اخبار داغ

بهره‌برداری از سد لاستیکی "گالشکلام لنگرود" با حضور وزیر نیرو

بهره‌برداری از سد لاستیکی "گالشکلام لنگرود" با حضور وزیر نیرو
سد لاستیکی گالشکلام لنگرود امروز با حضور وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ۸دی، رضا اردکانیان پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح سد لاستیکی گالش کلام لنگرود با اشاره به اینکه این چهارمین سد لاستیکی در استان گیلان است، اظهار کرد: از سدهای لاستیکی با عنوان سدهای سبز نام برده می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی، رضا اردکانیان پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح سد لاستیکی گالش کلام لنگرود با اشاره به اینکه این چهارمین سد لاستیکی در استان گیلان است، اظهار کرد: از سدهای لاستیکی با عنوان سدهای سبز نام برده می‌شود., ۸دی,

وی به مزایای فراوان سدهای لاستیکی اشاره کرد و گفت: مردم مناطق اطراف این سدها و سایر مناطق از منافع این سدها بهره مند خواهند شد.

,

وزیر نیرو با بیان اینکه سدهای لاستیکی با هزینه و تخریب کم راه اندازی می‌شود، گفت: جلوگیری از سیلاب، ایجاد اشتغال و بهره مندی از جریان پویای رودخانه‌ها از مهم‌ترین مزایای احداث سدهای لاستیکی است.

,

وی در ادامه با اشاره به بهره برداری از سد گالش کلام، تصریح کرد: ۲۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی از منابع آبی این سد بهره مند می‌شوند و علاوه بر آن نیز از این سد برای پرورش ماهی و میگو استفاده خواهد شد.

,

اردکانیان به ۱۱ سد لاستیکی در حال ساخت در استان گیلان اشاره کرد و ادامه داد: امیدواریم با اجرایی شدن به موقع این سدها مشکل تأمین آب حل شود.

,

وی با اشاره به بارندگی بیش از ۱۰۰۰ میلی متری باران در استان گیلان، گفت: گیلان از متوسط بارش قابل ملاحظه برخوردار است این میزان بارش معادل ۵ میلیارد متر مکعب منابع آبی است که متأسفانه برای نگهداری آن ید مافی در اختیار نداریم.

,

اردکانیان با تأکید بر لزوم حفظ محیط زیست، افزود: باید در کنار حفظ کشاورزی و تأمین منابع آبی کشاورزان را ملزم به حفظ محیط زیست نیز بکنیم.

,

"وحید خرّمی" مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان نیز در این مراسم اظهار کرد: سد لاستیکی گالشکلام لنگرود استان گیلان با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال در هفته دهم پویش #هرهفتهالفب_ایران با حضور وزیر نیرو به بهره برداری رسید.

,

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان با اشاره به مزایای احداث این سد برای منطقه افزود: هدف از احداث سد لاستیکی گالشکلام بهبود سطح زیر کشت حدود ۲۵۰۰ هکتار از اراضی شالیزارهای منطقه، جلوگیری از تداخل آب شور دریا با آب شیرین رودخانه در فصول کم آب، ایجاد دریاچه مصنوعی به منظور بهره برداری تفریحی و توریستی به طول 4.5 کیلومتر ، ایجاد حوضچه مکش مناسب برای ایستگاه پمپاژ، تغذیه آب زیرزمینی، جمع‌آوری آب‌های زهکش مزارع، تثبیت بستر رودخانه و جلوگیری از کف‌کنی رودخانه است.

,

وی در خصوص مشخصات طرح سد لاستیکی گالشکلام لنگرود اظهار داشت: سد لاستیکی گالشکلام لنگرود با ارتفاع لاستیک 2.5 متر، طول تاج سر ریز لاستیک 52.5 متر و حجم مخزن۲۸۰ هزار متر مکعب و حجم آب قابل تنظیم سالیانه ۱/۱ میلیون متر مکعب ساخته شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه