اخبار داغ

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین اعلام کرد؛

شناسایی ۲۲۴نقطه بحرانی در استان قزوین/ فرونشست ۱۸سانتی‌متری منطقه جنوب قزوین در سال یک تهدید جدی است

شناسایی ۲۲۴نقطه بحرانی در استان قزوین/ فرونشست ۱۸سانتی‌متری منطقه جنوب قزوین در سال یک تهدید جدی است
مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: با برگزاری ۱۰جلسه کارشناسی در مدیریت بحران در نهایت ۲۲۴نقطه بحرانی شناسایی شد که ۶۳ مورد مربوط به شهرستان قزوین، ۳۶ مورد البرز، ۳۲ مورد شهرستان آبیک، ۲۹ مورد آوج، ۴۱ مورد بوئین زهرا و ۲۳ مورد مربوط به شهرستان تاکستان بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ قدرت الله مهدیخانی در نشست خبری که پیش از ظهر امروز(پنج‌شنبه) به مناسبت روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی در سالن جلسات باقر العلوم استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: قزوین یکی از استان‌های حادثه خیز کشور است که متاسفانه از ۴۳ نوع بلایای طبیعی دنیا، ۳۳ مورد آن در کشور ما وجود دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی افزود: از ۳۳ مورد بلایای طبیعی کشور ۲۵ مورد آن را در استان قزوین شاهد بودیم کهعمده‌ترین حوادث بحث زلزله، سیل، مشکلات سرمازدگی، آتش سوزی‌های مهیب، کولاک، طوفان و یخبندان و آنفلوانزای پرندگان است.

,

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین تصریح کرد: ۲۷۹۰ کیلومتر طول رودخانه‌های استان است که بخشی از آن در استان‌های زنجان، همدان و مرکزی قرار دارد.

,

وی ادامه داد: ۱۵۷ رشته رودخانه فصلی و دائمی داریم که ۴۷ رشته از داخل شهرهای ما عبور می‌کند که امسال با پیگیری‌های انجام شده با توجه به بارندگی‌های فروردین ماه، خوشبختانه شهرداری‌ها به ویژه شهرداری قزوین در زمینه لایروبی رودخانه‌ها اقدامات خوبی انجام دادند که در صورت وقوع بارندگی‌های فصلی مشکلی در این حوزه نخواهیم داشت.

,

مهدیخانی عنوان کرد: متاسفانه از تصرفاتی که از قبل در حریم رودخانه‌ها توسط بخش خصوصی و تعدادی از دستگاه‌های اجرایی انجام شده بود ۴۲۰ مورد بود که در جلسه شورای هماهنگی مصوب شد مجدد کلیه رودخانه‌های استان بازدید شود.

,

وی ابراز کرد: در این راستا ۲۸ جلسه بازدید و ۱۰جلسه کارشناسی در مدیریت بحران انجام شد که در نهایت ۲۲۴نقطه بحرانی شناسایی شد که ۶۳ مورد مربوط به شهرستان قزوین، ۳۶ مورد البرز، ۳۲ مورد شهرستان آبیک، ۲۹ مورد آوج، ۴۱ مورد بوئین زهرا و ۲۳ مورد مربوط به شهرستان تاکستان بود.

,

این مقام مسئول بیان کرد: با مجوزهای داده شده تعدادی از تجاوزات انجام شده به حریم و بستر رودخانه‌ها توسط شرکت آب منطقه‌ای در حال آزادسازی است که آزادسازی انجام شده حدود ۱۷ کیلومتر است.

,

وجود گسل‌های شمال و جنوب قزوین یک تهدید بزرگ است

, وجود گسل‌های شمال و جنوب قزوین یک تهدید بزرگ است,

وی با اشاره به اهمیت مقوله آموزش گفت: برگزاری مانور زنگ ایمنی مدارس در هشتم آذر هر سال یکی از اقدامات آموزشی انجام شده است که اکنون ۱۷۰۰ مدرسه با ۲۵۰ هزار دانش‌آموز در استان داریم که آموزش چهره به چهره به معلمان و دانش‌آموزان ارائه می‌شود چراکه اگر آموزش‌ها تداوم نداشته باشد قطعا ما نتیجه‌ای نخواهیم گرفت.

,

مهدیخانی بیان کرد: ارائه فعالیت‌های آموزشی در دستگاه‌های دولتی از دیگر کارهای انجام شده است که آموزش کارمندان شرکت نفت، کمیته امداد و بیمارستان شهید رجایی از جمله این فعالیت‌های آموزشی است.

وی اضافه کرد: همچنین برنامه آموزشی برای دهیاری و آتش نشانی‌ها انجام شد و در این راستا همچنین به ۱۱۰۰ نفر از بانوان استان در دستگاه‌های دولتی و روستاهای بزرگ آموزش داده شد که در مجموع ۱۶۳۰ آموزش با ۱۱ هزار نفر ساعت داشتیم.

,
,
,

این مقام مسئول تصریح کرد: استان قزوین را حوادثی تهدید می‌کند که از جمله آن وجود گسل‌های جنوب و شمال قزوین است همچنین در بحث فرونشست‌ها متاسفانه به دلیل برداشت بی رویه در چند سال گذشته این مشکل اتفاق افتاده است، اما ۳ سالی است که اقدامات خوبی در جهت مقابله با این مشکل انجام شده است.

,

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین بیان کرد: در بخشی از جنوب قزوین میانگین ۱۸ سانتیمتر در سال فرونشست داریم که اگر اقدامات و اطلاع رسانی لازم انجام نشود و کشاورزان در جریان جزئیات قرار نگیرند وضعیت بدتر خواهد شد.

,

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه تجهیزات مدیریت بحران استان گفت: تجهیزات استان شامل دو دستگاه بیمارستان صحرایی است که یکی ۴۵ تختخوابی فوق مجهز بوده و اکنون در اختیار علوم پزشکی است.

,

این مقام مسئول در ادامه گفت: هفت دستگاه نانوایی سیار، دستگاه خونگیر سیار که با مشارکت انتقال خون نمونه کشوری ندارد و امسال افتتاح شد، پمپ بنزین سیار که در وضعیت اضطراری می‌توان در استان قزوین استفاده کرد از دیگر تجهیزات استان است.

,

وی بیان کرد: در زمینه تجهیز شبکه لرزه نگاری که پنج ایستگاه و ۲۷شبکه لرزه نگاری در استان داریم که امسال هفت ایستگاه را پیگیری کردیم؛ زیرا گسل شمال قزوین حدود ۸۰۰ سال است که هیچگونه فعالیتی از خود نشان نداده و نگرانی‌های مدیران ارشد در این حوزه دارند. لذا پیگیری کردیم و انجام شده است.
انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه