اخبار داغ

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان:

طرح یارانه دستمزد در لرستان اجرا شد/فعالیت ۱۶ مرکز کاریابی در استان

طرح یارانه دستمزد در لرستان اجرا شد/فعالیت ۱۶ مرکز کاریابی در استان
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان به اجرای طرح یارانه دستمزد در لرستان اشاره کرد و گفت: ۱۶ مرکز کاریابی در استان فعال است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی آشتاب در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک با اشاره به اجرای طرح یارانه دستمزد در استان اظهار داشت: هدف این طرح ایجاد فرصت اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و ارتقاء سطح سرمایه انسانی کارگاه‌های فعال بخش خصوصی و تعاونی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

وی بابیان اینکه سهم استان در طرح یارانه دستمزد ۸۰۰ نفر است افزود: در زمان اجرای برنامه یارانه دستمزد بر مبنای لیست بیمه تأمین اجتماعی، فعال بودن کارگاه باید احراز شود.

,

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان عنوان کرد: طول دوره پرداخت یارانه دستمزد به ازای هر نیروی کار شغل اولی ۳۰ درصد حداقل دستمزد بوده که تا ۱۲ ماه به‌حساب کارفرما واریز می‌شود.

,

وی بابیان اینکه برای زنان سرپرست خانوار بیکار متقاضی شغل اولی، رعایت شرط سنی الزامی نیست تصریح کرد: بر اساس این طرح وجهی به‌صورت ماهانه توسط دولت بابت بخشی از دستمزد نیروی کار شغل اولی برای افراد بیکار بین ۲۰ تا ۳۵ سال فاقد سابقه بیمه پردازی برای مدت سه ماه یا بیشتر باشند، به‌عنوان یارانه به کارفرما پرداخت می‌شود.

,

آشتاب بیان کرد: کارگاه‌های دارای نشان سبز سازمان محیط زیست،‌ کارگاه‌های دارای نشان اقتصاد مقاومتی از ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، کارگاه‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها با معرفی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و کارگاه‌های برگزیده در جشنواره‌های ملی سالانه کارآفرینی و تعاونی در اولویت پرداخت یارانه دستمزد قرار دارند.

,

وی گفت: تعداد تعاونی‌های فعال در لرستان دو هزار و ۸۰۵ واحد است که حدود ۲۸ هزار نفر در این بخش مشغول به کار هستند و مشخصات ۱۲۵ هزار کارگر بیمه‌شده در لرستان به ثبت رسیده و ۱۶ مرکز کاریابی در لرستان فعال است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه