اخبار داغ

بلاتکلیفی پروژه "راه‌آهن سنندج" 24 ساله شد؛

ارثیه رفسنجانی به روحانی رسید!

ارثیه رفسنجانی به روحانی رسید!
چند سالی است که از طرح ایجاد راه آهن سنندج سخن به میان می‌آید، طرحی که 24 سال از وعده اجرای آن می گذرد و از دوران ریاست جمهوری مرحوم رفسنجانی تا روحانی دست به دست می شود و اخیراً رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور نیز از آن به عنوان حیثیت دولت نام برده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، شبکه ریلی به عنوان یکی از بخش‌های مهم سیستم حمل‌ و نقل نقش عمده‌ای را در عرصه اقتصادی، صنعتی و اجتماعی ایفا می‌کند و به واسطه مزایای خاص و نسبی که در مقایسه با سایر بخش‌های حمل‌ونقلی از جمله هوایی، جاده‌ای و دریایی دارد توانسته سهمی برای خود داشته باشد و این در حالی است که ساخت راه ‌آهن در استان کردستان از اوایل دهه هفتاد مطرح و از سال 83 وارد فاز اجرایی شد اما تا کنون و با گذر نزدیک به 15 سال هنوز پایانی برای اتمام آن وجود ندارد و وضعیت توپوگرافی و شرایط منطقه بهانه‌ای شده است تا در این میان مسوولین به هر شکلی برای به انجام نرساندن این امر کوتاهی کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

, ,

بلوغ 24 ساله راه آهن همدان سنندج و آمار اسفناک کشته شدگان جاده ای می طلبدکه دیگر باید فکری به حال این پروژه نیمه ناتمام کرد پروژه ای که بر اساس مصوبات قرار شد تا پایان سال اجرایی شود اما نتیجه به عمل آمده چیزی جز آب در هاون کوبیدن نبود.

,

 این در حالی است که محمدباقر نوبخت در سفر به کردستان در جریان بازدید از پروژه راه آهن استان کردستان به درازا کشیدن این پروژه را حیثیتی عنوان نمود و گفت: انتظار داریم مسئولان این پروژه در سریع‌ترین زمان ممکن وضعیت 18 کیلومتر مسیر را که تملک شده است مشخص کنند.

,

وی با تاکید براینکه تمامیامکانات اجرای این پروژه درکشور موجود است و تحریم دشمن دراجرای آن اثرگذار نیست افزود: در بحث پروژه‌های ریلی به هیچ کشور خارجی وابسته نیستیم و تکنولوژی بومی داریم و می‌توانیم در این مسیر تسریع نماییم که اینجا این سوال مطرح است که چرا انجام این پروژه در کردستان تا به امروز به نتیجه نرسیده است؟!

,

با این اوصاف به راستی چه زمانی پروژه راه آهن سنندج_تهران افتتاح می شود؟

,

, ,

در  ادامه به سراغ نماینده مردم استان کردستان در مجلس شورای اسلامی رفت تا در جریان روند کار این پروژه قرار بگیریم و آنچه در ادامه می‌خوانید متن گفتگو با وی در این باره است.

,

علوی با ابراز بی اطلاعی از پیشرفت کنونی این پروژه گفت: ۷۰ کیلومتر از راه‌آهن همدان ـ سنندج زیرسازی شده و آماده ریل‌گذاری است و بخشی از مسیر در دست تملک اراضی است که در صورت تامین اعتبار اجرایی خواهد شد.

,

وی گفت: با توجه به بودجه 350 میلیارد تومانی از طرف دکتر نوبخت این طرح تا دو سال دیگر به بهره برداری خواهد رسید اما این در حالی است که با بررسی های انجام شده اتمام این پروژه نیاز به بوجه دیگری دارد که اگر بخواهیم هزینه های آن را به قیمت روز برآورد کنیم بودجه بیشتری را می طلبد.

,

علوی ادامه داد: استان کردستان به ویژه شهرهای سنندج، دیواندره و کامیاران از ظرفیت های بالای تجاری،اقتصادی و گردشگری برخوردار هستند، حال با اجرا و بهره برداری از راه آهن همدان- سنندج، این ظرفیت ها می توانند به فرصت های مناسبی برای اشتغال زایی و کسب درآمد مردم تبدیل شود.

,

, ,

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: امیدواریم تا دو سال آینده پروژه راه آهن همدان- سنندج تکمیل و مورد بهره برداری قرار گیرد تا مردم بتوانند از حمل و نقل ریلی به خوبی استفاده کنند.

,

 اما انچه که دیده می شود نشان می دهد که از بیان تا عمل فاصله بسیار است!!

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه