اخبار داغ

حجت‌الاسلام پناهیان:

جامعه نیاز به «مشاور روانشناس اسلامی» دارد/ سکولارها نمی‌خواهند سیاست مقدس شود

جامعه نیاز به «مشاور روانشناس اسلامی» دارد/ سکولارها نمی‌خواهند سیاست مقدس شود
حجت‌الاسلام پناهیان گفت: باید مشاور روانشناس اسلامی داشته باشیم تا بتوانیم به‌خوبی روی مخاطب‌های خود تأثیر بگذاریم. ما باید جنگ روانی و عملیات روانی را فرا بگیریم و بدانیم چگونه از آن‌ها برای انتقال مفاهیم دینی و اسلامی انتقال دهیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ حجت الاسلام علیرضا پناهیان در دوازدهمین همایش نخبگان عرصه ستایشگری، هیأت رزمندگان، سازمان بسیج مداحان کشور که در زائرسرای امام رضا علیه السلام در حال برگزاری است گفت: دلیل اینکه مقام معظم رهبری بیشتر با مداحان و ذاکران دیدار دارند این است که تأثیر مداحان بر مردم بیشتر از منبر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: در مسیحیت نیز مداحی داریم و پاپ گفته است برای اینکه بتوانیم مسیحیت را به آفریقا بفرستیم باید از طریق موسیقی و شعر باشد که بهترین نوع آن همان کاری است که شیعیان انجام می‌دهند، اما نتوانسته‌اند این کار را به‌صورت کامل انجام دهند.

,

پناهیان ادامه داد: عده‌ای به بهانه پاکت پول دریافتی یا این چنین مسائل، به مداحان حمله می‌کنند اما نمی‌دانند به ریشه دین تیشه می‌زنند.

,

این استاد حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: ما از فرصت‌هایی که در دست داریم استفاده نمی‌کنیم؛ باید مشاور روانشناس اسلامی داشته باشیم تا بتوانیم به‌خوبی روی مخاطب‌های خود تأثیر بگذاریم. ما باید جنگ روانی و عملیات روانی را فرا بگیریم و بدانیم چگونه از آن‌ها برای انتقال مفاهیم دینی و اسلامی انتقال دهیم.

,

وی افزود: چرا از گفتن کلمه سیاسی و سیاست مداحان ما خودداری می‌کنند، شما می‌توانید به کلمات قداست بدهید. ما همه روضه‌هایمان بر اساس سیاست است و نمونه آن دلیل شهادت امام رضا(ع) و شهادت حضرت زهرا(س) است.

,

پناهیان تاکید کرد: سکولارها دوست ندارند سیاست مقدس شود و زمانی که روضه می‌خوانید از دلایل سیاسی شهادت ائمه ما بگویید تا مخاطب ما بداند ائمه ما از سیاست جدا نبوده‌اند.

,

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: ۶۰ روز تا انتخابات زمان داریم لذا «چله سیاسی فاطمی» راه بیندازیم به تأسی از حضرت فاطمه(س) و از مردم به شرکت گسترده در انتخابات و دقت در مسائل سیاسی دعوت کنیم.

,

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری به نظر من به شما مداحان پناه آورده است زیرا شما تأثیر مستقیم بر خانواده‌ها دارید.

,

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: در خصوص مسائل خانواده امروز مشکلات فراوانی داریم و متأسفانه تولید محتوایی خوب برای تحکیم و کاهش مشکلات خانواده نداریم، لذا شما مداحان به خاطر تأثیر زیادتان در خانواده‌ها باید به این موضوع ورود کنید.

,

پناهیان خاطر نشان کرد: یکی از دلایل کم فرزندآوری در جامعه این است که بانوان نمی‌دانند به میزان تعداد فرزندانشان نزد همسرانشان محبوب‌تر می‌شوند.

,

وی افزود: نصف قوام خانواده‌ها به دلیل همین روضه‌ها و مداحی‌هایی است که شما انجام می‌دهید زیرا در مداحی‌ها بر پیوندها خانوادگی و فامیلی و احترام‌های مابین اعضای خانواده بسیار تأکید می‌شود.

,

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: کم مهری پدرها نسبت به دخترهایشان ریشه بدحجابی در جامعه است، لذا شما می‌توانید با بیان توجه امام حسین(ع) به رقیه‌اش و روایت امام صادق(ع) می‌توانید این موضوع را به مردان و دخترانمان بیاموزید.

,

وی در پایان گفت: بیایم جمله به جمله رفتار ائمه و حضرت فاطمه(س) را برای مردم تبیین کنیم تا زنان و مردان ما بدانند چگونه با هم در خانواده‌ها رفتار و گفت‌وگو کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه