اخبار داغ

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان نیشابور مطرح کرد:

تأیید بازداشت سه مسئول در رابطه با خرید تضمینی زعفران

تأیید بازداشت سه مسئول در رابطه با خرید تضمینی زعفران
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان نیشابور گفت: نحوه خرید، مورد اصلی ورود دستگاه قضایی است و اطلاعاتی بیشتری امکان انتشار ندارد، سه نفر در رابطه با این پرونده بازداشت شده‌اند که با قید وثیقه آزاد شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، محمد علی فرهمند، رئیس جهاد کشاورزی شهرستان نیشابور صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در محل اداره جهاد کشاورزی شهرستان نیشابور گفت: بر اساس دسترسی آزاد به اطلاعات اعتقاد داریم که اطلاعات باید در اختیار مردم و کشاورزان قرار بگیرد و اداره جهاد کشاورزی یکی از بیشترین وظیفه مندی را در سطح شهرستان داریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیشابور تصریح کرد: افزایش بهره وری با استفاده بهینه از امکانات موجود وظیفه اصلی ما است. معضل اصلی ما در بخش کشاورزی این است که تحت تاثیر مدیریت انسانی و بخش دیگری تحت تاثیر اقلیم است. یعنی مدیریت در بخش رفتار و اطلاعات لازم برای بخش اقلیمی نیازمند یک کشاورزی مناسب است.

,

وی ادامه داد: جهاد کشاورزی شهرستان نیشابور در پنج سال گذشته رتبه بهره وری استان را کسب کرده است و امسال نیز در 150 شاخص رتبه اول را داریم. آبیاری تحت فشار و انتقال آب از روش های افزایش دهنده بهره وری است، همچنین افزایش مکانیزاسون ما را در این موضوع کمک خواهد کرد.

,

فرهمند اضافه کرد: به دنبال این هستیم که مخصوصا در تولید سبزی و سیفی جات تولید را از فضای باز به سمت گلخانه حرکت کنیم.  همچنین در بخش تولید گوشت تلاش می کنیم که نیشابور را به قطب تولید گوشت شتر مرغ حرکت کنیم.

,

مدیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: پلاک گزاری خودروهای سنگین جمع آوری محصولات کشاورزی و اهراز هویت دام ها شروع شده است. همچنین در بخش کشاورزی و بدهی های بانکی کشاورزان تا سقف سه میلیارد ریال به دلیل خشک سالی امحال می شود.

,

وی افزود: نیشابور در سیل های فروردین 98 دچار آسیب شدند، تا الان حدود 35 میلیارد ریال کمک های بلاعوض و 35 میلیارد ریال تسهیلات بانکی به کشاورزان داده شده است.

,

فرهمند تاکید کرد: دولت با هدف مدیریت و تعدیل کننده قیمت ها ورود پیدا می کند و در نیشابور نیز مرکز خرید فعال بود.

,

وی خاطر نشان کرد: 12 هکتار در سال گذشته در نیشابور وجود داشت و 42 مورد صدور پروانه تاسیس یا گسترش گلخانه ها داشتیم که 4.9 هکتار اجرا شده اند و 5.7 هکتار نیز در حال پیگیری تسهیلات بانکی هستند و 2.8 هکتار نیز پرونده جدید تشکیل شده است و به نظر میرسد حدود 13.4 هکتار امسال به ظرفیت شهرستان اضافه شود.

,

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیشابور تاکید کرد: از ابتدای سال 33 مورد قلع و قمع داشته ایم که بر اساس آرای قضات شهرستان صادر می شود و برخی نیز به صورت فوری توسط دادستان احکام صادر می شود.

,

وی افزود: 24 درصد از شیر استان خراسان رضوی در نیشابور تولید می شود و نسبت به سال گذشته روزانه 220 تن شیر افزایش تولید داشته ایم. در سال حدود 10 هزار تن گوشت قرمز در نیشابور تولید می شود که برابر با 13 درصد تولید گوشت قرمز استان است.

,

فرهمند تصریح کرد: 300 میلیارد ریال خرید تضمینی زعفران در نیشابور معادل دو هزار 870 کیلوگرم زعفران خریداری شد.

,

مدیرجهادکشاورزی نیشابور تاکید کرد: هزار و 500 پرونده غیر مجاز طی سه سال گذشته تشکیل شده است و در صورت تخطی فرد و ادامه روند طی دو اخطار بنا تخریب خواهد شد. تاکنون 400 پرونده منجر به صدور حکم شده است و متاسفانه تعداد بسیاری از این پرونده ها قرار منع تعقیب صادر شده است.

,

وی تصریح کرد: دستگاه های نظارتی بر مورد خرید تضمینی زعفران ورود کردند و پرونده در دستگاه قضایی باز است و هر حکمی صادر شود تابع آن هستیم. نحوه خرید مورد اصلی ورود دستگاه قضایی است و اطلاعاتی بیشتری امکان انتشار ندارد، سه نفر در رابطه با این پرونده بازداشت شده اند که با قید وثیقه آزاد شده اند.

,

فرهمند اظهار داشت: بیش از 90 درصد آزمایش های زعفران آمده است و طی دو مرحله چک لیست ها بین 20 تا 50 درصد پرداخت شده است و امیدواریم طی دو هفته آینده تمام چک لیست ها ارسال شود.

,

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور ادامه داد: نیشابور رتبه چهارم در تولید زعفران استان خراسان رضوی را دارا است.

,

وی افزود: الگوی کشت شهرستان نیشابور به سمت گیاهان کم آب طلب می رود و به دنبال گیاهان زودرس برای مصرف کمتر آب هستیم.

,

فرهمند تصریح کرد: نیشابور شهری جذاب برای حضور در ایام تعطیلی است و بیشترین تغییر کاربری برای روستاهای شمال شهر وجود دارد ولی در طول این مسیر تراکم بیشتر است، بلوار شهید شوشتری معروف به جاده باغرود، درود و خرو وجود دارد و با هر تغییر کاربری غیرمجازی جدی برخورد خواهیم کرد.

,

در بحث تغییر کاربری تلاش کردیم مشکلی ایجاد نشود و بهترین ماشین ها در این قسمت وجود دارد و با گران شدن بنزین خللی در این سرزدن ها ایجاد نشده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه