اخبار داغ

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان مطرح کرد؛

سختگیری قانون جدید در خصوص مدیران متخلف در بحران

سختگیری قانون جدید در خصوص مدیران متخلف در بحران
مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان گفت: با ابلاغ قانون جدید ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران، ۸۰ درصد خلاهای قانونی مدیریت بحران پر شده و سختگیری شدیدی در خصوص مدیران متخلف در این قانون پیش بینی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا، توحید سلیمی امروز در جمع خبرنگاران استان زنجان، اظهارداشت: ۵ دی به عنوان روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش بلایای طبیعی نامگذاری شده است که به همین مناسبت برنامه های مختلفی از جمله برگزاری مانورهای مختلف برگزار شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

وی افزود: قانون مدیریت بحران کشور از چهارم شهریورماه امسال ابلاغ شده و رویکردی جدیدی در فعالیت های بحران استان پیگیری می شود که این قانون ۸۰ درصد خلاهای موجود در قانون قبلی را پر کرده است.

,

این مسئول خاطرنشان کرد: این قانون نخستین قانون جامع مدیریت بحران کشور محسوب می شود که می تواند مشکلات موجود را حل کرده و راهگشای مدیران مسئول در مدیریت بحران باشد چرا که در این قانون برای همه دستگاه های اجرایی تکلیف معین کرده است.

,

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان با بیان اینکه این قانون دارای ۲۶ فصل است، افزود: بحران در این قانون از همگسیختگی جدی یک جامعه ناشی از وقوع مخاطرات بوده که منجر به خسارات می شود، تعریف شده است.

,

*وقوع ۱۸ حادثه و بلایای طبیعی در زنجان

, *وقوع ۱۸ حادثه و بلایای طبیعی در زنجان, *وقوع ۱۸ حادثه و بلایای طبیعی در زنجان,

سلیمی افزود: از ۳۱ مورد حوادث و بلایای طبیعی کشور ۱۸ مورد در استان زنجان رخ می دهد که بیشترین حوادث استان زنجان آتش سوزی است.

,

وی بیان داشت: در قانون جدید ۵ سند توسط سازمان مدیریت بحران، در کشور تا شش ماه پس از ابلاغ قانون جدید نوشته می شود که با ابلاغ آن به استان ها اسناد ملی به صورت استانی نوشته می شود.

,

این مسئول یادآورشد: در داخل این قانون، پیوست کاهش خطر عنوان شده است که باید برابر این قانون دستگاه های اجرایی در تعریف پروژه ها این پیوست را لحاظ کنند تا آن پروژه بیمه می شود. 

,

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان ادامه داد: ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران نام جدید مدیریت بحران است که جلسات آن به دو صورت عادی و فوق العاده و اضطراری برگزار می شود که تا کنون ۲۷ جلسه در استان زنجان برگزار شد‌ه است. 

,

سلیمی افزود: تعریف واحد درسی آمادگی در مقابل حوادث و سوانح از سوی آموزش و پرورش و دانشگاه ها در این قانون الزامی شده است.

,

*سختگیری قانون جدید در خصوص مدیران متخلف

, *سختگیری قانون جدید در خصوص مدیران متخلف, *سختگیری قانون جدید در خصوص مدیران متخلف,

وی با بیان اینکه ماده ۲۰،۲۱و ۲۲ در خصوص رسیدگی به تخلفات مدیران در بحران است که در این زمینه سختگیری شده است، افزود: در هر حادثه ای شخص حقیقی و حقوقی که خدمت کند، آن فرد به عنوان فداکار خدمت شناخته شده و نشان فداکار خدمت دریافت می کند. 

,

این مسئول افزود:از سال 70 تا کنون 5 هزار میلیارد تومان از قبل بلایای طبیعی خسارت به استان زنجان وارد شده است که 90 درصد این خسارت ها مربوط به بخش کشاورزی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه