اخبار داغ

سرپرست میراث فرهنگی زنجان:

مجموعه‌های دانش‌بنیان در حوزه گردشگری مغفول مانده است

مجموعه‌های دانش‌بنیان در حوزه گردشگری مغفول مانده است
سرپرست میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: در استان زنجان مجموعه های دانش بنیان و استارآپ های فعالی در حوزه گردشگری وجود دارند که هنوز از این ظرفیت استفاده نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیر ارجمند امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: استان زنجان یکی از استان های تاریخی با پیشینه 6 هزار ساله با آثار تاریخی و منحصر به فرد از جمله گنبد سلطانیه، بازار تاریخی و غار کتله خور است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی ادامه داد: وجود این جاذبه های تاریخی و طبیعی موجب افزایش قابل توجه گردشگر به استان زنجان شده است و در این زمینه عملکرد خوبی در سال های گذشته داشته ایم که تلاش می رود آمار ورود گردشگر به استان در سال های آینده افزایش چشمگیری داشته باشد.

,

این مسئول خاطرنشان کرد: برگزاری رویدادهای گردشگری از جمله جشنواره غذای اکو و جشنواره ملی آش ایران که در تقویم گردشگری کشور به ثبت رسیده است موجب رونق صنعت گردشگری در زنجان شده است.

,

سرپرست میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان دارای ظرفیت های گردشگری بسیاری است که هنوز از این ظرفیت ها استفاده نشده و مغفول مانده است،ادامه داد: برنامه های مختلف گردشگری مطابق با رویدادهای مختلف متناسب با تقویم وزارتخانه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در استان برگزار می شود.

,

وی خاطرنشان کرد: جشنواره شب یلدا،دهه فجر و حضور در نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری برگزاری جلسات ستاد خدمات سفر از برنامه های میراث فرهنگی زنجان برای توسعه صنعت گردشگری در زنجان است که جدی تر و قوی تر از سال های گذشته پیگیری می شود.

,

این مسئول با اشاره به استفاده از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان و برگزاری استارت آپ ها در حوزه گردشگری زنجان، ادامه داد: در استان زنجان مجموعه های دانش بینان و استارآپ های فعالی وجود دارند که هنوز از این ظرفیت استفاده نشده است.

,

سرپرست میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان زنجان یادآور شد: تعریف محور گردشگری در شهر زنجان به منظور افزایش ماندگاری مسافر و برای راهنمایی گردشگران تعریف شده است تا در کمترین زمان و کمترین هزینه از جاذبه های تاریخی و گردشگری بازدید کنند.

,

ارجمند تصریح کرد: وجود محور گردشگری در هر شهری موجب می شود تا مسافران و گردشگران از همه جاذبه های تاریخی و فرهنگی بازدید کرده و  به اقتصاد گردشگری نیز کمک کنند،در صورتی که گردشگری اقتصادی شود، ظرفیت های گردشگری نیز بیشتر ایجاد می شود.

,

انتهای پیام/

,


 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه