اخبار داغ

واکنش عضو مجمع تشخیص به خبرسازی روزنامه حامی دولت:

استدلال روزنامه دنیای اقتصاد درباره هزینه جلسات مجمع تشخیص منطقی نیست

استدلال روزنامه دنیای اقتصاد درباره هزینه جلسات مجمع تشخیص منطقی نیست
مداحی به مطلب منتشر شده در روزنامه دنیای اقتصاد مبنی بر هزینه جلسات مجمع تشخیص مصلحت اشاره کرد و گفت: منطق محاسبه هزینه جلسات که در مطلب روزنامه دنیای اقتصاد کار شده است، منطق غلطی است.
[

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روزنامه «دنیای اقتصاد» که یک روزنامه حامی دولت به شمار می رود، با انتشار مطلبی نوشت: هر جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام، 3 و نیم میلیارد هزینه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

این روزنامه حامی دولت بودجه کل مجمع تشخیص مصلحت را تقسیم بر تعداد جلسات این مجمع کرده و به رقم 3 و نیم میلیارد رسیده است و مدعی شده که هر جلسه ای که درم جمع تشخیص مصلحت نظام برگزار می شود، بیش از 3 میلیارد هزینه دارد.

,

بر همین اساس برای اطلاع از صحت و سقم گزارش روزنامه دنیای اقتصاد به سراغ یکی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام رفتیم.

,

«محمدابراهیم مداحی» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص گزارش روزنامه دنیای اقتصاد مبنی بر هزینه جلسات مجمع تشخیص مصلحت اظهار داشت: منطق مطلبی که در روزنامه دنیای اقتصاد چاپ شده است، منطق غلطی است؛ با این شیوه محاسبه اگر بودجه ای که در اختیار دولت است را تقسیم بر تعداد جلسات دولت کنیم، هر جلسه اش 1000 میلیارد تومان تمام می شود و در واقع این گونه محاسبات اصلاً منطقی نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با اشاره به هزینه های جاری مجمع تشخیص مصلحت گفت: بخشی از بودجه مجمع به عنوان حقوق به حساب اعضای مجمع تشخیص مصلحت واریز می شود و در کنار آن برخی هزینه های جانبی و جاری نیز وجود دارد؛ این موضوع که بودجه مجمع را تقسیم بر تعداد جلسات آن کنیم و هزینه جلسات را در بیاوریم، کاملاً غیر منطقی است.

,

این عضو مجمع تشخیص مصلحت افزود: اما گاهی برخی می خواهند سفسطه کنند؛ با سفسطه می توان خیلی از مطالب را مطرح کرد مثلا بودجه مجلس را تقسیم بر تعداد جلساتش کرد و گفت هر جلسه اش 100 میلیارد تومان هزینه دربر دارد و یا بودجه شورای امنیت و یا شورای انقلاب فرهنگی  را تقسیم بر تعداد جلساتشان کرد تا هزینه جلسات مشخص شود که حقیقتاً این مسئله هیچ منطقی ندارد.

,

در حال حاضر مجمع تشخیص مصلحت در حال ارزیابی و بررسی لوایح FATF است، اما از آن سو شاهد هستیم که رسانه های نزدیک به دولت و حتی دولتمردان درصدد این هستند که نظام زیر بار پذیرش دو لایحه CFT و پالرمو برود.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه