اخبار داغ

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی خبر داد؛

مقاوم‌سازی ۵۰ درصد واحدهای روستایی استان مرکزی

مقاوم‌سازی ۵۰ درصد واحدهای روستایی استان مرکزی
مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی گفت: در استان اقدامات خوبی در راستای مقاوم‌سازی بافت فرسوده در سطح روستاهای استان مرکزی انجام شده است به گونه ای که در حال حاضر ۵۰ درصد از واحدهای روستایی استان مقاوم سازی شده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا غیاثی مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی به مناسبت روز ملی ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی، در گفتگو با دیار آفتاب؛ گفت: کشور به دلیل موقعیت جغرافیایی که دارد یکی از کشورهای بلا خیز است به طوری که در برخی از سال‌ها شاهد بلایای طبیعی در سطح کشور بوده‌ایم و این حوادث خسارت‌های مالی و جانی را هم به همراه داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

غیاثی اظهار کرد: برای اینکه در زمان وقوع حوادث شاهد کمترین میزان خسارت‌های جانی و مالی باشیم نیاز است همه مردم و دستگاه‌های اجرایی آمادگی لازم را داشته باشند.

,

وی ادامه داد: در سال ۸۵ به‌منظور بالا بردن سطح آگاهی‌های مرد نسبت به بلایای طبیعی شورای هماهنگی مدیریت بحران استان مرکزی در مصوبه‌ای سند آموزشی تدوین کردند. بر اساس این سند تا سال ۱۴۰۰ همه دستگاه‌ها باید برای مخاطبین و کارکنان خودشان دوره‌های آموزشی در همه زمینه‌ها برای آشنایی با بلایای طبیعی برگزار کنند.

,

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی، توجه به امر مقاوم‌سازی ساختمان‌ها، تأسیسات مهم و شریان‌های حیاتی را بسیار مهم و ضروری عنوان کرد و گفت: با مقاوم‌سازی ساختمان‌ها ضمن حفظ جان انسان‌ها، افزایش پایداری سازه‌های مهم در برابر زلزله، حفظ سرمایه‌های ملی و ارتقای توان کشور برای مدیریت مطلوب بحران ناشی از زلزله را پی خواهد داشت.

,

وی با اشاره به اینکه بافت فرسوده یکی از آسیب‌پذیرترین بخش‌ها در سوانح طبیعی از جمله زلزله هستند ادامه داد: در استان مرکزی اقدامات خوبی در راستای مقاوم سازی بافت فرسوده در سطح روستاهای استان مرکزی انجام شده است به گونه ای که در حال حاضر ۵۰ درصدد از واحدهای روستایی استان مقاوم سازی شده اند.

,

غیاثی اظهار کرد: با توجه به اینکه تسهیلات با سود کم برای مقاوم سازی منزل روستایی در نظر گرفته شده است از مردم روستا تقاضا داریم با دریافت تسهیلات نسبت به مقاوم سازی منزل خود اقدام کنند.

,

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی گفت: یکی از مشکل های که امروز در داخل شهرها خصوصا اراک داریم نماها و اجزای غیر سازه ای نمای ساختمان هستند که مشکل زا است.

,

وی اضافه کرد: بسیاری از نماهای ساختمانی که امروز رایج است نا ایمن هستند و در زمان وقوع حوادث نما های ساختمان مشکل ساز خواهند شد البته سازمان نظام مهندسی آیین نامه ای تنظیم کرده اند و به دنبال مقاوم سازی نماها هستند.

,

غیاثی، با اشاره به اینکه نمی توان جلوی بروز حوادث طبیعی را گرفت، خاطرنشان کرد: ولی می توان با ارائه آموزش ها جلوی بسیاری از خسارت های احتمالی را گرفت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه