اخبار داغ

وقتی آرایشگاه های زنانه در سایت های اینترنتی تبلیغ جراحی زیبایی می کنند؛

"شیپور" تبلیغ آزاد سوداگران سلامت بر روی "دیوار"

"شیپور" تبلیغ آزاد سوداگران سلامت بر روی "دیوار"
امروزه شاهد انجام بسیاری از اقدامات زیبایی و بهداشتی در آرایشگاه‌های زنانه و حتی مراکز بدون مجوز هستیم که این امر می‌تواند زنگ خطر شیوع بسیاری از بیماری‌های واگیر دار باشد و در عین ناباوری شاهد تبلیغ آزادانه این تاجران سلامت در برخی سایت‌های معتبر داخلی هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، امروزه انجام تاتو به شدت در جامعه و مخصوصاً در نسل جوان رو به رشد است و توسط شبکه‌های اجتماعی و حتی سایت‌های فروش اینترنتی به صورت گسترده تبلیغ می‌شود. انجام تاتو یا خالکوبی دلایل متفاوتی دارد و می‌تواند یک رفتار مذهبی و فرقه‌ای یا به دلیل زیبایی و یا برای یک عقیده خاص و خیابانی باشد اما چیزی که امروز بسیار نگران کننده است، ترویج و انجام تاتو توسط افراد غیر متخصص و فاقد صلاحیت در محیط‌های غیر بهداشتی مانند آرایشگاه‌ها یا منازل شخصی است که می‌تواند باعث بروز و انتقال انواع بیماری‌ها به افراد شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

, ,

اگر در خیابان‌ها و کوچه‌ها گذر ‌کنیم می‌توانیم تعداد فراوانی از آرایشگاه‌های بانوان را مشاهده کنیم که خدمات فراوانی مانند اصلاحی و آرایشی گرفته تا تاتو ابرو و بدن و حتی کار‌های پزشکی که به هیچ وجه در حوزه کاری این آرایشگاه‌ها نیست مانند تزریق ژل و سوراخ کردن گوش انجام می‌دهند.

,

این اقدامات به حدی بورس و رواج یافته است که شاید خیلی از شهروندان دیگر توجهی به مجوزهای لازم و میزان بهداشتی بودن این اقدامات ندارند و به‌راحتی سلامتی خود را به دست این سوداگران می‌سپارند که یکی از عوامل مؤثر این اعتمادهای بیجا، تبلیغات فضای مجازی است و باید سریعاً جلوی این رشد روزافزون گرفته شود.

,

با توجه به اینکه انجام تاتو یا خالکوبی احتمال انتقال انواع بیماری‌های عفونی واگیردار و بیماری‌های پوستی را افزایش می‌دهد در هیچ آرایشگاه و مرکزی مجاز نیست و خلاف قانون است اقداماتی همچون تاتو یک اقدام شبه درمانی بوده لذا باید با نظارت پزشک متخصص انجام شود.

, .,

, , ,

حال سؤال اینجاست که چرا سایت‌های فروش اینترنتی که در قوانین خود اعلام کرده‌اند «انتشار هرگونه آگهی مغایر با قوانین جمهوری اسلامی ایران که خریدوفروش یا انجام خدمات آن مغایر با مقررات موجود باشد، ممنوع است» از انتشار این نوع آگهی جلوگیری نمی‌کند؟! و چرا با این افراد سودجو که با سلامت و بهداشت افراد جامعه به این راحتی بازی می‌کنند، برخوردی صورت نمی‌گیرد.

,

در همین خصوص ابتدا به سراغ خانم سالارزاده، سرپرست اتحادیه صنف آرایشگران بانوان مشهد رفتیم و در عین ناباوری به ما اعلام شد، به دلیل انتخابات درون سازمانی بازرسی‌ها انجام نشده و ارقام خاصی در دست نیست و تمایلی به مصاحبه ندارند!

,

, ,

در ادامه محمود بنانژاد مشهدی، رئیس اتاق اصناف مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: انجام هرگونه تاتو در آرایشگاه‌های مردانه و زنانه ممنوع است زیرا تاتو نوعی مداخله پزشکی محسوب می‌شود و باید در حضور پزشک و تحت نظارت انجام شود.

,

وی ادامه داد: تنها تعداد محدودی از آرایشگاه‌های بانوان که دارای مجوزهای رسمی از سازمان فنی و حرفه‌ای هستند می‌توانند میکروپیگمنتیشن ابرو که یک تاتوی موقت محسوب می‌شود، انجام دهند اما هیچ‌یک از واحدهای صنفی، مجاز به انجام تاتوی بدن، لیزر موهای زائد، سوراخ کردن گوش، پیرسینگ، تزریق ژل و انواع اقداماتی که نوعی مداخله پزشکی محسوب می‌شود، نیستند.

,

رئیس اتاق اصناف مشهد تصریح کرد: اتاق اصناف طی گشت‌های مشترک با پلیس اماکن و دانشگاه علوم پزشکی در صورت مشاهده هرگونه تخلف یا گزارش مردمی در خصوص انجام اقدامات غیرقانونی برخورد جدی انجام می‌دهد و واحد صنفی پلمپ و به مراجع قانونی ارجاع داده می‌شود.

,

بنانژاد با تأکید بر اینکه بر نحوه تبلیغات آرایشگاه‌ها در فضای مجازی و حقیقی کنترل انجام می‌شود، گفت: فضای مجازی و تبلیغات گسترده در این فضا باعث رشد فزاینده این خدمات پر سود در آرایشگاه‌ها شده که متأسفانه در خیلی از موارد این مکان‌ها فاقد استانداردهای لازم بهداشتی هستند؛ در این راستا با ورود دستگاه قضایی بر نحوه تبلیغات و انجام اقدامات غیرقانونی در آرایشگاه‌ها، 16 مورد از ابتدای سال شناسایی و به مراجع قانونی احضار شدند.

,

 

,

, ,

مهدی محبعلی، مدیر روابط عمومی وب‌سایت فروش اینترنتی «شیپور» در گفت‌وگو با صبح توس اظهار کرد: تبلیغات بر روی این سایت بر اساس قوانین اعلام شده از سوی پلیس فتا قرار می‌گیرد و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، تبلیغ و فرد آگهی کننده به‌طور هم‌زمان حذف و بلاک می‌شوند و دیگر به فرد خاطی اجازه بارگذاری مجدد آگهی داده نمی‌شود.

,

وی با اشاره به اینکه سایت شیپور دارای 2 و نیم میلیون کاربر است، افزود: در روز صدها آگهی بر روی این سایت قرار می‌گیرد و امکان دارد علی‌رغم کنترل کیفی سایت باز هم یک سری آگهی خلاف مقررات جمهوری اسلامی ایران منتشر شود که سعی می‌شود سریعاً این آگهی‌ها شناسایی و حذف شوند.

,

محبعلی تصریح کرد: اتحادیه‌های صنفی مرجع اعتماد ما به اصناف و اقداماتی است که مصداق مجرمانه ندارند، از این رو افراد می‌توانند مجوزهای لازم را از طریق اتحادیه‌ها کسب کرده و با ارائه آن، آگهی حذف نشود بنابراین مرجع ما برای تائید یک فعالیت اتحادیه‌ها و اتاق اصناف هستند.

,

مدیر روابط عمومی وب‌سایت فروش اینترنتی «شیپور» خاطر نشان کرد: سعی داریم تا با افزایش نظارت بر آگهی‌ها فضایی امن را برای کاربران ایجاد کنیم و در این راستا در 6 ماه سال گذشته تنها 35 مورد شکایت به دست ما رسید که این تعداد نیز شکایت کاربر از کاربر بود.

,

, ,

متاسفانه، علی رغم پیگیری های انجام شده توسط خبرنگار صبح توس، تبلیغات تاتو کارهای غیر مجاز از سایت شیپور حذف نشده است و همچنان افراد سودجو از این بستر سوءاستفاده می‎کنند! آیا سایت شیپور نیز در سود این افراد شریک است؟!

,

با این حال سودهای هنگفت و وسوسه انگیز اقدامات زیبایی و بهداشتی پای هرکسی را به این عرصه باز کرده است، از این رو شهروندان باید توجه داشته باشند هیچ‌گاه فریب برخی آگهی‌های فریبنده و اغواکننده را نخورند و بر سلامت خود چوب حراج نزنند زیرا گاهی برخی خسارات جانی حاصل از مداخلات پزشکی افراد سودجو، جایی برای جبران ندارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه