اخبار داغ

آنچه در خطبه های نماز جمعه کهگیلویه وبویراحمد مطرح شد:

خداحافظی امام جمعه یاسوج در خطبه های نماز پس از 26 سال/فتنه ۸۸شورشی علیه مردم سالاری دینی بود

خداحافظی امام جمعه یاسوج در خطبه های نماز پس از 26 سال/فتنه ۸۸شورشی علیه مردم سالاری دینی بود
آیین نماز سیاسی عبادی و دشمن شکن جمعه در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد این هفته با حضور مردم ولایتمدار استان برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  آیین نماز سیاسی عبادی و دشمن شکن جمعه در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد این هفته با حضور مردم ولایتمدار استان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,
یاسوج:
,
 
,
نماز جمعه این هفته شهر یاسوج به امامت حجت الاسلام سید علی اصغر حسینی اقامه شد.
,

حجت الاسلام حسینی ابتدا با توصیه نمازگزاران به تقوای الهی، گفت: رسول گرامی اسلام با تقوا ترین انسان ها را حق گویان بیان فرمود، حتی اگر بیان حق برای آنها ضرر داشته باشد.
,
,

وی با تأسی از آیات و احادیث، افزود: راز موفقیت کشور در سعی و تلاش خودمان است وگرنه آمریکا و استکبار نمی خواهند مشکلات کشور ما حل شود، نباید ببینیم و منتظر باشیم تا دیگران برای ما کاری کنند.
,
,

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: ما تا الآن از گردنه های پر پیچ و خم زیادی عبور کردیم و شاید بتوان گفت که ایران یکی از کشور هایی است که مملکت آن به صورت مستقل و بدون دخالت بیگانگان اداره می شود.
,
,

خطیب نماز جمعه یاسوج در فرازی دیگر از خطبه های نماز جمعه امروز با اشاره تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر سواد آموزی،گفت: سواد آموزی تاثیر زیادی در زندگی دارد.
,
,
 
,
وی افزود:در اول انقلاب میانگین با سوادی 30درصد بود اما الان به بر ما انقلاب به بالای 90درصد رسید.
,

امام جمعه شهر یاسوج با گرامیداشت روز پرستار، این قشر از جامعه را فرشته های نجات بخش انسان ها دانست.
,
,

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: انتخابات هم حق و هم وظیفه است باید به گونه ای شرکت کنیم که مشت محکمی باشند بر پوزه بدخواهان.
,
,

وی ادامه داد:همین انسجام و حضور مردم روح امام را خشنود و دشمنان نظام را ما امید می کند.
,
,

حجت الاسلام حسینی با گرامیداشت سالروز حماسه 9دی. گفت: این یک آزمون برای مردم بود که ملت ما از این آزمون ها سرافراز بیرون آمد.
,
,

وی در ادامه با تقدیر از همکاری 26ساله نهادها و شخصیت های مختلف با ایشان در نماز جمعه شهر یاسوج،گفت: اگر ناخواسته کاستی و یا نگرانی حاصل شد، از همه حلالیت و پوزش می طلبم.
,
,

امام جمعه شهر یاسوج با اشاره به جایگاه ویژه بیت آیت الله ملک حسینی، گفت: این خانواده خانواده ای دینی بودند که در تشییع جنازه مرحوم آیت الله ملک حسینی مردم قدرشناس استان این را به نمایش گذاشتند.
,
,

وی با بیان اینکه مدت ها بود که دوران امامت جمعه ما به پایان رسیده، گفت: از همینجا تا مراجع بالا بنا بود ایشان(آیت الله ملک حسینی) همچنان نماینده مقام معظم رهبری در استان بمانند.
,
,

حجت الاسلام حسینی گفت: امیدواریم امام جمعه جدید استان مثل سایر استان ها هم امام جمعه مرکز استان و هم نماینده ولی فقیه در استان باشد، در حوادث اخیر وقتی می بینیم به دفتر ائمه جمعه و ستادهای نماز جمعه حمله می‌شود، نشان این است که دشمن از این جایگاه ها رنج می برد.
,
,

امام جمعه شهر یاسوج گفت: در یک کلمه عرض می کنم که بیش از پیش که دشمنان علیه ما تلاش می کنند ما هم بیش از پیش به مقابله با آنها بایستیم و در نماز جمعه با شکوه تر شرکت کنیم.
,
,

رقابت در انتخابات باید برای خدا باشد،جهاد فی سبیل الله،تلاش برای خدا و کاری که این گونه نباشد،ارزشی ندارد، اگر ما به سوی خدا رفتیم خدا هم به ما لطف خواهد کرد.
,
,
 
,
*******************
,
 
,
لنده:
,

حجت الاسلام سید هدایت محمودی اصل در خطبه های جمعه این هفته شهرستان لنده با اشاره به تقوای الهی گفت: یکی از ویژگی های انسان با تقوا احساس ادای تکلیف در حوزه مسائل دینی و معنوی خویش است.


وی افزود: حفظ ارزش های دینی و معنوی در جامعه در جهت اعتلای ارزش های الهی است که باید توسط مردم رعایت شود.


امام جمعه شهرستان لنده تصریح کرد: در اندیشه امام راحل و مقام معظم رهبری مشارکت مردم یک پدیده نیست بلکه حضور در انتخابات ضامن بقا نظام انقلابی و اسلامی است که به صورت ملموس دشمن به جنگ اقتصادی، تحریم و توطئه های فتنه انگیزی به دنبال ایجاد نفاق در کشور با دو قطبی است که معیشت یا مقاومت را در دستور کار خویش قرار داده اند.


وی افزود:با نزدیک شدن به فضای انتخابات مجلس دشمنان در حال توطئه چینی های گسترده هستند که مقاومت بدون هزینه نیست و فشار حداکثری به مردم مهترین رویکرد دشمنان است که از یک معاهده بین المللی خارج شدند بدون اینکه به منافع مردم تامین شود و در سفر ژاپن نیز برخی مباحث مطرح شده است.


وی گفت: مقامات ما در این مسیر همراه با مردم در جنگ چند لایه روانی و سیاسی هماهنگ هستند و با خنثی کننده توطئه های دشمنان به دنبال ایجاد اتحاد و همدلی هستند و باید حواسمان در ماه های منتهی به انتخابات باشد فلذا مردم باید از این حوادث با بصیریت افزایی و اگاهانه عبور کنند.


وی در ادامه اظهارکرد: مسئولان از انجام کارهای سیاسی و جناحی باید دست بردارند و در جهت اصلاح وضعیت معیشت مردم گام بردارند و مردم نیز ثابت کردند که در حماسه های مختلف پشت نظام خود ایستاده اند.


محمودی اصل گفت: فتنه ۸۸شورشی علیه مردم سالاری دینی بود که نظام ما با همراهی مردم در طول چهاردهه گذشته گردنه های سختی را پشت سر گذاشتند و در فتنه ۸۸دشمنان را شکست سختی داده و اتش فتنه را خاموش کردند.


امام جمعه لنده تاکیدکرد: گرامیداشت سالروز ۹دی باید در عبور موفق مردم از فتنه های پی در پی باید لحاظ شود و موقعیتی که برخی از خواص باید در جهت اعتلای ارزش ها قدم برمی داشتند متاسفانه خواسته یا ناخواسته در مسیر دشمن قدم برداشتند و این اتفاق بعد از گذشت هفت ماه در نهم دی اجرایی شده است لذا باید در همه حال مراقب فتنه های مختلف باشیم و هر چه جلوتر می رویم فتنه های زیاد تری اشکار می شود.


وی خاطرنشان کرد: ملت ما فریب رنگ ها را نخواهند خورد و ملت ما با رهنمود های مقام معظم رهبری موفقیت خویش را در جهت اعتلای ایران اسلامی قدم برخواهند داشت و رپز نهم دی مراسمی در سالن پوریای ولی شهر لنده برگزار خواهد شد که امیدواریم مردم حضور فعالی داشته باشند.

وی در ادامه اظهارکرد:میلاد باسعادت عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری و روز پرستار به عنوان بهترین الگو برای زنان جامعه است که انتظار داریم زنان ودختران ما این بانوی صبور را به عنوان بهترین الگوی خویش قرار دهند تا از بلایا و اسیب های روز جامعه در امان بمانند.

خطیب جمعه لنده گفت: روز پرستار را نیز به همه پرستارانی که از بیماران پرستاری می ککند و در جهت حفظ حریم محرم و نامحرم تلاش می کنند را تبریک می گوییم.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
*******************
 
گچساران:
,
*******************
,
 
,
گچساران:
,
 
,
حجت الاسلام سید امین الله حجازی، امام جمعه گچساران ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در ستاد کنگره شهدای هرمزگان، گفت:رهبری فرمودند که تجلیل از شهیدان کاری لازم و وظیفه ای بر عهده همه ماست چرا که سیاست و حرکت خبیثانه ای برای فراموشی ارزش های جهاد و شهادت وجود دارد ، حضرت آقا نیز دستور دادند که همه دولت و ملت موظفند که چهره والای شهدا را تبیین کنند و در مقابله با حرکت های خبیثانه ای که دنبال فراموشی ارزش ها هستند، مقابله کرد.
,

وی افزود:درحقیقت شهیدان الگوی جامعه هستند و مقام ، فهم و جهاد شهیدان می شود الگو برای رشد یک انسان ونه اینکه هرزه گران و ولنگاران الگوی جوانان بشوند.
,
,

حجازی تصریح کرد:۷دی ماه سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی به فرمان حضرت امام راحل است که توسط شهید جلیل پور، شهید این شهرستان این پیشنهاد ارزشمند به حضرت امام (ره) شده بود.
,
,

امام‌جمعه گچساران اظهار کرد:برخی گفته اند اول انقلاب حدود ۲۹درصد باسواد بودندآنهم از ۱۰سال تا ۴۹سال، اما به برکت انقلاب این آمار ۶۴درصد رشد کرده است ونیز ۴هزار و ۵۶۴ نفر در استان در پوشش طرح آموزش عملی نماز قرار دارند و همزمان با ریشه کنی بی سوادی دراین استان این خدمات را هم آموزش می دهند.
,
,

خطیب جمعه گچساران با اشاره به یوم الله نهم دی ماه ۸۸ ،گفت:۹دی ماه روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است،پیامبراکرم (ص) فرمودند که بصیرت، آگاهی و هوشیاری همان روح زندگی است، طبق فرموده حضرت رسول اکرم(ص) برخی از انسانها خائن هستند‌ و ۴ نشانه هم دارند که نافرمانی خداوند،آزار و اذیت مردم،کینه نسبت به دوستان و چهام نیز همان غرور و منیت است.
,
,

وی افزود:حامیان خارجی فتنه ۸۸ ، فریب خوردگان و خیلی از نیروهای سفارت های برخی از کشورها را که نیز در این رابطه دستگیر شدند وخیلی ها که نیز صحنه گردان آنها بودند‌؛آیا قرآن و مسجد سوخته نشد؟ آیا علم عزای اباعبدالله علیه السلام‌به آتش کشیده نشد؟ وآیا به عکس حضرت امام(ره) جسارت و توهین نشد؟بنابراین آقایان هنوز هم حداقل نمی خواهید بگویید به آن کسی که عکس امام راحل را پاره کرد!! که همین را نمی گویید که طبق دستور پیامبراکرم (ص)، خائن هستید.
,
,

حجازی تصریح کرد:برخی ها ملت را آزر دادند و مسجد و قرآن ها آتش زدند ،کشته سازی کردند ، جسارت ها کردند و هنوز‌هم بعد از ۱۰سال از آقایان خواهش داریم که حداقل بگویند که آن کسی که قرآن را سوزاند آن را قبول نداریم! و آن کسی که به حضرت امام‌توهین کرد را بگویند قبول نداریم!؛ آقایان از اینجا تا تهران قضیه کاملا روشن است پس جواب بدهید، پس آقایانی که با توهین به اهل بیت پیامبر و قرآن سوزی مخالف نیستی و اعتراص هم‌نمیکنی، مسلمان هستی؟.
,
,

امام‌جمعه گچساران اظهار کرد:در نهم دی اموال شخصی مردم و اموال عمومی را به آتش کشیدند برخی ها راه را برای دشمن باز کردند و هنوز هم حاظر نیستند خیانتشان را بپذیرند، برخی ها هم با دشمنان دوست شدند و در مقابل نظام اسلامی ، ولایت و ملت گردنکشی و طغیان کردند.
,
,

خطیب جمعه گچساران گفت:برخی ها در فتنه ۸۸با آمریکایی ها و بی دین ها دوست شدند و به جان مردم و ملت افتادند و باید سوال کرد که هنوز رویی هم دارید؟.
,
,

وی افزود:مومن باید هوشیار باشد و جوری عمل کند که کفار حربی را به خشم بیاورد و اما آقایان در فتنه ۸۸کاری کردند که جانشین امام زمان(عج) به گریه بیافتند وکاری کردند که نظام را تا لبه پرتگاه سقوط پیش بردند.

حجازی تصریح کرد:این ملت در نهم دی مقابل تمام دنیای استکبار ایستادند و حماسه دیگری خلق کردند و هنوز بعد از ۱۰سال برخی آقایان از عملکردشان در این زمینه خجالت هم نمی کشند.
,
,
,
,

امام‌جمعه گچساران اظهار کرد:درخطبه نماز جمعه هفته پیش مطلبی عرض شد که شورای محترم نگهبان دقت کنند و مواظب باشند و با دقت و حساسیت و با وسواس لازم دقت کنند کسی که مقابل فتنه ۸۸حرف نمی زند و محکوم هم نمی کند ،پس چنین کسانی هیچ صلاحیت پست مهمی در امورات کشور را ندارند بنابراین سرواران محترم شورای نگهبان و واسطه ها دقت کنند.
,
,

وی افزود:قریب ۳۰۰هزار انسان والا مقام شهید شدند تا مملکت آبرمند و با عزت شود و مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم حل شود پس باید مجلس که جای بسیار حساسی است انسان متعهد ،انقلابی و با تقوا و متخصص انتخاب شوند که مقابل دشمن با عزت ایستادگی کنند.
,
,

خطیب جمعه گچساران گفت:دوران قبل از انقلاب مملکت زیر یوغ طاغوت بود و برخی ها دوباره هم می خواهند مملکت را به همان دوران برگردانندکه ان شاءلله در تایید صلاحیت ها هم دقت شود.
وی افزود:مقام معظم رهبری فرمودند که فتنه ها را باید با روشنگری خاموش کرد،هرجا روشنگری باشد فتنه انگیز دستش کوتاه می شود.
,
,
,

حجازی درادامه تصریح کرد:۱۱دی ماه ولادت حضرت زینب سلام الله علیها و روز پرستار است که این روز بزرگ را به همه عزیزان خاصه پرستاران سرافراز تبریک عرض می کنم؛مقام پرستار بس مقامی بزرگ و ارزشمند و شریف است.
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه