اخبار داغ

حمایت با حرف اتفاق نمی‌افتد!

ایجاد اشتغال برای بیش از 160 جوان توسط کارآفرین سمنانی

ایجاد اشتغال برای بیش از 160 جوان توسط کارآفرین سمنانی
وقتی صحبت از اشتغال می‌شود همه بر این باور هستند که باید در شرکت یا سازمانی استخدام شوند، اما برخی افراد با ایده‌های تازه، خارج از بحث کارمندی فعالیت و درآمد خود را تضمین می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، برای بعضی‌ها، بازنشستگی آغاز دوران استراحت است اما برخی نه تنها «سن بازنشستگی» را سن پایان فعالیت خود نمی‌دانند، بلکه می‌کوشند تا برای دیگران هم فرصت اشتغال ایجاد کنند! 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

این روایت فعالیت «طیب شورونی» است که پس از بازنشستگی از یکی از سازمان‌های نیروهای مسلح، پا به عرصه کارآفرینی گذاشته است.

,

این جانبازِ 57 ساله، هرچند اصالتا اهل «بابل» است اما حالا 40 سال است که در «سمنان» سکونت دارد.

,

آقای شورونی می‌گوید پیش‌تر به واسطه یک شرکت حفاظتی-مراقبتی که 30 سال مدیرعامل آن بوده است، توانسته برای بیش از 300 نفر اشتغالزایی کند.

,

اما فارغ از این، او نزدیک به 3 سال است که در حوزه پرورش آبزیان و تکثیر ماهی فعالیت می‌کند؛ نتیجه، تولید بیش از 200 تن ماهی در این مدت بوده است!

,

آقای شورونی 5 نفر را به طور مستقیم در قالب کسب و کار خود مشغول به کار کرده است؛ او می‌گوید ضمن ارائه آموزش‌های تخصصی به افراد، برای 160 نفر نیز به طور غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده است. 

,

, ,

این کارآفرین دستی هم بر آتشِ برگزاری دوره‌های تخصصی پرورش ماهی دارد. تا کنون 5 دوره تخصصی و عملی در زمینه پرورش ماهی در سطح استان برگزار کرده و سازمان فنی و حرفه‌ای هم به شرکت‌کنندگان در این دوره‌ها، گواهینامه معتبر ارائه کرده است. 

,

کسانی که به این کسب و کار علاقه‌مندند هنوز هم می‌توانند این آموزش‌ها را در استان فرابگیرند و کسب و کار خود را کلید بزنند.

,

در حوزه آموزش، آقای شورونی با یک سرمایه‌گذاری 80 میلیون تومانی، یک آموزشگاه و کارگاه پرورش و تکثیر شیلات راه‌اندازی کرده است.

,

 او ضمن این که به دشواری‌های پرشمار این مسیر اشاره می‌کند، از درآمد این کسب و کار هم ابراز رضایت می‌کند. 

,

در میانه گفتگوها از او می‌پرسیم چرا این حوزه را برای کارآفرینی انتخاب کرده است. 

,

پاسخ می‌دهد وقتی رهبر انقلاب بارها و بارها بر تولید و اشتغال‌زایی تأکید کردند، تصمیم گرفتم برنامه‌ریزی کنم و گامی موثر در این عرصه بردارم. 

,

 این جانبازِ کارآفرین، پرورش آبزیان را یک رشته کاری استراتژیک توصیف می‌کند و می‌گوید بیش از 40 رشته تخصصی به عنوان زیرشاخه پرورش آبزیان تعریف شده است که می‌توان در آن فعالیت و سرمایه‌گذاری کرد.

,

با همه شیرینی‌های کار، آقای شورونی دلِ‌خوشی از حمایت‌های مسئولانه ندارد! او می‌گوید با وجود آن که دو سه سال از فعالیتش در این عرصه می‌گذرد اما هنوز حمایت مطلوبی از جانب مسئولان دریافت نکرده است؛ وام‌ها و تسهیلات با بهره بالا در اختیار کارآفرینان قرار می‌گیرد و این سبب‌ساز ناامیدی کارآفرینان است.

,

حرف‌های ما با آقای شورونی به این‌جا ختم شد:«حمایت با حرف اتفاق نمی‌افتد!» مسئولان حمایت واقعی از کارآفرینان را در دستور کار قرار دهند؛ شاید در این وانفسای مشکلات اقتصادی، با این خرده‌حمایت‌ها اوضاع قدری رو به بهبود بگذارد!

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه