اخبار داغ

در گفت‌وگو با موج رسا مطرح شد

بازار سیاه آردهای سهیمه‌ای در زنجان/ سهمیه فوق‌العاده آرد نانوایان زنجانی متوقف شد

بازار سیاه آردهای سهیمه‌ای در زنجان/ سهمیه فوق‌العاده آرد نانوایان زنجانی متوقف شد
معاون بازرگانی اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان از متوقف شدن سهمیه فوق‌العاده آرد نانوایی‌های زنجان خبرداد و گفت: کمبود آرد برخی از نانوایی‌ها با افزایش سهمیه جبران می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ستار رحمنی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در مورد موضوع فروش آرد یارانه و نحوه تخصیص آرد به نانوایی‌ها در استان زنجان اظهار کرد: نظارت و جلوگیری از فروش آرد سهمیه توسط نانوایی‌ها در زنجان برعهده بازرسی سازمان صمت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با اشاره به اینکه تغییر سهمیه آرد در استان زنجان نداشتیم بیان کرد: سهمیه‌ای از استان کسر نشده و سهمیه‌ آرد همانند گذشته به نانوایی‌ها اختصاص می‌یابد.

,

معاون بازرگانی اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان عنوان کرد: با توجه به اینکه نرخ جدید نان در برخی از استانها اعلام شده است خاطر نشان کرد: در استان زنجان هنوز نرخ جدید اجرایی نشده و نانوایی‌ها از لحاظ توجیه اقتصادی با مشکل مواجه شدند.

,

وی بیان کرد: آخرین وضعیت قیمت نان به سال 95 برمی‌گردد و از آن تاریخ به بعد در زمینه حمل و نقل آرد و هم دستمزد کارگر و سوخت هیچ گونه تغییری ایجاد نشده است.

,

رحمنی با اشاره به اینکه اگر قیمت‌های جدید نان اعمال شود خود به خود خروج آرد سهمیه‌ از شبکه هم کاهش می‌یابد عنوان کرد: سهمیه‌ای که در استان به نانوایی‌ها تخصیص پیدا می‌کند نه تنها کم نیست بلکه مازاد بر نیاز نانوایی‌ها است.

,

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر توزیع سهمیه آرد مازاد بر نیاز است چرا سهمیه فوق‌العاده هم توزیع می‌شود گفت: در چند سال گذشته که یک سری از نانوایی‌ها آزاد سازی شدند و این باعث شد یارانه بگیر‌ها نزدیک 20 درصد کاهش یابد.

,

معاون بازرگانی اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان ادامه داد: بعد از آن اتحادیه یک سری از نانوایی‌ها را آزاد پز معرفی کرده و به آنها مجوز فعالیت دادند که این نانوایی‌ها در سطح شهر افزایش یافت.

,

وی عنوان کرد: در سال گذشته نیز دولت اعلام کرد که همه نانوایی‌ها در یک سیستم ساماندهی شوند با این روند به نوعی همه نانوایی‌ها یارانه بگیر شدند.

,

رحمنی بیان کرد: در حال حاضر دو نوع نانوایی یارانه‌ای و یا اصطلاحا نیمه یارانه‌ای داریم که نیمه یارانه‌ها همان آزاد پز‌های سابق هستند.

,

وی خاطر نشان کرد: در چند سال گذشته واحدهای یارانه پز‌ها علاوه بر اینکه سهمیه خود از بازار آزاد نیز آرد تهیه کرده و استفاده می‌کردند.

,

معاون بازرگانی اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان عنوان کرد: به دستور استاندار زنجان بعد از مدتی به دلیل مشکلات خاصی، سهمیه‌‌ای را تحت عنوان سهمیه‌ فوق العاده به صورت خارج از سیستم در اختیار اتحادیه نانوایان قرار دادیم.

,

وی عنوان کرد: سهمیه فوق‌العاده به صورت حواله‌ای به واحد‌های یارانه پز اختصاص داده می‌شد.

,

رحمنی با تاکید براینکه این روند مشکلات زیادی را در خرید و فروش ایجاد کرده بود بیان کرد: برای حل این روند کارگروهی تنظیم شد و بر اساس آن نانوایی‌هایی که نیاز بیش از سهمیه‌ای دارند بعد از بازدید و بررسی‌ کامل افزایش سهمیه برای آن واحد انجام می‌شود.

,

وی بیان کرد: اختصاص آرد فوق‌العاده به روش گذشته حذف شده و در حال حاضر با افزایش سهمیه به صورت سیستمی عمل می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه