اخبار داغ

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۹ مطرح کرد؛

روایتی از چگونگی تصویب کلیات بودجه بدون اصلاحات ساختاری

روایتی از چگونگی تصویب کلیات بودجه بدون اصلاحات ساختاری
سعیدی گفت: مالیات را در بودجه سال بعد افزایش داده اند که این موضوع منجر به کاهش تولید خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد اسماعیل سعیدی عضو کمیسیون تلفیق بودجه در گفتگو با تبریز بیدار  در خصوص اولویت های آذربایجان شرقی در بودجه ۹۹ گفت: قرار است سازمان برنامه و بودجه اطلاعات دقیق بودجه‌ در مورد تطبیق پروژه های نیمه تمام استان را تا روز پنجشنبه در اختیار من قرار دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  تبریز بیدار ,

وی با بیان اینکه از سال ۹۷ تا امروز تورم ۷۷ درصدی داشتیم که باعث کاهش بودجه ۹۹ شده، افزود: باید در پروژه های عمرانی و علی الخصوص پروژه های نیمه تمام درصد تورم و افزایش قیمت ها لحاظ شود و مضاف بر اینکه در سال ۹۹ تورم حداقل افزایش طبیعی خواهد داشت، لذا این موارد باید پیش بینی شود.

,

تاثیر کاهش بودجه بر پروژه های عمرانی استان

, تاثیر کاهش بودجه بر پروژه های عمرانی استان,

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با ابراز نگرانی از تاثیر کاهش بودجه بر پروژه های عمرانی استان، اظهار داشت: ممکن است این پروژه ها با شرایط سختی مواجه شوند که سعی ما در کمیسیون تلفیق بر این است که بخشی از مشکلات کاهش بودجه را برطرف کنیم.

,

عدم همخوانی درآمدها و هزینه های دولت در بودجه

, عدم همخوانی درآمدها و هزینه های دولت در بودجه,

وی درخصوص علت مخالفت خود با کلیات لایحه بودجه سال ۹۹ عنوان کرد: مخالفت من با کلیات بودجه دلایل متعددی دارد. اولین علت مخالفت، نادیده گرفتن موضوع اصلاح ساختاری بودجه است که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیز بود. نمی گویم هیچ اصلاحی صورت نگرفته اما این اصلاحات ناچیز پاسخگو نیست.

,

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس عدم همخوانی درآمدها و هزینه ها را دومین علت مخالفت خود با کلیات بودجه عنوان کرد و اظهار داشت: به طور مثال میزان فروش دولت از اموال دولتی تقریبا ۵۰ هزار میلیارد تعیین شده است در حالی که کل فروش تاکنون که در سال جاری اتفاق افتاده، ۲ هزار میلیارد است که بیانگر غیر واقعی بودن و امکان ناپذیر بودن این عدد است. حال چگونه عدد ۵۰ هزار میلیارد را گنجانده اند؟

,

سعیدی در ادامه به افزایش مالیات در بودجه ۹۹ اشاره کرد و گفت: مالیات را در بودجه سال بعد افزایش داده اند که این موضوع منجر به کاهش تولید خواهد شد. دولت در سال جاری ۳۸۲ هزار میلیارد به بخش تولید تسهیلات داده اما تنها توانست ۲۶ درصد از خلا تورم ۷۷ درصدی را پوشش دهد. اما بقیه چه می شود؟ لذا این موضوع باعث کاهش تولید خواهد شد و در نتیجه دولت نخواهد توانست مالیات را از بخش تولید اخذ کند.

,

این نماینده مجلس ادامه داد: ۵۳/۵ درصد افزایش را از محل درآمد مالیاتی قرار داده اند که محقق نخواهد شد چون این مقدار را به ۷۰ الی ۸۰ درصد افزایش داده اند.

,

وی عدم مطالعه و در نظر نگرفتن آمایش سرزمینی در پروژه ها را دلیل دیگر مخالفت خود برشمرد و بیان کرد: با این وجود همان پروژه ها را ادامه می دهند و یا دوباره پروژه های جدیدی را بدون مطالعه و آمایش سرزمینی شروع می کنند.

,

سودجویی دلالان با ارز ۴۲۰۰ تومانی

, سودجویی دلالان با ارز ۴۲۰۰ تومانی,

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در ادامه با‌ اشاره به عدم شفافیت ارز ۴۲۰۰ تومانی خاطر نشان کرد: ارز دولتی با این نرخ نه تنها تاثیری در معیشت اقشار کم درآمد نداشته بلکه باعث سود جویی دلالان شده است.

,

وی اضافه کرد: من این دلایل به همراه دلایل متعدد دیگر را اعلام کرده بودم و در جمع بندی انجام شده قرار بر این بود که این موارد برای اصلاح فرستاده شود. اما متاسفانه با ۲۰ رای موافق و ۱۶ رای مخالف، کلیات بودجه تصویب شد.

,

سهم مالیاتی استان برای افزایش تولید الزامی است

, سهم مالیاتی استان برای افزایش تولید الزامی است,

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس در خصوص افزایش سهم استان در بودجه سال آینده تشریح کرد: وظیفه خود می دانم که تمام تلاش خود را برای افزایش سهم استان از بودجه و کاهش مالیات استان در بودجه سال آینده انجام دهم.

,

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بعضی پروژه های نیمه تمام در استان وجود دارد و همچنین نگرانی هایی از بابت دریاچه ارومیه در بین مردم وجود دارد و همینطور تکمیل پروژه راه آهن تبریز-میانه، نوسازی ناوگان حمل و نقل، تکمیل بزرگراه ها و زیرساخت ها، کمبود شدید برق در نیروگاه ها و... از دیگر ضرورت ها برای آذربایجان شرقی است و  تمام تلاش خود را در کمیسیون انجام خواهم داد تا بودجه استان افزایش یابد.

,

فعالیت انتخاباتی نمایندگان، فعلا تاثیری در روند بررسی بودجه نداشته

, فعالیت انتخاباتی نمایندگان، فعلا تاثیری در روند بررسی بودجه نداشته,

سعیدی در پایان در پاسخ به اینکه آیا فعالیت های انتخاباتی نمایندگان تاثیری در روند بررسی بودجه گذاشته یا خیر، گفت: فعلا که تاثیری نگذاشته و تقریبا همه نمایندگان عضو در کمیسیون در جلسات حاضر می شوند و امیدواریم این روند تا پایان ادامه داشته باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه