اخبار داغ

رئیس اتحادیه بزازان یزد اعلام کرد

افزایش قیمت دلار و تعرفه‌های گمرکی دلیل اصلی گرانی پارچه چادر مشکی

افزایش قیمت دلار و تعرفه‌های گمرکی دلیل اصلی گرانی پارچه چادر مشکی
قزوینی گفت: با توجه به این‌که اکثر پارچه‌های چادر مشکی وارداتی هستند، افزایش قیمت دلار و تعرفه‌های گمرکی دلیل اصلی افزایش قیمت پارچه چادر مشکی است به‌طوری‌که قواره چادر مشکی که 70 هزار تومان بود اکنون به 170 هزار تومان رسیده است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین قزوینی در گفت‌وگو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به گرانی قیمت پارچه چادر مشکی گفت: قیمت هر قواره پارچه چادر مشکی که 4.75 متر می‌شود در حدود 150 الی 700 هزار تومان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی تصریح کرد: با توجه به این‌که اکثر پارچه‌های چادر مشکی وارداتی هستند، افزایش قیمت دلار و تعرفه‌های گمرکی دلیل اصلی افزایش قیمت پارچه چادر مشکی است به‌طوری‌که قواره چادر مشکی که 70 هزار تومان بود اکنون به 170 هزار تومان رسیده است.

,

رئیس اتحادیه بزازان یزد بابیان این‌که پارچه‌های ایرانی نسبت به قبل حدود 10 الی 15 درصد کاهش قیمت داشته است، اظهار داشت: هرچند برخی از پارچه‌های خارجی کیفیت بهتری از نمونه تولید داخل دارند اما برخی از پارچه‌های داخلی مانند پارچه‌های فاستونی ازنظر کیفیت با نمونه خارجی برابری می‌کنند.

,

قزوینی افزود: قدرت خرید مردم به‌شدت کاهش‌یافته است به‌طوری‌که برخلاف گذشته، مردم اکنون صرفاً بر اساس نیاز و اجباری که پیش می‌آید به سمت خرید پارچه می‌روند.

,

وی اذعان داشت: با توجه به گرانی پارچه، افزایش هزینه دوخت و کمبود خیاط ماهر خرید پوشاک آماده به‌صرفه‌تر شده است و مردم اغلب به خرید پوشاک آماده روی آورده‌اند و تقریباً صنف بزازی و خیاطی در حال نابودی و منسوخ شدن است.

,

قزوینی با اشاره به مشکلات کاسبان این صنف گفت: اجاره مغازه، دستمزد کارگر، حقوق دولتی و سایر هزینه‌ها به‌شدت افزایش‌یافته و در مقابل رونقی در بازار وجود ندارد و با توجه به عدم استقبال مردم برای خرید پارچه به نظر آینده روشن و خوبی در انتظار این صنف نیست.

,

وی در خصوص فعالیت اتباع بیگانه در این صنف گفت: بازرسی از واحدهای صنفی به‌صورت مرتب انجام می‌شود که طی این بازرسی‌ها مشخص شد برخی از واحدها برای شاگرد مغازه از اتباع بیگانه استفاده می‌کنند که اغلب از اتباع مجاز بودند همچنین در تعدادی از واحدهای بزازی یزد، اتباع بیگانه با مجوز یک فرد ایرانی مشغول به کار هستند که اغلب این افراد نیز دارای مجوز اشتغال بودند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه