اخبار داغ

حفاری‌هایی که چهره خسته شهر را خسته تر کرده است؛

پایان مجهول اتمام شبکه فاضلاب شهر کرمان/ تن زخمی شهر را مرهمی باید

پایان مجهول اتمام شبکه فاضلاب شهر کرمان/ تن زخمی شهر را مرهمی باید
معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری کرمان گفت: شرکت سرمایه گذار فاضلاب شهری طبق قرارداد متعهد است پس از اتمام کار حفره های ایجاد شده شن ریزی و آسفالت شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان؛ این روزها شاید در سطح شهر و اکثر معابر و خیابان ها، وجود نرده های زرد رنگ توجه شما را جلب کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

,

, ,

این نرده ها باعث شده تا عرض خیابان کمتر شده و ترافیک ایجاد شود، همچنین منظره زشتی برای شهر ایجاد کرده است و اطراف این نرده ها تابلوهایی با عنوان احتیاط، کارگران مشغول کارند احاطه کرده است.

,

,

, ,

گفته می شود حفاری برای فاضلاب شهری انجام می شود و مشخص نیست که این امر تا چه زمانی ادامه دارد. متاسفانه این حفاری ها باعث تخریب آسفالت نیز شده است.

,

,

, ,

امروزه خیابان های شهر کرمان نه تنها از آسفالت خوبی برخوردار نیست که این حفاری ها مزید بر علت شده است.

,

,

, ,

در این رابطه علی قنبری معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری کرمان به خبرنگار ما گفت : قراردادی بابت حفاری فاضلاب با شرکت سرمایه گذار انجام شده و سپس با مشخصات فنی که ارائه شده قرار است پس از اتمام کار در هر نقطه از معابر شهر حفاری ها پر و سپس آسفالت شوند.

,

وی افزود: ممکن است با انجام این کار آسفالت دو تکه شود برای اینکه ما تکنولوژی خاصی در این رابطه نداریم که بتوان شن ریخته شده داخل حفاری طوری کوبیده شود که هنگام آسفالت نشست نکند بدین جهت باید 20 روز بگذرد تا با تردد اتومبیل ها شن ریخته شده انباشته و سپس آسفالت شود.

,

بیش از 70 درصدعمر مفید آسفالت معابر به اتمام رسیده است

, بیش از 70 درصدعمر مفید آسفالت معابر به اتمام رسیده است,

معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری کرمان در رابطه با اینکه چرا معابر فرسوده به جای آسفالت، لکه گیری می شود، بیان داشت: بیش از 70 درصد آسفالت معابر عمر مفید آنها تمام شده و اگر بخواهیم روکش انجام شود باید هزینه گزافی پرداخت شود که از توان شهرداری بر نمی آید.

,

قنبری در رابطه با اینکه در بارندگی های اخیر اکثر لکه گیری ها تخریب شده است، عنوان کرد: لکه گیری باید زمانی انجام شود که آسفالت سرد باشد چون آسفالت یکدست ریخته نمی شود و این اتفاقات طبیعی است.

,

وی ادامه داد: تمامی معابر روزانه لکه گیری می شود اما متاسفانه هنگام بارندگی این مشکل مجددا بوجود می آید .

,

لکه گیری های هندسی در تابستان انجام می شود

, لکه گیری های هندسی در تابستان انجام می شود,

معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری کرمان خاطرنشان کرد: لکه گیری ها شکل هندسی خاصی ندارد ما نمی توانیم خیابان را ببندیم و ایجاد ترافیک کنیم و این لکه گیری های هندسی بیشتر در تابستان انجام می شود مثل بزرگراه ها.

,

فاینانس 40 میلیاردی توسط کمیته تطبیق رد شد

, فاینانس 40 میلیاردی توسط کمیته تطبیق رد شد,

قنبری در رابطه با تامین اعتبار مالی (فاینانس) برای آسفالت معابر شهر اذعان داشت: سال گذشته 40 میلیارد تومان برای روکش آسفالت در نظر گرفته شد ولی متاسفانه کمیته تطبیق آن را رد کرد و گفتند که قانونی نیست زیرا می بایستی به پیمکانگار سود پرداخته شود.

,

آسفالت 60 خیابان اصلی شهر تا پایان سال جاری

, آسفالت 60 خیابان اصلی شهر تا پایان سال جاری,

وی در ادامه افزود: در سال جاری در اصلاحیه متمم بودجه شهرداری پیش بینی کردیم 50 میلیارد تومان آسفالت در سطح شهر انجام شود که خوشبختانه شورا موافقت کرد و مصوب شد و در حال برآورد هزینه هستیم و پیش بینی می شود که 60 خیابان از خیابان های اصلی شهر تا پایان امسال آسفالت شود.

,

معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری کرمان تصریح کرد: با توجه به منابع مالی 20 میلیون مترمربع معابر روکش آسفالت انجام خواهد شد.

,

قنبری با بیان اینکه ممکن است به دلایلی آسفالت معابر تا پایان سال انجام نشود، خاطرنشان کرد: هوای سرد و بارندگی و بحث فاضلاب شهری از عواملی است که امکان دارد نتوانیم آسفالت خیابان ها را تا پایان سال انجام دهیم زیرا باید حفاری ها به اتمام برسد تا پس از آسفالت خسارتی به آن وارد نشود.

,

استاندارد کردن تقاطع ها هزینه گزافی دارد که در توان شهرداری نیست

, استاندارد کردن تقاطع ها هزینه گزافی دارد که در توان شهرداری نیست,

وی همچنین به غیر استاندارد بودن تقاطع ها اشاره کرد و بیان کرد: متاسفانه برخی از چهارراه ها از جمله چهارراه ناصریه به دلایل اینکه از آب باران خیابان ها و کوچه های مقابل داخل این تقاطع وارد می شوند دچار آبگرفتگی می شود که متاسفانه نمی توان فکر اساسی برای آن کرد زیرا هزینه هنگفتی می خواهد که در توان شهرداری نیست.

,

به گزارش راه آرمان، خبرنگار ما خواست تا برای پی گیری و اینکه حفاری فاضلاب شهری چه زمانی به اتمام خواهد رسید با سرمایه گذار این بخش مصاحبه ای انجام دهد که متاسفانه وی حاضر به پاسخ نشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه