اخبار داغ

مدیرکل هنرهای نمایشی:

توقع رفع همه مشکلات تئاتری استان‌ها از سوی ما اشتباه است

توقع رفع همه مشکلات تئاتری استان‌ها از سوی ما اشتباه است
شهرام کرمی عنوان کرد: برخی استان‌ها انتظار دارند که همه مشکلات تئاتری‌شان را اداره کل هنرهای نمایشی رفع کند ، چنین توقعی نابه جا است، ما بضاعت انجام این کار را نداریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی در دیدار هنرمندان تئاتر استان‌ها در چهارمین همایش برگزیدگان جشنواره های تئاتر استان‌ها عنوان کرد: تئاتر استان‌ها از چند منظر برای ما حائز اهمیت است نخست اینکه تنوع آثارشان در شهرهای مختلف به لحاظ بومی زیاد است و دوم استعدادهای نسل جوان و پیشکسوتان.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با اشاره به تفاوت امکانات تئاتری در شهرهای مختلف عنوان کرد: با این وجود این امکانات در برخی استان‌ها خیلی خوب و غنی است و برخی استان‌ها در حد پایه و حتی یک سالن نمایش غیراستاندارد است.

,

*مشکل زیرساختی تئاتر

, *مشکل زیرساختی تئاتر, *مشکل زیرساختی تئاتر,

کرمی با تأکید بر نگاه سلیقه‌ای و عملکرد مدیران برخی استان‌ها اظهار داشت: مشکل اساسی ما زیرساخت است که در برخی شهرای ایران باید ایجاد شود براین اساس می‌بایست کمبود اعتبار و وضعیت حمایتی مدیران استان‌ها نیز رفع شود. دراین دو سالی که من مسئول اداره کل هنرهای نمایشی شده‌ام نیز مشکلات زیادی داشتیم که در عرصه تئاتر استان‌ها تأثیرگذار بود.

,

وی با بیان اینکه ادارات کل استان‌ها می‌بایست در اتفاقات تئاتری پیش قدم شوند، افزود: البته مسائل هر استان با دیگری متفاوت است مدیران استانی می‌بایست به همه حوزه‌ها توجه کنند. بنابراین نمی‌توان انتظار داشت اداره هنرهای نمایشی همه مشکلات استان‌ها را رفع کند چنین توقعی نابه جا است و ما چنین بضاعتی نداریم صرفا می‌توانیم از برخی رویدادها چون جشنواره‌های استانی حمایت کنیم.

,

*اهمیت جشنواره تئاتر فجر

, *اهمیت جشنواره تئاتر فجر, *اهمیت جشنواره تئاتر فجر,

وی با اشاره به اهمیت دو طرح رپرتوآر تئاتر شهرهای ایران و طرح پویش تئاتر شهرهای ایران اظهار داشت: تئاترها استان‌ها می‌بایست هم رونق داشته باشد و هم فرصت که این امر با کم انجمن هنرهای نمایشی و مدیران استان‌ها قطعا محقق می‌شود. 

,

مدیرکل هنرهای نمایشی درباره اتفاق جشنواره تئاتر شهر در دوره سی و هشتم گفت: فجر یک رویداد بین‌المللی معتبر است که به این دوره رسیده که نقش قابل انکاری دارد.اما این را نباید فراموش کنیم که همه چیز تئاتر ایران در فجر خلاصه نمی‌شود بلکه یک فرصت است که هنرمندان تئاتر خود را نشان دهند حتی به جز فجر که جشنواره‌ای تخصصی و حرفه‌ای است ، جشنواره‌های دیگری هم در کشور برگزار می‌شوند که آنها هم به لحاظ موضوعی مهم هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه