اخبار داغ

معاون بازرگانی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون:

سرمایه‌گذاران افغانستانی در دوغارون نادیده گرفته شده‌اند/ ارائه اقامت ۵ ساله به سرمایه‌گذاران در کشور

سرمایه‌گذاران افغانستانی در دوغارون نادیده گرفته شده‌اند/ ارائه اقامت ۵ ساله به سرمایه‌گذاران در کشور
دهقان با بیان اینکه در پی آن هستیم تا از منابع ایرانی و افغانستانی در منطقه دوغارون به نحو مناسبی استفاده کنیمُ گفت: نباید اجازه دهیم سرمایه‌گذاران خارجی از فعالیت در این مناطق سرخورده و مأیوس شوند و به کشورهای دیگر مراجعه کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود دهقان، معاون بازرگانی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون در گفت‌وگو با صبح توس؛ پیرامون وضعیت این منطقه و اولویت‌های فعالیت، ضمن تأکید بر احیای ظرفیت‌های منطقه ویژه اقتصادی دوغارون به عنوان گوهری در شرق کشور اظهار کرد: با همکاری در حوزه افغانستان و برنامه‌ریزی‌ها امیدواریم مشکلات این منطقه هر چه سریع‌تر مرتفع شود

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان اینکه مشکل سرمایه داریم و در پی جذب سرمایه هستیم افزود: بخش‌های دولتی محدودیت دارند لذا در پی آن هستیم تا از منابع ایرانی و افغانستانی در این منطقه دوغارون به نحو مناسبی استفاده کنیم.

,

معاون بازرگانی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون گفت: در شأن کشور ایران و افغانستان چنین مرزی با داشتن ده‌ها مشکل معمولی و پیش‌پاافتاده نیست چراکه همین موارد ساده نباید فعالیت اقتصادی را مختل کند.

,

وی با اشاره به اهمیت فعال شدن سازمان منطقه اقتصادی به منظور تحقق اهداف و اجرای راهبردهای احیای منطقه ویژه دوغارون افزود: منطقه اقتصادی دوغارون دنبال سرمایه‌گذاران و جذب سرمایه است که در این راستا متأسفانه از ظرفیت سرمایه‌گذاران افغانستانی به خوبی استفاده نشده است.

,

دهقان تصریح کرد: نباید اجازه دهیم سرمایه‌گذاران خارجی از فعالیت در این مناطق سرخورده و مأیوس شوند و به کشورهای دیگر مراجعه کنند، لذا این به عنوان نقطه ضعف مهم امروز مطرح است.

,

وی با اعلام این خبر که سران سه قوه برای دادن اقامت سرمایه‌گذاران مصوبه‌ای را گذرانده‌اند افزود: چندی ییش مصوبه‌ای صادر شده که هر فردی مبلغ ۲۵۰ هزار دلار در کشور سرمایه‌گذاری داشته باشد می‌تواند اقامت ۵ ساله جمهوری اسلامی ایران را دریافت کند.

,

معاون بازرگانی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون گفت: این موضوع مصوبه خوبی است اما مقداری سقف مبلغ برای استان خراسان رضوی، زیاد است و روی این موضوع در حال بحث و گفتگو هستیم.

,

وی افزود: اگر تاجران مشکل اقامت و رفت و آمد نداشته باشند می‌توانند بهتر و به صورت متمرکز فعالیت اقتصادی را پیگیری کنند.

,

دهقان خاطرنشان کرد: منطقه ویژه اقتصادی دوغارون بسیار محروم است و لذا اگر سرمایه‌گذاری شود ایجاد اشتغال نیز انجام می‌شود.

,

وی افزود: تایباد، فریمان و تربت جام از محروم‌ترین نقاط استان است امیدواریم بتوانیم با تحقق اهداف و رونق اقتصادی برای جوانان منطقه اشتغال‌زایی داشته باشیم.

,

گفتنی است روز گذشته طی حکمی از سوی مدیرعامل منطقه دوغارون محمود دهقان، به عنوان مسئول معاونت بازرگانی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون منصوب شد.

,

مسئولیت‌هایی از جمله بنیان‌گذار رشته تبلیغات کشور در دانشگاه صداوسیما، مشاور مدیرعامل بانک پاسارگاد، مجری طرح‌هایی در بانک‌های عامل مختلف، نویسنده و مجری کمپین بازرگانی رهایی از وابستگی به درآمدهای نفتی، طراح و مجری کمپین روز ملی انرژی هسته‌ای کشور، نویسنده کمپین تبلیغاتی بازسازی جزیره نفتی لاوان و خارک در سوابق وی به چشم می‌خورد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه