اخبار داغ

آیا سکه ارزان می شود؟

آیا سکه ارزان می شود؟
کشتی‌آرای بیان کرد: در طول هفته اخیر، نرخ هرگرم طلای ۱۸ عیار با حدود ۱۱ هزار تومان افزایش نرخ از ۴۶۴ هزار تومان به ۴۷۵ هزار تومان رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه خبری تهران نیوز، به گفته نایب رئیس اتحادیه فروشندگان طلا تهران، طی یک هفته اخیر همچون روال سال‌های گذشته، در آستانه سال نو میلادی نرخ طلای جهانی افزایش یافت که به دنبال آن قیمت‌ها در بازار داخلی نیز صعودی پیش رفت اما پیش‌بینی می‌شود که در هفته پیش‌رو قیمت‌ها مجدد متعادل شود.

وی با بیان اینکه طبق پیش‌بینی‌ها، نرخ طلای جهانی در روزهای پایانی سال میلادی با نوسان و افزایش مواجه شده است، اظهار کرد: هفته‌ای که گذشت هر اونس طلا در بازار جهانی حدود ۲۵ دلار افزایش نرخ داشت که متقابلا تاثیر افزایشی بر نرخ سکه و طلا در بازار داخلی داشت. علاوه براین نوسانات معقول، نرخ ارز در یک هفته اخیر نیز وجود داشت که هم‌زمانی این دوعامل سبب شد نرخ سکهبه بالاترین سطح خود در یک ماه اخیر برسد.

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران ادامه داد: سکه روز شنبه اخیر هفته خود را با چهار میلیون و ۵۳۰ هزار تومان آغاز کرد و در پایان هفته با حدود ۲۰۰ هزار تومان افزایش به چهار میلیون و ۷۳۰ هزار تومان رسید. این درحالی است که دربازارداخلی تقاضای کاذبی ایجاد نشد و با وجود تعطیلی‌ها و کاهش دادوستدها، افزایش قیمت‌ها فقط ناشی از افزایش نرخ طلای جهانی و نوسانات ارزی بود و موجب رکود در بازار داخلی شد.

کشتی‌آرای نیز درباره تغییرات هر گرم طلای ۱۸ عیار گفت: در طول هفته اخیر، نرخ هرگرم طلای ۱۸ عیار با حدود ۱۱ هزار تومان افزایش نرخ از ۴۶۴ هزار تومان به ۴۷۵ هزار تومان رسید. البته پیش‌بینی می‌شود که از فردا (شنبه) روند برعکس و قیمت‌ها تعدیل شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه