اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

ملت ایران تسلیم فتنه گران و اغتشاش گران نخواهد شد/ لزوم استاندارد سازی در صنعت خودرو

ملت ایران تسلیم فتنه گران و اغتشاش گران نخواهد شد/ لزوم استاندارد سازی در صنعت خودرو
امام جمعه اراک گفت: شورای شهر در کشور رسالت مدیریت شهری را بر گردن دارد و نباید کار سیاسی کند بلکه باید به درد و مشکلات مردم برسد چراکه یکی از مشکلات مهم امروز کشور آلودگی هوا است و شورای شهر و شهرداری باید به وظایف خود درست کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن گرامیداشت ولادت پیامبر اولوالعظم حضرت مسیح(ع) گفت: ولادت این پیامبر آسمانی را به همه مسلمانان،مسیحیان و ارمنی ها تبریک می گوییم و انتظار داریم دنیای مسیحیت بیشتر در مقابله با ظلم و ستم استکبار جهانی و دفاع از مظلومان تلاش کند چراکه سیره حضرت مسیح(ع) دفاع از مظلومان و مبارزه با ظالمان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

امام جمعه اراک تقوا را در بالاترین سطح از جامعه اسلامی و به عنوان چراغ جامعه خواند و افزود: اگر در همه جبهه ها از اقتصادی تا سیاست خارجی تقوا حاکم شود قطعا شاهد آثار و برکات آن خواهیم بود چراکه اساس اسلام بر تقوا است.

,

وی با بیان اینکه تقوا حکم می کند اگر کسی در جامعه اسلامی شایستگی مسئولیتی ندارد نباید در آن جایگاه بماند،گفت: امروز مشکلاتی که برای کارخانجات استان مرکزی به وجود آمده به دلیل همین بی تقوایی هایی بوده که مسئولین آنها کارآمد لازم را نداشتند.

,

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تأکید بر اینکه تقوا می تواند دنیا را مدیریت کند افزود: اگر همه لباس تقوا بر تن کنند می توان مدیریت خوبی را شاهد بود چراکه تقوا جامعه را از شر فسادها و خیانت ها رها می کند و در همین حوادث اخیر آبان ماه اگر تقوا رعایت میشد شاهد چنین ضررها و خسارت های زیان باری به کشسور نبودیم.

,

وی رعایت تقوا برای همه مدیران،مسئولین و مردم از همه اقشار جامعه لازم و ضروری خواند و گفت: هرگاه تقوا از جامعه ای دور بشود شاهد ضررها و آسیب های زیادی خواهیم شد و لذا همه باید بر این دستور الهی که خداوند در قرآن تأکید دارند توجه لازم را داشته باشند.

,

دری نجف آبادی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) که توصیه به زمین پاک،آپ پاک و هوای پاک دارند،گفت: متأسفانه در مدیریت شهری در مقاطعی دچار اشتباه شده ایم که نتیجه آن آلودگی های مستمر در کشور و خسارت های زیاد شده است.

,

وی با تأکید بر اینکه در صنعت خودرو سازی از ابتدا دچار اشتباه شده ایم افزود: متأسفانه مقطعی از کشور در صنعت خودرو سازی وابسته فرانسوی ها شده ایم و نگذاشتیم صنعت خودروسازی ملی پیشرفت کند ولی فرانسوی ها هم هیچگونه سودی به ما نرساندند.

,

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه پالایشگاه شازند از جمله پالایشگاه های برتر در کشور محسوب می شود بیان داشت: پالایشگاه شازند با سوخت 9 درصد مازوت یکی از پایشگاه های برتر در کشور است چراکه عمده پالایشگاه ها مازوت بالای 9 درصد دارند.

,

وی با تأکید بر اینکه باید مصرف سوخت در کشور به سمت استاندارد سازی برود،گفت: امروز یکی از اولویت های مهمی که استاندارد باید در آن رعایت شود صنعت خودرو سازی و مدیریت مصرف سوخت در کشور است که باید به آن توجه شود.

,

امام جمعه اراک ادامه داد: خودرو سازی در کشور باید کار خود را بر اساس استانداردهای لازم سوق دهد و این کار یکی از وظایف مهم و اولویت های اداره استاندارد و سایر دستگاه های کیفی سازی و نظارتی است که باید به آن توجه شود.

,

وی توسعه  و تجهیز حمل و نقل عمومی برای کاهش و رفع آلودگی هوا را لازم و ضروری خواند و افزود: مردم هم باید تا حد امکان از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند و امروز باید مردم برای توسعه کشور پیشگام باشند و به کمک دولت بیایند.

,

دری نجف آبادی با تأکید بر اینکه مدیریت شهری باید برای پاک سازی آب،هوا و زمین ها بیشتر تلاش کند گفت: شورای شهر در کشور رسالت مدیریت شهری را بر گردن دارد و نباید کار سیاسی کند بلکه باید به درد و مشکلات مردم برسد چراکه یکی از مشکلات مهم امروز کشور آلودگی هوا است و شورای شهر و شهرداری باید به وظایف خود درست کنند.

,

وی یوم الله 9 دی روز تجدید میثاق مجدد مردم انقلابی با ولایت را فرصتی ارزشمند دانست و افزود: این روز گرامی راه امام و شهدای انقلاب اسلامی را دوباره احیاء کرد چراکه ملت ایران بعد از وقوع آن حوادث تلخ فتنه 88 به صحنه آمدن و سیلی محکمی بر صورت مدعیان دروغین و فتنه گر زدند و همه توطئه ها را با بسیج ملی خنثی کردند.

,

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: فتنه گران یا بی سواد و یا از روشن فکران بیمار هستند اما انقلاب اسلامی بر پایه اسلام فقاهت بنا شده که شهدا و ملت ایران همه گوش به فرمان ولایت هستند و در این راه جانشان را هم فدا می کنند.

,

وی با بیان اینکه امام برای اسلام قیام کردند و در این راه توانستند جوانان و ملت را همراه خود کنند گفت: مردم انقلابی ایران وظیفه خود دیدند که از ولایت فقیه و نائب امام زمان(عج) تبعیت کنند و امروز هم بعد از گذشت چهل سال از انقلاب اسلامی مردم برای اسلام و دفاع از ولایت فقیه همواره در صحنه حضور دارند.

,

امام جمعه اراک با اشاره به اینکه در طول چهل سال انقلاب اسلامی ملت ایران در برابر اغتشاش گران و فتنه گران کوتاهی و تسلیم نشده گفت: ملت انقلابی ایران همواره گوش به فرمان مقام معظم رهبری پشت سر ایشان و آرمان های انقلاب ایستاده است و اجازه تجاوز هیچ احدی را نخواهد داد.

,

وی با تأکید بر اینکه ولایت مقام معظم رهبری در کشور فصل الخطاب همه قوا و ملت است افزود: مقام معظم رهبری به عنوان هدایت گر نظام اسلامی،یادگار امام راحل و دفاع مقدس چشم و چراغ این کشور هستند که مایه سربلندی و اقتدار نظام می باشند.

,

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار بیان داشت: خدمت به بیماران در همه مراکز یک عبادت بزرگ است که پرستاران از آن بهره مند هستند و قطعا در این مسیر از عنایات و شفاعات حضرت زینب(س) بی نصیب نخواهند ماند.

,

دری نجف آبادی در پایان خاطر نشان کرد: بانوان باید قدر نعمت وجود جود حضرت زینب(س) را بدانند و از ایشان الگو گیری کنند و امروز یکی از اولویت های مهم جامعه ادامه پر قدرت راه حضرت زینب(س) است که باید به آن توجه شود.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه