اخبار داغ

با میزبانی مردمان خونگرم حاجی بیگی؛

نخستین جشنواره حاجی بیگ بخش کدکن برگزار شد

نخستین جشنواره حاجی بیگ بخش کدکن برگزار شد
جشنواره فرهنگی گردشگری حاجی بیگ، همزمان با آغاز فصل زمستان در روستای هدف گردشگری حاجی بیگی بخش کدکن برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ جشنواره فرهنگی گردشگری حاجی بیگ، همزمان با آغاز فصل زمستان در روستای هدف گردشگری حاجی بیگی بخش کدکن برگزار شد. این جشنواره شامل برنامه های متعددی از جمله پخت و پذیرایی غذاهای سنتی، اجرای بازی های بومی، محلی و موسیقی محلی و همچنین برپایی غرفه های عرضه صنایع دستی، سوغات و پوشاک محلی بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

همزمان با این جشنواره مردم این روستا میزبان خبرنگاران و فعالان رسانه ای شهرستان تربت حیدریه بودند و بازدید از خانه های قدیمی و دیدار و گفتگو با بزرگان روستا نیز از جمله برنامه های این دورهمی ها بود.

,

, ,

کشت نمادین پاییزه گندم، شخم زدن سنتی زمین دروهمی ها و روستاگردی از دیگر بخش‌های این جشنواره بود و مهمانان و فعالان رسانه‌ای با آداب و رسوم مردم این خطه آشنا شدتد.

,

علی محمدی، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت حیدریه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: این جشنواره در راستای معرفی ظرفیتهای گردشگری منطقه کدکن با همکاری بخشداری کدکن، دهیاری و شورای اسلامی و انجمن میراث فرهنگی روستای حاجی بیگی، و اداره میراث فرهنگی شهرستان تربت حیدریه برگزار شد.

,

, ,

وی تصریح کرد: همزمان با این جشنواره، مردم این روستا میزبان تور گردشگری خبرنگاران، خبرگزاری های شهرستان تربت حیدریه بودند و همچنین از دیگر مهمانان این مراسم می توان به حضور تور لیدر های استانی نیز اشاره کرد.

,

, ,

این مراسم با استقبال بی نظیر مردم محلی به ویژه بانوان همراه بود و رضایتمندی مردم این روستا را در پی داشت.

,

روستای زیبای حاجی بیگی، از توابع بخش کدکن در کیلومتر ۱۵ مسیر رباط سنگ به کدکن، در ۸ کیلومتری فرعی از روستای عبد آباد این بخش واقع شده که آداب و رسوم، طبیعت و بافت قدیمی این روستا موجب گردشگر پذیری قابل توجهی در فصول مختلف سال شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه