اخبار داغ

کارشناسان مسائل سیاسی عنوان کردند:

ایجاد ناامنی و دعوت به اغتشاش یک حرکت ضد توسعه است/ ضد انقلاب چشم دیدن توسعه یافتگی کردستان را ندارند

ایجاد ناامنی و دعوت به اغتشاش یک حرکت ضد توسعه است/ ضد انقلاب چشم دیدن توسعه یافتگی کردستان را ندارند
کارشناسان مسائل سیاسی استان کردستان معتقدند؛ ایجاد نا آرامی و دعوت به اغتشاشات توسط ضد انقلاب یک حرکت ضد توسعه است که موجب نابودی اقتصاد و کاهش زمینه های سرمایه گذاری در استان خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  کُردتودی،  ازآنجایی‌که هر مفهومی در مکان جغرافیایی ابعاد ویژه‌ای به خود می‌گیرد بی‌شک امنیت و توسعه اقتصادی در استان کردستان نیز ابعاد خاصی دارد که بایستی به‌صورت موردی و ریشه‌ای به آن پرداخته شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

, ,

تصور وجود ناامنی یکی از عمده موانع توسعه‌یافتگی استان کردستان است

, تصور وجود ناامنی یکی از عمده موانع توسعه‌یافتگی استان کردستان است,

حامد قادر زاده استاد و عضو هیئت علمی دانشگاه کردستان در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، اظهار داشت: یکی از عمده موانع توسعه‌یافتگی استان کردستان که از سوی بسیاری از صاحب‌نظران به آن تأکید می‌شود وجود ناامنی و یا حداقل تصور وجود ناامنی در استان است.

,

وی افزود: امنیت شامل دو بعد داخلی و خارجی است، حفظ امنیت داخلی و خارجی اصل مهم در قوام و ماندگاری هر جامعه و حکومتی است که در طول تاریخ همواره مورد توجه جوامع بشری بوده است و همین امر باعث شده که  امروز دشمنان تمام توان خود را برای لطمه وارد کردن به امنیت کشور ایران  به ویژه  در کردستان  بکار بگیرند.

,

 وی به فراهم بودن فرصت توسعه استان اشاره کرد و افزود: کردستان از نظر منابع خدادادی یک استان غنی است و در بخش معادن، جاذبه‌های گردشگری و نیروی انسانی ظرفیت‌های بالایی دارد ولی متأسفانه و با وجود همه این توانمندی‌ها از استان‌های کم‌برخوردار به شمار می‌آید.

,

قادر زاده گفت: اساسا اقتصاد و امنیت ارتباط تنگاتنگی با هم دارند. امنیت در اقتصاد از جنبه های مختلف نقش کلیدی باز می کند. انواع امنیت که در اقتصاد موثر هستند عبارتند از امنیت فیزیکی، روانی، ثبات نسبی قیمت ها و همچنین وجود قوانین پشتیبان و تسهیل گر.

,

وی گفت: در مقابل نبود امنیت از هر نظر به ویژه امنیت فیزیکی باعث می گردد تا سرمایه گذاریهای جدید صورت نگیرد و سرمایه گذاری های قبلی هم در مسیر افزایش سرمایه گذاری حرکت نمی کند و این باعث نه فقط کاهش اشتغال می شود بلکه هر دو سرمایه مالی و انسانی از منطقه خارج  می شود و موجب کاهش بیشتر اشتغال خواهد شد‌لذا جا دارد زمینه های امنیت از سوی همگان بیش از پیش فراهم گردد.

,

این استاد دانشگاه عنوان کرد: این مهم از آن جا بیشتر مورد تاکید است که  در مرکز کشور و خارج از کشور سرمایه های فراوانی وجود دارد که صاحبان آنها به دنبال جاهای امن و نیروی انسانی ارزان و موجود در محیط  هستند.

,

 قادر زاده در پایان گفت: از آن جا که بدخواهان توسعه در هر کشوری در حال توسعه همواره تلاش می کنند تا موجبات کندی سرعت توسعه را فراهم کنند ایران از این قاعده مستثنی نبوده و به همین دلیل تلاش می کنند تا با ضدیت و تحریک و ایجاد ناامنی موجبات رسیدن به اهداف بلند مدت انقلاب را با مشکل فراهم کنند چرا که در صورت حاکمیت امنیت جایی برای خود در میان مردم نمی بینند.

,

, ,

ضد انقلاب چشم دیدن توسعه یافتگی کردستان را ندارند 

, ضد انقلاب چشم دیدن توسعه یافتگی کردستان را ندارند ,

هوشنگ گوهر چینی در گفتگو با خبرنگار کُردتودی با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشور اظهار داشت: عده ای فرصت طلب در استان کردستان هم صدا با معاندین نظام قصد به حاشیه کشیدن اعتراضات مردمی را داشتند.

, کُردتودی,

وی با بیان اینکه امنیت زیر بنای توسعه در هر کشوری است ، افزود : اغتشاشگران جریانات اخیر با تخریب اموال عمومی و تحمیل هزینه های زیاد به نظام ضربه بزرگی به توسعه در استان کردستان زدند. 

,

استاد دانشگاه پیام نور بیجار گفت : ضد انقلاب با هر بهانه ای قصد ضربه زدن به پایه های اساسی انقلاب را دارد.  

,

گوهرچینی تصریح کرد : این اغتشاشگران که در قالب اعتراضات مردمی به خیابان ها آمده بودند اگر دلشان برای توسعه استان می سوخت هیچوقت اموال عمومی مردم را تخریب نمی کردند.  

,

رییس دانشگاه پیام نور بیجار خاطر نشان کرد: ضد انقلاب در جریانات اخیر با تحریک احساسات مردمی می خواستند از آب گل آلود ماهی بگیرند که بصیرت مردم موجب شکست آنها شد.  

,

به گفته گوهر چینی، وقتی کشوری درگیر اغتشاشات شود که نتیجه آن ناامنی می شود تمام هم و غم مسوولان امنیتی و غیر امنیتی ایجاد آرامش در کشور است و فرصتی برای توجه به توسعه یافتگی منطقه یا کشور نمی شود و این را قطع به یقین می دانیم در جریانات اخیر حساب مردم از اغتشاشگران جدا بود و معاندین فقط به فکر متزلزل کردن پایه های انقلاب اسلامی ایران هستند.

,

ایجاد نا آرامی و دعوت به اغتشاشات توسط ضد انقلاب یک حرکت ضد توسعه است

, ایجاد نا آرامی و دعوت به اغتشاشات توسط ضد انقلاب یک حرکت ضد توسعه است,

علی احمدی استاد دانشگاه کردستان و کارشناس علوم سیاسی در گفتگو با خبرنگار کردتودی اظهار کرد: طبیعتا امنیت و توسعه همزاد هم پنداشته شده اند و توسعه به برقراری امنیت و متقابلا امنیت به رشد و دوام توسعه کمک خواهد کرد.

, کردتودی,

وی گفت: توسعه نیازمند بستری آرام است که به شکوفایی برسد و این نیازمند فضایی آرام است که مجال تفکر و به طبع آن توسعه اتفاق بیفتد.

,

وی عنوان کرد: ایجاد نا آرامی و دعوت به اغتشاشات توسط ضد انقلاب یک حرکت ضد توسعه است که موجب افت اقتصادی و کاهش زمینه های سرمایه گذاری در استان خواهد شد.

,


,
, ,

جنگ های داخلی ناتمام نقشه شوم دشمن است

, جنگ های داخلی ناتمام نقشه شوم دشمن است,

سمیرا دهقانی در گفتگو با خبرنگار کردتودی، با بیان اینکه دشمن به دنبال حذف اسلام از جمهوری اسلامی نیست بلکه اساسا دشمن اعتقادی به جمهوری غیر از اسلام هم ندارد و تجزیه ایران را خواستار است، اظهار داشت: دشمن برای تجزیه نیازمند نارضایتی مردمی است و لذا  نباید سطحی نگرانه این مشکلات را اتفاقی دانست بلکه ناکارامدی بخشی از این نقشه شوم برای عصبانیت مردم  است که روز به روز عمدی بودن آنها نمایان می شود. 

,

وی افزود: به عنوان مثال در قضیه گرانی بنزین چطور سازمان اطلاعات عربستان بیست روز قبل از این اتفاق می دانست که قرار است در چنین روزی بنزین گران شود؟

,

این کارشناس سیاسی خاطر نشان کرد:  بنابراین ساده لوحانه است که اینگونه حوادث اتفاقی پنداشته شود و به نظر می رسد تا سرچشمه های نارضایتی مردم خشکانده نشود این نارضایتی زیر پوسته انقلاب خواهد ماند و با کوچکترین جرقه هایی با شدت بیشتر شعله ور خواهد شد.

,

وی با طرح این سوال که چرا باید دشمن دنبال تجزیه باشد افزود: آیا جمهوری منهای اسلام نمی تواند رضایت استکبار را جلب نماید؟ خیر، چرا که دشمن در شرایطی تمام قد در مقابل ما ایستاده است که فروپاشی اقتصادی او به دلیل بدهی های خارجی محتمل است و بنابراین آمریکا حتی از دوستان سنتی خود برای کم کردن بدهی های خود باج  می گیرد و هرچند وقت یکبار ازدیاد تعرفه های کالاهای اروپایی را در دستور کار قرار می دهد و بنابراین فقط با تجزیه ایران و چپاول منابع هدف آنان محقق می گردد. 

,

وی ادامه داد: جنگ های داخلی ناتمام نقشه شوم دشمن است که تنها راه مقابله با آن در شرایط فعلی اعتمادسازی عمومی و اصلاح ساختار مدیریتی کشور است که بخشی از آن الزاما باید توسط مردم کلید خورد که همان انتخاب نماینده اصلح است . 

,

وی با اشاره شرایط مجلس انقلابی افزود: اگر مجلس اصلح باشد هیچ مسئول ارشدی نخواهند توانست با ناکارآمدی به حیات خود ادامه دهد و بنابراین انتخابات پیش رو بخشی از حجامت انقلاب است که باید بوسیله مردم شکل گیرد. 

,

به گفته دهقانی تعویق انتخابات بخش دیگری از اهداف آشوبهای فعلی است و سیاست استعفا به جای استیضاح نیز نقشه شوم دیگری است تا آشوب های خیابانی گسترش یابد که باید این مسئله مورد توجه قرار گیرد.

,

نا امنی و فضای خشونت و تهدید باعث توسعه نیافتگی و عقب ماندگی هر کشور است

, نا امنی و فضای خشونت و تهدید باعث توسعه نیافتگی و عقب ماندگی هر کشور است,

یکی از کارشناسان مسائل سیاسی استان کردستان نیز فضای نا امن و خشونت حاکم بر جامعه را از علل عقب ماندگی و توسعه نیافتگی دانست.

,

نادر محمدی کار شناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار کردتودی با اشاره به وجود جنگ و نا امنی در هر منطقه بیان داشت: نا امنی و نبود ثبات در هر منطقه ای می تواند باعث ایجاد جو روانی، ترس و مهاجرت شود که این عوامل خود به راحتی می تواند در عدم توسعه نیافتگی و عقب ماندگی بسیار تاثیر گذار باشد.
 وی در ادامه گفت: در هر جامعه ای مردم از خشونت و جنگ فراری بوده اند زیرا جنگ از مهمترین علل رنج و محنت در زندگی انسان بوده و از مهمترین عوامل مهاجرت و توسعه نیافتگی می باشد.

, کردتودی,
,

محمدی بیان داشت: در صورت بروز جنگ، نا امنی و تنش در هر کشور و منطقه تمام منابع و امکانات باید صرف جنگ شود در نتیجه مانع استفاده از امکانات و منابع برای توسعه می شود که زمینه عقب ماندگی،فقر،بیکاری، مهاجرت و عدم توسعه نیافتگی را فراهم می سازد.

,

 وی گفت: بعد ازانقلاب اسلامی گروهک ضد انقلاب با استفاده از احساسات مردم کردستان به شیوه های مختلف نا امنی را در کردستان ایجاد می کردند وهمین موضوع باعث شد که کمتر کسی به فکرایجاد اشتغال وتوسعه یافتگی باشد که اینکار در درجه اول ظلم به مردم کردستان وخیانت به نظام می باشد.

,

 محمدی افزود: متاسفانه عده ای به ظاهر دوست و دشمن مردم کردستان با انواع ترفندهای مختلف درصدد ایجاد نا آرامی و تنش در کردستان هستند تا با دشمن جلوه دادن مردم کرد نظام اسلامی ومردم ایران را نسبت به این مردم بد بین کنند در حالی که در زمان جنگ مردم کردستان با شجاعت وشهامت  دلیرانه از مرزهای خود دربرابر دشمن بعث دفاع کردند و نگذاشتند یک وجب از خاکشان به دشت دشمن بیفتد.

,

 وی اظهارداشت: هر چند حرکات عوامفریبانه گروهک ضد انقلاب صد درصد به ضرر مردم کردستان، منطقه و کشوراست و بزرگترین ضربه به ملت کرد توسط همین گروهکهای ضد انقلاب به ظاهردوست بوده است.

,

 انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه