اخبار داغ

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر نیشابور مطرح کرد؛

ضرورت تمرکز بر اقتصاد هنر در شهرداری نیشابور

ضرورت تمرکز بر اقتصاد هنر در شهرداری نیشابور
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر نیشابور گفت: تمرکز بر روی اقتصاد هنر، برنامه مدون و تقویم مناسبت‌های فرهنگی و ورزشی شهر و نگاه ویژه به آسیب‌های اجتماعی نیاز امروز شهر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجتبی باری، در گفتگو با صبح توس، در رابطه با تغییر سرپرست سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری نیشابور و حرف‌وحدیث‌ها در رابطه با خواست شورای اسلامی شهر نیشابور برای این تغییر گفت: سازمان فرهنگی و ورزشی شهرستان نیشابور حدود دو سال سرپرست داشت درحالی‌که احکام سرپرستی سه ماه است و این مبحث قانونی تغییر بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی تصریح کرد: البته باید دانست که تغییر و تحول امری طبیعی در سازمان‌ها و ارگان‌ها هست اما چیزی که خیلی وقت است پیگیر و به دنبال تغییر آن بودم بحث تغییر نحوه مدیریت سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری نیشابور بود. کاری به فرد و اشخاص ندارم، نحوه عملکرد این سازمان به‌جایی رسید که گفتم نحوه مدیریت این سازمان باید تکان بخورد

,

عضو شورای اسلامی شهر نیشابور اظهار داشت: عوض کردن مدیریت یا تغییر نحوه مدیریت کردن امور فرقی نداشت مهم این بود که این سازمان وظایف خود را به نحو درست انجام دهد و تحول ایجاد شود.

,

باری افزود: روزمرگی این سازمان به‌جایی رسید که رسماً گفتم اگر این وضع ادامه داشته باشد از سمت مسئول فرهنگی شورای اسلامی شهر نیشابور استعفا خواهم داد.

,

وی بیان داشت: یک و نیم سال پیگیر این مسئله هستم. روزمرگی سازمان فرهنگی و ورزشی چند وقت اخیر به چشم می‌آمد، عدم وجود برنامه در کنار نبود خلاقیت و ایده در این سازمان دیده می‌شد و به دنبال ایده‌ها نیز نرفته بودند و بیشتر به دنبال این بودند که سازمان یا ارگانی به دنبال اجرای برنامه‌ای باشند و آن‌ها مشارکت کنند و لوگوی خود را نصب کنند. ما بیشتر به دنبال ایجاد تغییر بودیم و شخص برایمان مهم نبود چون در اختیار شهردار بود.

,

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر نیشابور خاطرنشان کرد: شهردار به شورا قول داده است که در زمان تغییر با روسای کمیسیون‌ها مشورت کند و موضوع تغییر سرپرست سازمان فوق‌الذکر به من منتقل شد و من باز هم برای حفظ شـأن شورا خیلی وارد مباحث نشدم فقط بحثم این بود که اگر نیروی می‌خواهد بیاید باید بیشتر تمرکز بر روی بیانیه گام دوم انقلاب باشد که امروز نگاه به جوانان و جوان‌گرایی امری لازم شده است.

,

باری تأکید کرد: در نیشابور ظرفیت‌سازی در مبحث نیروی انسانی کمتر شده است و از نگاه اقتصاد همیشه گفته‌اند که بالاترین سرمایه یک مملکت و سیستم نیروی انسانی است و نگاه به جوان و جوان‌گرایی می‌تواند کار مفیدی باشد که شهرداری و شورای شهر پیشرو این موضوع باشد.

,

وی بیان داشت: به دنبال نیروی کاری، جوان و باانگیزه بودیم که طبق تحقیق‌ها فرد مناسبی انتخاب‌شده است.

,

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر نیشابور اظهار داشت: تمرکز بر روی اقتصاد هنر، برنامه مدون و تقویم مناسبت‌های فرهنگی و ورزشی شهر و نگاه ویژه به آسیب‌های اجتماعی نیاز امروز شهر است.

,

وی عنوان داشت: جذب استعداد در بدنه شهرداری و استفاده از ایده‌ها و نیروی انسانی باید به‌صورت قانونی و با حمایت شهردار اتفاق بیافتد که تا این لحظه در این سازمان به وقوع نپیوسته است.

,

باری گفت: داشتن چندین کار شاخص فرهنگی نیز الآن بسیار بااهمیت شده است، خانه‌های هنر، ستاد اجرایی روزهای ملی و نشان نیشابور بارها مطرح‌شده است ولی سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری فقط شنونده بوده است و کاری نکرده است و این‌ها برای شهر است و پیش‌نیاز برند شدن این شهر تاریخی نیز هست.

,

عضو شورای اسلامی شهر نیشابور خاطرنشان کرد: تنها ظرفیت فرهنگی سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری نیشابور برای ایجاد درآمد پایدار و کمک اقتصادی به شهرداری فرهنگسرای سیمرغ بود که مدت‌زمان زیادی به علت مشکلات فنی تعطیل بود و این نیز یک ایرادی اساسی در کار فرهنگی این سازمان بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه