اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

بدهی؛ تنها دستاورد گلزاده کرمانی برای فروشگاه رفاه/ مدیر نجومی‌بگیر به شهروند می‌رود؟

بدهی؛ تنها دستاورد گلزاده کرمانی برای فروشگاه رفاه/ مدیر نجومی‌بگیر به شهروند می‌رود؟
در 4 سال گذشته و با انتصاب گلزاده کرمانی به عنوان مدیرعامل فروشگاه رفاه، این فروشگاه دچار ضرر و زیان هنگفتی شده است که بسیاری معتقدند سوء مدیریت ها و خروج هزینه های هنگفت از این شرکت باعث بروز چنین شرایطی شده است.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اولین خبرها درباره فروشگاه رفاه از خصوصی سازی این مجموعه عظیم آغاز شد به طوری که ابن فروشگاه در آخرین واگذاری 42 درصد سهام خود را با قیمت 320 میلیارد تومان به فروش رساند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

فروشگاه رفاه که تا قبل از واگذاری فروشگاهی سود ده محسوب می شد، یکباره بعد از واگذاری، این شرکت زیان ده شد؛ بررسی اسناد مالی در سال 95 حاکی از آن است که در زمان مدیریت گلزاده، فروشگاه رفاه زیان ده بوده که برخی این مسئله را هم ناشی از مدیریت فعلی می دانند.

,

در ادامه ان ضرر های مالی که مدیریت گلزاده به جا گذاشته بود، بانک ملت به عنوان یکی از سهامداران عمده شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه سهام خود را در بورس واگذار کرد و از ترکیب سهامداری فروشگاه رفاه خارج شد که گفته شد دلیل این اقدام، سوء مدیریت گلزاده عنوان می شد.

,

, ,

حاشیه‌های فروشگاه رفاه پایان نداشت و در ادامه فیش حقوقی گلزاده کرمانی منتشر شد که جمع دریافتی وی در یک سال مالی، 328 میلیون تومان بوده که با تقسیم آن به 12 ماه سال، وی به طور میانگین ماهانه بیش از 27 میلیون تومان دریافتی داشته است! این رقم مربوط به سال 96 است.

, فیش حقوقی گلزاده کرمانی,

بررسی عملکرد مدیریتی و اقتصادی فرشید گلزاده در سایت کدال که از سوی معاونت مالی شرکت رفاه منتشر شده است حاکی از عملکرد ضعیف گلزاده کرمانی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه در سال مالی منتهی به 7 مهر 98 است.

,

 

,

, ,

 

,

 

,

بررسی صورت مالی 12 ماهه منتهی به 30 مهرماه 96 از فروشگاه رفاه نشان می دهد که تنها یک سال بعد از خصوصی شدن این شرکت، بدهی های فروشگاه رفاه تا 60 درصد افزایش داشته است.

,

, ,

 

,

همچنین بررسی صورتحساب مالی 12 ماهه منتهی به 30 مهر 97 این شرکت حاکی از افزایش 113 درصدی بدهی های این شرکت بوده که برای دومین سال متوالی این شرکت به یک شرکت زیان ده تبدیل شده است.

,

, ,

 

,

عملکرد سال 98 نیز بهبودی در روند زیان ده بودن این شرکت ایجاد نکرده است و بدهی های این شرکت همچنان بالای 100 درصد بوده و به 105 درصد رسیده است.

,

این نکته قابل توجه است که مجموعه عظیمی از فروشگاه های زنجیره ای به خاطر یک انتصاب که شائبه سیاسی آن پررنگ است، یکباره از سوددهی به زیان دهی رسیده و همین مساله مهر تاییدی بر عملکرد ناموفق گلزاده کرمانی در شرکت های زنجیره ای رفاه بوده است.

,

زیان ده بودن فروشگاه رفاه در سال های گذشته در حالی بوده است که برخی این انتصاب را یک انتصاب سیاسی می دانستند و در همین راستا مشاور رسانه‌ای «محمدرضا عارف» در انتخابات ریاست جمهوری سال 1392 بود.

,

روانه شدن گلزاده کرمانی از ستاد انتخاباتی عارف به شرکت رفاه عضو در حالی که وی مؤسس و عضو هیئت‌مدیره در «بنیاد امید ایرانیان»، نیز هست، پشتوانه‌ای اقتصادی برای این تشکیلات سیاسی قلمداد می شود.

,

فروشگاه رفاه بیش از 5 هزار میلیارد سرمایه در سراسر کشور دارد که گردش مالی سالانه آن بالغ بر 1000 میلیارد تومان بوده؛ این فروشگاه همچنین 4 هزار پرسنل دارد که همه اینها در چند سال گذشته با مدیریت ناصحیح گلزاده کرمانی در این فروشگاه به چالش کشیده شده است.

,

در همین راستا برخی از رسانه ها زمزمه انتصاب گلزاده کرمانی به سمت مدیر عاملی فروشگاه های زنجیره ای شهروند را مطرح کرده اند که با توجه به گزارش عملکرد وی این اقدام تنها می تواند توجیه سیاسی و حزبی داشته باشد چرا که در سال های گذشته بدهی های فروشگاه های زنجیره ای رفاه بین 60 تا 113 درصد افزایش داشته است.

,

 

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه