهای ذخیره آب است، تا با استفاده از بازار این ماهی پرطرفدار کمکی به چرخه اقتصاد و ایجاد اشتغال در سطح شهرستان شود.

,

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار با تأکید بر اینکه بحث حمایت از طرح‌های پرورش ماهی یکی از اولویت های مجموعه جهاد کشاورزی و شیلات در رشتخوار بوده است، یادآور شد: با توجه به فراهم بودن شرایط پرورش ماهی‌ها گرمابی و کم‌هزینه بودن ان روند استقبال کشاورزان از اجرای طرح رهاسازی ماهی‌های گرمابی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی طی امسال افزایش خوبی داشته است.

,

وی همچنین در رابطه با بازار پرورش ماهی در رشتخوار گفت: همزمان با آغاز زمان صید محصول قسمتی از فروش ماهیان پرورش داده‌شده به بازار شهرستان تعلق می‌گیرد و مقدار از این محصول روانه بازارهای ماهی در شهرستان‌های تربت‌حیدریه و مشهد می‌شود.

,

وی با تأکید بر اینکه توصیه‌های فنی لازم جهت نحوه رهاسازی و شروع تغذیه به دریافت‌کنندگان ماهی توسط کارشناسان شیلات شهرستان ارائه می‌شود، گفت: بدون شک استفاده از این منابع آبی موجود( استخرهای ذخیره آب کشاورزی) در آبزی‌پروری و افزایش تولیدات شیلات این شهرستان نقش بسزایی ایفا خواهد کرد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه