اخبار داغ

مسئول نمایندگی ولی فقیه در بسیج اقشار:

محورهای بیانیه گام دوم انقلاب باید تبدیل به مطالبه عمومی ‌شود

محورهای بیانیه گام دوم انقلاب باید تبدیل به مطالبه عمومی ‌شود
حجت‌الاسلام شاهانی با بیان اینکه در عموم مسئولان و جامعه باید تلقی صحیحی از محورهای گام دوم انقلاب ایجاد شود و موضوعات آن تبدیل به مطالبه عمومی ‌شود گفت: علاوه بر ظرفیت‌های اعمال مدیریت انقلابی و جهادی، در انتخابات نیازمند مجلس کارآمد و انقلابی هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام امیرحسین شاهانی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در بسیج اقشار در گفت‌وگو با صبح توس، پیرامون چالش‌های مدیریت فرهنگی در گام دوم انقلاب اظهار کرد: بخشی از چالش‌هایی که در مسیر تحقق گام دوم انقلاب وجود دارد به مبانی مدیریتی حاکم بر جامعه که در گذشته ریشه دارند، مربوط می‌شود که مبتنی بر مدیریت‌های غیراسلامی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: مدیریت غیر اسلامی برای جامعه ناکارآمد محسوب می‌شود و دربرگرفته از اندیشه‌های غربی و غیربومی است و قطعاً با چنین مدیریت مبتنی بر اندیشه‌های غیراسلامی نمی‌توانیم کشور را در شرایط حساس کنونی پیش ببریم.

,

مسئول نمایندگی ولی فقیه در بسیج اقشار با اشاره به اینکه در زمان دفاع مقدس نیز چندین نوع مدیریت مطرح بود گفت: نوعی مدیریت نظامی کلاسیک مطرح بود که اگر با این نوع رویکرد پیش می‌رفتیم موفقیتی کسب نمی‌کردیم و لذا اوایل جنگ نیز عدم توفیقات زیادی به دلیل اجرای همین نوع تفکر داشتیم.

,

وی افزود: وقتی مردم با مدیریت انقلابی وارد میدان شوند تمام گره‌ها در عرصه‌های مختلف همانند دفاع مقدس گشوده خواهد شد.

,

حجت‌الاسلام شاهانی تصریح کرد: امروز در مدیریت کشور همین قاعده صدق می‌کند و اگر بخواهیم با اندیشه‌های تکنوکراتی به فعالیت در جامعه ادامه دهیم نمی‌توانیم موفق باشیم و شاهدیم مشکلات دائماً در دولت‌های مختلف تکرار خواهند شد.

,

وی افزود: در عموم مسئولان و جامعه باید تلقی صحیحی از محورهای گام دوم انقلاب ایجاد شود و موضوعات آن تبدیل به مطالبه عمومی ‌شود و می‌توانند بسیجیان در وزارتخانه‌ها و ادارات پیشتاز مطالبه‌گری و پیگیر تحقق بیانیه گام دوم انقلاب باشند.

,

مسئول نمایندگی ولی فقیه در بسیج اقشار با بیان اینکه شرایطی باید برای اعمال مدیریت اسلامی در جامعه ایجاد شود خاطرنشان کرد: ایمان، امیدبخشی، اعتماد به نفس، مردمی بودن، فعالیت جهادی و رفتار انقلابی از جمله ویژگی‌هایی در مدیریت انقلابی است.

,

وی افزود: نکته مهم این است که اعتماد به نفس مدیران را ارتقا دهیم تا بتوانند با امکانات موجود و با اتکا به ظرفیت‌های داخلی اقدامات و فعالیت‌ها صورت گیرد؛ متأسفانه نگاهی ایجاد شده که مدیران داخلی در موضوعات مختلف اقتصادی و فرهنگی نگاه و امید به بیرون از مرزهای کشور دارند.

,

حجت‌الاسلام شاهانی ادامه داد: نباید کشور را معطل کمک‌ها و اقدامات خارجی‌ها گذاشت و کاری نکرد چراکه  قطعاً این مدریت غیرانقلابی و منفعلانه است و نتیجه‌ای هم نخواهد داشت.

,

وی افزود: باید در راستای پیشرفت کشور و بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب به جوانان اعتماد کرد و فضاها را در اختیار آن‌ها قرار داد.

,

مسئول نمایندگی ولی فقیه در بسیج اقشار گفت: در عرصه‌های پژوهشی باید به جوانان بها و عرصه فعالیت دهیم اگر برای این ظرفیت‌های داخلی تدبیر شود کشوری خواهیم بود که اصلاً تحریم پذیر نیستیم.

,

وی افزود: امکانات زیادی در کشور وجود دارد، اگر با این ظرفیت‌ها اعمال مدیریت انقلابی و جهادی شود و مسئولان به داخل کشور امید داشته باشند مشکلات کشور قابل حل است.

,

حجت‌الاسلام شاهانی با اشاره به اینکه در انتخابات نیازمند مجلس کارآمد و انقلابی هستیم گفت: در مجلس سالم، رفتارها در مدیریت اسلامی بسیار موضوع قابل توجه است.

,

وی با بیان اینکه مدیران کارآمد از دوران مدیریت خودشان به عنوان فرصت شخصی و تشکیل گروه‌بازی نباید استفاده کنند افزود: متأسفانه با نگاه تعصبی و حزب بازی افراد نالایق در بدنه مدیریتی کشور حضور پیدا می‌کنند که مشکل‌زا خواهد بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه