اخبار داغ

کارشناس مسائل عقیدتی و سیاسی:

انتخاب مجلسی صالح و مقتدر راه حل عبور از وضع موجود/ مساجد، بهترین مکان ها برای انجام مطالبه های معقول

انتخاب مجلسی صالح و مقتدر راه حل عبور از وضع موجود/ مساجد، بهترین مکان ها برای انجام مطالبه های معقول
کارشناس سیاسی گفت: مساجد و نهاد های عمومی مردمی می توانند محل اعتراض و مطالبه معقول باشند چرا که یکی از راه های به راه انداختن مسئولین فشار اجتماعی معقول در حوزه های مختلف است و رهبری نیز بر مطالبه عدالت توسط مردم تاکید دارند که مطمئنا مساجد یکی از بهترین مکان ها برای مطالبه و نظارت بر مسئولین است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ حجت الاسلام مهدی ابوطالبی کارشناس مسائل اعتقادی و سیاسی شب گذشته در مراسم گرامیداشت شهدای امنیت در اراک گفت: بنا بر احادیث در دوران غیبت مردم در برخورد با حوادثی که برای آنها رخ می دهد باید به محدثین و عالمانی که مواظب نفس خود هستند و مخالفت با هوی ها دارند و اهل عمل به علم خویش هستند، مراجعه کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

ابوطالبی با تاکید بر اینکه امام مانند کعبه است و مردم باید دور آن بچرخند، عنوان کرد: تجربه تاریخی از صدر اسلام تا به امروز نشان داده که پیشرفت جامعه از دو رکن پیروی کرده است؛ ابتدا حضور امام و رهبر عادل و دوم مردمی که پای کار امام و رهبر عادل باشند. هر گاه این دو با هم جمع شود جامعه اسلامی چه از لحاظ مادی و چه از لحاظ معنوی نفع برده است.

,

وی اضافه کرد: در تاریخ کشورمان در دوره هایی که مردم پای حکم الهی و تبعیت از دستور عالم دینی ایستاده اند، توفیقات بزرگی پیدا کردیم که همراهی مردم با حکم مرجعیت در مسئله قرارداد تنباکو و نهضت ملی شدن صنعت نفت نمونه ای از آن است.

,

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: حضور مردم و علما در کنار هم به نتایجی رسید که کسی باور نمی کرد. ایستادن در برابر انگلیسی ها که بزرگترین قدرت زمان بودند نمونه ای از آن است.

,

وی با تاکید بر اینکه امام نیز به واسطه همراهی با مردم انقلاب کرد، افزود: ما باید در مسائل سیاسی اجتماعی ای که در کشور اتفاق می افتد از همین مسئله یعنی همراهی مردم و امام استفاده کنیم.

,

ابوطالبی به مسائل پیرامون‌ گرانی بنزین پرداخت و گفت: قرار بود بر اساس قانون، سالانه ۲۰ درصد به قیمت سوخت اضافه شود اما وقتی این قانون اجرا نمی شود و قیمت به یک باره افزایش می یابد مشکلاتی را در پی دارد. اگر طبق روش درست قانونی پیش می رفتند خیلی از مشکلات پیش نمی آمد.

,

وی با اشاره به این جمله رهبری که هزینه سازش از مقاومت بیشتر است، تصریح کرد: آقایان امروز بعد از ۶ سال تلاش برای مذاکره و سازش در حال حاضر اعتراف می کنند که نتیجه ای نداشته و تحریم ها نسبت به گذشته افزایش یافته است.

,

این کارشناس عقیدتی با تاکید بر نظارت مردم بر مجلس و سوال از نمایندگان، عنوان کرد: مردم باید جایگاه ها راخوب بشناسند و بدانند که مجلس جایگاه بالایی دارد و یکی از راه حل های مشکلات امروز انتخاب مجلسی صالح و مقتدر است. متاسفانه امروز چنین مجلسی را نمی بینیم و نتیجه اش می شود مشکلاتی که در کشور برقرار می گردد.

,

ابوطالبی مشکلات را برآمده از عملکرد ضعیف مسئولین دانست و ادامه داد: مردم برای تشکیل دولت اسلامی انقلاب کردند تا به واسطه آن عدالت، عدم تبعیض و کاهش فقر رقم بخورد. در همین راستا قوانینمان اسلامی شد اما برخی از مسئولین نه عملشان و نه زندگی شان اسلامی نشد و براساس ضوابط اسلامی زندگی نمی کنند.

,

وی حل شدن مشکلات را در گرو اصلاح مسئولین دانست و تصریح کرد: در راستای اصلاح مسئولین از یک طرف نظام اسلامی باید نیروی سالم، صالح و خوب تربیت کند و در مراحل تایید صلاحیت ها این موارد را درنظر بگیرد که این از وظایف حکومت است.

,

این کارشناس سیاسی افزود: همچنین بخش دیگری از اصلاح در اختیار مردم است که می توانند با انتخاب درست، مسئولیت را به افراد پاک و صالح بسپرند نه آنانی که زندگی تجملی دارند و اشرافی گری می کنند و فعالیت اعضای خانواده شان با ابهاماتی روبه رو ست.

,

وی با اشاره دوباره به رابطه رهبر و مردم، عنوان کرد: اگر مسئولین بر اساس سیاست های تعیین شده عمل می کردند و مردم براساس ویژگی های اعلام شده انتخاب، مطمئنا بسیاری از مشکلات حل می شد.

,

ابوطالبی با تاکید بر اینکه راه اصلاح وضع وجود انتخاب مجلسی قوی است، اظهار کرد: علی رغم اینکه بخشی از راه حل مشکلات با مسئولین است باید بپذیریم که بخش دیگر در اختیار مردم است که می توانند انتخابی اثرگذار داشته باشند. مجلس قوی می تواند شرایط را اصلاح کند نه اینکه مانند مجلس فعلی در برخورد با مسائلی چون نوسانات ارزی و بسیار موارد دیگر به مشکلات ورود نداشته باشد.

,

وی بیان کرد: باید تلاش کنیم تا شرایط بهبود یابد. هر کس باید در جایگاهی که قرار دارد وظیفه اش را به درستی انجام دهد چرا که غر زدن مشکلی را حل نخواهد کرد. باید گفت همکاری درست مردم و مسئولین می تواند کمک کننده باشد.

,

این کارشناس سیاسی با تاکید بر انجام مطالبه معقول توسط مردم، عنوان کرد: مساجد و نهاد های عمومی مردمی می توانند محل اعتراض و مطالبه معقول باشند چرا که یکی از راه های به راه انداختن مسئولین فشار اجتماعی معقول در حوزه های مختلف است. رهبری نیز بر مطالبه عدالت توسط مردم تاکید دارند که مطمئنا مساجد یکی از بهترین مکان ها برای مطالبه و نظارت بر مسئولین بالاخص نمایندگان مردم است تا بهترین ها با بهترین عملکرد وارد مجلس شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه