اخبار داغ

آسمانِ بامداد فردا دیدنی است!

آغاز کسوف جزئی در آسمان سمنان/ خورشید را با چشم غیرمسلح تماشا نکنید!

آغاز کسوف جزئی در آسمان سمنان/ خورشید را با چشم غیرمسلح تماشا نکنید!
بامداد فردا آسمان سمنان با پدیده خورشیدگرفتگی روبه رو است که شهروندان با مشاهده آن می توانند از این پدیده طبیعی لذت ببرند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، خورشیدگرفتگی یکی از زیباترین پدیده‌های نجومی  است که مردم ایران صبح فردا شاهد آن خواهند بود. به طور کلی خورشیدگرفتگی می‌تواند کامل و یا جزئی باشد؛ اما خورشیدگرفتگی صبح فردا از نوع جزئی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

در همین ارتباط، علیرضا دانشگر مسئول انجمن نجوم آسمان کویر سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت، با اشاره به وقوع خورشیدگرفتگی در آسمان کشور، گفت: پدیده خورشیدگرفتگی زمانی رخ می‌دهد که ماه مابین زمین و خورشید قرار می‌گیرد.

, مرآت,

مسئول انجمن نجوم آسمان کویر سمنان با اعلام اینکه پدیده خورشید گرفتگی 5 دی ماه از نوع کسوف حلقوی است، افزود: زمانی  که ماه در حین گردش به دور زمین در مدار خود به زمین نزدیک‌تر و در قسمتی از آن دور شود ویک حرکت بیضی شکل را تشکیل دهد به آن کسوف حلقوی می‌گویند.

,

دانشگر در ادامه اظهار کرد: در پدیده خورشید گرفتگی فردا، ماه در اوج مداری قرار دارد، یعنی اندازه ظاهری آن مانند خورشیدگرفتگی‌های دیگر نیست و ماه نمی‌تواند به طور کامل خورشید را بپوشاند.

,

وی تصریح کرد: خورشیدگرفتگی‌ها به صورت دوره‌ای اتفاق می‌افتد و این نوع خورشیدگرفتگی با شرایط خاص، چندین‌سال دیگر رخ خواهد داد. 

,

مسئول انجمن نجوم آسمان کویر سمنان با اشاره به اینکه کشورهای عمان و حاشیه خلیج فارس در مسیر کسوف حلقوی قرار دارند، مطرح کرد: افرادی که در این کشورها زندگی می کنند خورشید را به صورت یک حلقه در آسمان مشاهده خواهند کرد.

,

دانشگر از زمان وقوع این پدیده در آسمان سمنان که از ساعت 7:04 دقیقه صبح آغاز می شود، خبرداد و عنوان کرد: تنها 58 درصد از کسوف حلقوی در آسمان سمنان دیده می‌شود و این پدیده به طور تقریبی تا 8:20 دقیقه صبح ادامه دارد. 

,

وی اذعان کرد: به خورشیدی که فردا در کسوف حلقوی طلوع می‌کند خورشید گازگرفته می‌گویند به همین دلیل زیبایی خاصی را در آسمان ایجاد می‌کند، که عکسان می توانند لحظات زیبایی را از این پدیده ثبت کنند.

,

مسئول انجمن نجوم آسمان کویر سمنان با اعلام اینکه پدیده خورشیدگرفتی در آسمان سمنان قابل مشاهده است، گفت: شهروندان برای مشاهده این پدیده از عینک رصد خورشید و یا شیشه جوشکاری استفاده کنند تا آسیبی به چشم‌هایشان نرسد.

,

دانشگر ادامه داد: با پیش‌بینی کارشناسان هواشناسی فردا هوا کمی ابری است اما می‌توان با مشاهده خورشیدگرفتگی از این وقوع طبیعی لذت برد.

,

یادآور می‌شود با وقوع این پدیده نماز آیات برای همه شهروندان واجب است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه