اخبار داغ

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

ضریب نفوذ اینترنت کشور رشد ۴ برابری داشته است

ضریب نفوذ اینترنت کشور رشد ۴ برابری داشته است
سید عباس صالحی گفت: امروز ۷۲ میلیون نفر در کشور کاربر اینترنت داریم و ضریب نفوذ اینترنت در کشور طی ۵ سال گذشته رشد ۴ برابری داشته و به رقم ۸۸ در صد رسیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز در اختتامیه چهارمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان رضوی که در تالار شهر برگزار شد، اظهار کرد: این جشنواره فرصت مناسبی در جهت شناسایی استعدادها است و مرور زمان انباشتی از اطلاعات با موضوعات ملی و استانی شکل می‌گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان اینکه رسانه رکن توسعه استانی است و باید از آنها در راستای توسعه استان‌ها استفاده شود افزود: خراسان به عنوان دومین قطب رسانه‌ای کشور شناخته می‌شود.

,

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: حدود ۲۰ هزار در کل کشور به جشنواره ابوذر کشوری ارسال شده که ۲ هزار مورد آن از خراسان رضوی بوده است که نشان‌دهنده جایگاه والای رسانه در این منطقه است.

,

وی افزود: نظام رسانه‌ای و ارتباطاتی ما تغییر کرده و ما باید به آن توجه کنیم و باید به این تغییرات نگاهی ویژه داشته باشیم چراکه تکنولوژی ارتباطی تحولات فراوانی داشته است.

,

صالحی ضمن اعلام اینکه در آستانه سال ۲۰۲۰، تعداد ۶ میلیون گوشی هوشمند داریم که این گوشی‌ها جهان رسانه را نیز تغییر داده و به دنبال آن فضای صوت تصویر نیز تغییر کرده تصریح کرد: امروز شاهد آن هستیم که در سال ۲۰۱۸ بیش از ۸۰ درصد ترافیک اینترنتی به صوت و تصویر اختصاص یافته است که این بیانگر حرکت رساته‌ها به این سمت است.

,

وی افزود: شبکه‌های اجتماعی تغییر زیادی داشته‌اند به‌طوری‌که در ۲۰۱۹ بیش از ۳ میلیارد کاربر اینترنت داشته‌ایم که نسبت به سال گذشته شاهد رشد ۳ درصدی بوده‌ایم.

,

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: امروز ۷۲ میلیون نفر در کشور کاربر اینترنت داریم و ضریب نفوذ اینترنت در کشور طی ۵ سال گذشته رشد ۴ برابری داشته و به رقم ۸۸ در صد رسیده است.

,

وی با اشاره به رتبه پانزدهم ایران در برخورداری از تلفن همراه افزود: در ثبت دامنه اینترنت کشور چهارم دنیا هستیم و این آمار نشان‌دهنده تغییرات فراوان اینترنت در کشور است.

,

صالحی بیان کرد: میانگین مصرف اینترنت در کشور ما ۱۱۶ دقیقه است و ساختار ارتباطات ما از محلی به فرا محلی ارتقا یافته است.

,

وی افزود: نظام رسانه‌ای از تک رسانه‌ای به چندرسانه‌ای حرکت کرده و ما باید به سمت نظام رسانه‌ای و چندرسانه‌ای شبکه‌ای حرکت کنیم و قطعاً جریان‌هایی که دغدغه دارند نمی‌توانند فارغ از این کار کنند.

,

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه شاهد یک جنگ رسانه‌ای هستیم گفت: حدود ۲۵۰ شبکه ماهواره فارسی زبان در حال فعالیت علیه نظام هستند و باید باور کنیم که در یک جنگ رسانه‌ای تمام عیار هستیم.

,

وی افزود: حدود ۷۰ درصد محتوای این رسانه‌ها علیه نظام و بیان مطالب منفی است و آنها به دنبال تخریب وحدت ملی هستند و از هر بهانه‌ای به دنبال از بین بردن وحدت استفاده می‌کنند.

,

صالحی اظهار کرد: چیزی که دشمن به آن دل بسته است خشک شدن بذر مشارکت مردم است و باید بدانیم هر رأی مردم ایران مثل یک موشک علیه دشمنان است.

,

وی افزود: دشمن به دنبال کاهش سهم مشارکت مردمی است لذا باید تلاش کنیم که این مشارکت حداکثری باشد چراکه دشمن می‌خواهد بذر امید را از بین برده و یاس و ناامیدی را در کشور گسترش دهد.

,

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: بسیج یک جریانی است که می‌تواند غیرممکن‌ها را ممکن کند و ما باید بتوانیم نظام شبکه‌ای آنها و عملیات رسانه‌ای و روانی آنها را خنثی کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه