اخبار داغ

مدیر کل مدیریت بحران استانداری گلستان:

6 درصد از تلفات حوادث طبیعی جهان مربوط به ایران است

6 درصد از تلفات حوادث طبیعی جهان مربوط به ایران است
مدیر کل مدیریت بحران استانداری گلستان گفت: با توجه به اینکه جمعیت ایران یک درصد از جمعیت جهان را تشکیل می دهد اما 6 درصد از تلفات ناشی از حوادث طبیعی در جهان در ایران صورت می گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلستان ما، سید رضا قادری ظهر امروز در مسابقات بتن هدفمند استانی همزمان با روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی در دانشگاه شمس گنبد کاووس اظهار داشت: حوادثی مانند زلزله ، آتش سوزی ، سیل و غیره را باید به عنوان پدیده های طبیعی بیان کرد و انسانها باید عملکرد مناسب در برابر این پدیده ها از خود نشان دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,

وی محافظت از زیرساخت های کشور در برابر این حوادث را ضروری دانست و افزود: در اینگونه پدیده ها خسارت هایی به بخش های مختلف وارد می شود و ما باید با برنامه ریزی اصولی و مهندسی بتوانیم زیرساخت ها و واحدهای مسکوتی را در این حوادث محافظت کنیم تا کمترین خسارت به آنها وارد شود.

,

مدیر کل مدیریت بحران استانداری گلستان ادامه داد: شعار امسال روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی"کاهش خسارت به زیرساخت های حیاتی" است و با توجه به اینکه مهندسین در خط مقدم طراحی ، اجرا و نظارت هستند به این مسئله توجه کنند.

,

وی آموزش را مهمترین اصل در کاهش اثرات بلایای طبیعی برشمرد و گفت: دانشگاه به عنوان یک مرکز علمی ارتباط تنگاتنگی با دستگاه های احرایی و نظارت داشته تا بتوانیم با آموزش های لازم در کاهش خسارت ها قدم برداریم.

,

همچنین رئیس بنیاد مسکن گنبد کاووس در این مراسم اظهار کرد: 14 تیم از شهرهای مختلف استان گلستان در این مسابقه شرکت کردند و حجم کم، مقاومت بالا و سبک سازی ایمنی از جمله معیارهای انتخاب سازه مناسب در این مسابقات بود.

,

ولی الله رضایی گفت: از بین 14 تیم شرکت کننده سه تیم سه نفره مجموعا 9 نفر رتبه های اول تا سوم را کسب کردند که تیم های اول و دوم از گنبدکاووس و تیم سوم از شهرستان بندرگز انتخاب شد.

,

وی خاطرنشان کرد: تفاهم نامه ای بین دانشگاه شمس گنبدکاووس و اداره کل بنیاد مسکن منعقد شد تا دهیاران ،شوراهای اسلامی روستاها، ناظرین فنی و دفاتر فنی مهندسی بنیاد مسکن که تمایل به تحصیل و یا تکمیل تحصیلات خود در رشته عمران و معماری هستند با تخفیف 50 درصدی شهریه در این دانشگاه تحصیل نمایند.

,

رئیس بنیاد مسکن شهرستان گنبدکاووس هدف از اجرای این مسابقه را ارتقا سطح علمی ناظرین فنی در روستاها برای افزایش مقاوم سازی واحدهای مسکونی عنوان کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه