اخبار داغ

گردن‌کشی مافیا در سال رونق تولید ملی!

کیفیت چادر مشکی ایرانی، فدای تولیدات چشم‌بادامی‌ها شد

کیفیت چادر مشکی ایرانی، فدای تولیدات چشم‌بادامی‌ها شد
در بازار فروش چادر، تولیدات خارجی سهم بسیار بیشتری از این محصول را به خود اختصاص داده‌اند، همین امر باعث شده چادرهای ایرانی عرصه چندانی برای عرضه نداشته باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ شرکت نساجی حجاب شهرکرد (سهامی خاص) در سال 69 به‌منظور تولید پارچه چادر مشکی تأسیس و در سال ۷۶ کارخانه آن در کیلومتر هفت جاده شهرکرد به خوزستان با راه‌اندازی واحد بافندگی به بهره‌برداری رسید.
 
این شرکت به دلایل مختلف نظیر متناسب و کامل نبودن تجهیزات خط تولید، موفق به تولید پارچه چادر مشکی نشد، البته از سال ۷۲ سالانه ۸۰۰ هزار متر تولید داشت، اما پس از مدتی به‌علت عدم‌امکان رقابت از دور حذف شد، به همین دلیل شرکت ناچاراً محصولاتی را دست و پا شکسته تولید کرد.
 
سال ۸۶ بنیاد مستضعفان که سهام‌دار شرکت حجاب شهرکرد است، تکلیف می‌کند که پروژه‌ای مطالعاتی در رابطه با چادر مشکی تعریف شود.
 
کارمندان شرکت براساس مهندسی معکوس و با استفاده از محصولات برتری که در ایران استفاده می‌شد، به تولیدکنندگان اصلی این پارچه‌ها در کره جنوبی رسیدند و در نهایت سال ۹۲ نتیجه تحقیقات به بار نشست و به‌عنوان پیشگام صنعت تولید پارچه چادر مشکی در کشور، بزرگ‌ترین پروژه تولید این محصول با ظرفیت ۱۰ میلیون متر انواع پارچه چادر مشکی را در شرایطی که عمده بازار چادر مشکی در اختیار اندونزی، ژاپن و کره جنوبی بود تعریف و اجرا کرد. این درحالی است که ایران به عنوان بزرگ‌ترین مصرف‌کننده چادر پیش از آن اقدامی در جهت تولید پارچه چادر مشکی نداشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,

کارخانه حجاب شهرکرد به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده چادر در کشور فعالیت می‌کند. این کارخانه از سال 95 تولیدات مرغوب خود را در طرح‌های متنوع و قیمت مناسب در اختیار بانوان استان و کشور قرار داد.
 
با این وجود اگر سری به بازار فروش چادر بزنیم خواهیم دید هنوز هم برندهای بیگانه سهم بسیار بیشتری از این محصول را به خود اختصاص داده و کمتر پیش می‌آید که در پارچه‌فروشی‌ها چادر ایرانی پیدا کنیم.
 
بانوی شهرکردی: خواستار خرید چادر ایرانی هستم اما هنوز پیدا نکردم
 
اسدی از بانوان شهرکردی در گفت‌‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر قیمت چادر بسیار افزایش پیدا کرده است، حتی پارچه‌هایی که کیفیت مرغوبی ندارند.
 
وی با بیان اینکه تاکنون نتوانسته‌ام چادر ایرانی پیدا کنم افزود: هر بار که برای خرید چادر مراجعه کردم از فروشنده درخواست جنس ایرانی داشتم اما با این پاسخ که "جنس ایرانی نداریم" مواجه شدم.
 

,
,
,
,
, بانوی شهرکردی: خواستار خرید چادر ایرانی هستم اما هنوز پیدا نکردم, بانوی شهرکردی: خواستار خرید چادر ایرانی هستم اما هنوز پیدا نکردم,
,
, جهانبین نیوز,
,
,
,

, ,


 
اسدی گفت: شنیده‌ام چادرهای کارخانه حجاب شهرکرد علاوه‌بر اینکه جنس عالی قیمت مناسبی هم دارند، اما نمی‌دانم برای تهیه آن باید به کجا مراجعه کنم.

تولیدات داخلی بیشتر از سوی خریداران پسندیده می‌شود
 
علیدادی از فروشندگان پارچه در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: متاسفانه واردات چادر مشکی زیاد است و جنسی هم که برای ما ارسال می‌شود در اکثر موارد اجناس خارجی هستند.
 
وی با بیان اینکه پارچه چادر مشکی داخلی مرغوبیت بیشتری نسب به انواع مشابه خارجی دارد افزود: کارخانه‌های داخلی بیشتر با سلیقه مصرف‌کننده ایرانی آشنا هستند، به همین دلیل تولیدات‌شان بیشتر از سوی خریداران پسندیده می‌شود.

,
,
,
,
, تولیدات داخلی بیشتر از سوی خریداران پسندیده می‌شود, تولیدات داخلی بیشتر از سوی خریداران پسندیده می‌شود,
,
, جهانبین نیوز,
,
,

 

,

, ,

 
این فروشنده شهرکردی گفت: بیشتر خانم‌ها طرفدار پارچه ایرانی هستند اما در برخی از موارد مثل همین چادر مشکی ما جنس ایرانی محدودی داریم و نمی‌توانیم در اختیارشان قرار دهیم.

استفاده از تولیدات داخلی مانع از خروج ارز از کشور می‌شود

میر محمدتقی دانایی هوشیار، مدیرعامل شرکت نساجی حجاب شهرکرد در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ از ظرفیت تولید سالانه 10 میلیون مترمربعی کارخانه حجاب شهرکرد خبر داد و اظهار کرد: درحال‌حاضر این شرکت با ۸۰ درصد ظرفیت خود فعالیت می‌کند.
 
وی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌ها بر این قرار گرفته که امسال تولید این شرکت به ۸ میلیون مترمربع برسد.
 
مدیرعامل شرکت نساجی حجاب شهرکرد از تولید ۴۰ نوع طرح در این شرکت خبر داد و یادآور شد: این میزان، تنها ۱۰ درصد نیاز کشور را تامین می‌کند، در حالی که نیاز کشور ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون مترمربع انواع چادر مشکی در سال است.
 
دانایی هوشیار افزود: شرکت حجاب شهرکرد با تاکید بر اینکه شرکت حجاب شهرکرد با تمام توان به فعالیت خود ادامه می‌دهد یادآور شد: طبیعتا در کشور نیاز به واردات چادر مشکی وجود دارد و تا زمانی که کارخانجات مشابه تاسیس نشوند واردات لازم است، زیرا راهی جز این کار نیست.

,
,
,
, استفاده از تولیدات داخلی مانع از خروج ارز از کشور می‌شود,
,
, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,


,
, ,

 
وی اضافه کرد: اگر کارخانه‌های چادر مشکی در کشور تاسیس شوند، ارز کمتری از کشور خارج شده و رقابت در تولید،  میان شرکت‌های تولید داخل ایجاد می‌شود.
 
دانایی هوشیار با اشاره به فعالیت  این کارخانه در شرایط رقابتی سالم بیان داشت: فعالیت شرکت حجاب شهرکرد  کاملا رسمی و قانونی و بدون هیچ‌گونه تخلف است. 
 
کنترل قیمت و عرضه چادر مشکی در بازار به دست‎ واردکنندگان است
 
وی با اشاره به اینکه وزارت صمت باید نظارت کامل را بر واردات کیفی و عرضه چادر مشکی انجام دهد، تصریح کرد: وارد کننده به دنبال سود است و این واردات صرفه اقتصادی بالایی دارد که موجب می‌شود مقاومت زیادی در برابر تولید داخلی ایجاد شود.

دانایی هوشیار اضافه کرد: رنگ و مواد شیمیایی مورد نیاز برای تولید چادر مشکی از خارج از کشور و با ارز نیمایی وارد می‌شود ولی نخ آن با تعامل برخی شرکت‌های داخلی و عمدتا از یک شرکت در اصفهان تامین می‌شود، ولی با کم‌توجهی به نیازهای حمایتی از تولید داخلی در زمینه تامین مواد اولیه  که  نشان از سیاست‌گذاری‌های نادرست در سطح کلان دارد، راه تولید کننده داخلی بسیار ناهموار است.
 
وی بیان کرد: تعیین تکلیف از طریق سهامداران برعهده شرکت گذاشته شده است که در راستای افزایش ظرفیت‌های تولید داخل و جلوگیری از اتلاف سرمایه ملی و خروج ارز از کشور، به‌عنوان مشاور در کنار همه سرمایه‌گذارانی که قصد تولید این محصول خاص را به تایید ارکان ذی‌صلاح داشته باشند، همکاری کند.

,
,
,
,
,
, کنترل قیمت و عرضه چادر مشکی در بازار به دست‎ واردکنندگان است,
,
,
,
,
,
,


,
, ,

 
مدیرعامل شرکت نساجی حجاب شهرکرد یادآور شد: ۹۰ درصد چادر مشکی به دلایل متعدد وارد کشور می‌شود و کنترل قیمت و عرضه در بازار به دست‎ واردکنندگان است، از طرفی به دلیل پایین بودن قیمت تولید داخلی، برخی واردکنندگان چادر مشکی قصد ضربه زدن به تولید داخل کشور را دارند که وظیفه صیانت از آن به عهده نهادهای نظارتی است.
 
به گزارش جهانبین نیوز؛ با توجه به شعار سال و تاکیدات مقام معظم رهبری بر رونق تولید لازم است تا مسئولان امر جلو راه سودجویان در واردات چادر مشکی را سد کرده و این امکان را فراهم سازند تا محصولات تولیدی داخل کشور در بازارها عرضه شود و همچنین با ورود افراد بیشتر به عرصه این صنعت تقویت شود.
 

,
,
,
, جهانبین نیوز؛,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه